Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:55

Bij mij werden mijn benen op vier plaatsen gemeten denk ik en dan nog voeten en hoogte.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:21

poes schreef:
Bij mij werden mijn benen op vier plaatsen gemeten denk ik en dan nog voeten en hoogte.


Volgensmij is dat meestal ook de normale gang van zaken. Ik vond het ook vreemd dat Divoza mij vertelde dit nooit te doen, omdat het bij hen dan juist vaker fout ging of het model er niet mooier op werd. Geen idee, vond het ook een beetje apart en vaag maar goed. Toen ik aankwam in de winkel en aangaf dat ik dezelfde kuitmaat en alles had als mijn vorige laarzen, keken ze me ook gek aan omdat ik "maatwerk" had. Ze zeiden dat ze dan speciaal voor mij gemaakt worden, waarop ik antwoordde dat ik het gek vond aangezien ze enkel 1 kuitmaat hebben doorgegeven en verder niks. Ze kunnen immers niet ruiken hoe smal of breed ze de enkel moeten maken als deze helemaal niet zijn opgemeten en doorgeven 8)7 Het was wel zo dat bij de athene de voet niet op maat kan worden gemaakt volgensmij, dus dit hoefde in mijn geval dan weer niet.

Gelukkig scheelt het bij mij bijna niks, dus ik verwacht dat ze na het oprekken wel goed moeten zitten. Ik hoop alleen wel dat ze enkel de wreef/enkel wat breder maken en niet de gehele laars. Ik heb de kuitmaat al 1cm groter, aangezien de dikte van m'n kuiten nogal kunnen wisselen per dag. Ik heb ze gisteren nog gebeld om het toch 1cm breder te maken ipv 0,5cm, aangezien ik er bij nader inzien en nameten achter ben gekomen dat dit anders ws toch te weinig zal zijn. Als ze klaar zijn ga ik ze dit keer wel ophalen en laat ik ze niet opsturen. Divoza gaf aan dat dit beter is zodat zij er nog naar kunnen kijken. Dit omdat mocht ik er zelf mee gaan rijden en ze toch niet goed blijken ze zijn, waarvan ik zelf eerst dacht dat dat wel zo was, ze ze niet meer kunnen terug sturen.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:26

Ik heb vandaag een aantal Petrie's gepast bij Divoza. Helaas zat er geen passend model tussen. Zijn er mensen hier die geen maatwerk laarzen hebben maar wel een bredere kuit (42) en hoge wreef hebben? En zo ja, welk model hebben jullie?

Laarzen die om mijn kuit wel pasten kreeg ik alsnog niet dicht ivm de hoge wreef, ook als de rest van de schoen wel ruim zat.

Maatwerk is de laatste optie, maar dat is direct weer zo'n uitgave. En aangezien het mij gaat om 'nette laarzen voor als we wat leuks gaan doen' vind ik € 500 neer leggen toch wat enthousiast :=

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:48

In maat 8.5 is wel een kuitmaat 40 te vinden bij de goedkoopste Petrie laarzen en dan kun je die door elastiek oprekken tot maat 42. Of de wreef echt hoog is weet ik niet. Divoza raadde mij aan om kuitmaat 38 te nemen bij deze laars, omdat dan de juiste hoogte er wel is. Ik kom er eenvoudig in met kuitmaat 40 die ik heb, maar vind het toch wel wat raar om het elastiek met opzet op te rekken. Dus heb de laarzen nog niet meegenomen. Dit zou dan voor jou met kuitmaat 42 een optie kunnen zijn? Ik heb er zelf dus geen ervaring mee. Het ligt natuurlijk nog wel aan je voetmaat of ze ook echt maat 40 kuit hebben.

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:54

Afbeelding
Happy met mijn nieuwe sportive Laarzen in blauwe honeycomb met strook rode honeycomb en witte lining

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:40

Heftig! Heb je ook een 'aan' foto?

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:50

bobje26 schreef:
Heftig! Heb je ook een 'aan' foto?



Afbeelding

Afbeelding

Lijkt vrij heftig maar in combinatie met mijn rijbroek en jasje echt heel gaaf

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:21

Mooi han! Moet ze ook eens in het echt bewonderen <3

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:35

Ja zie het al met je broek, heel mooi zo! Nog steeds heftig (ik houd daar van haha) maar past mooi volgens mij!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:06

Ik ga gebruik maken van de korting bij Divoza. 25% korting op 1 artikel naar keuze en laarzen en maatwerk doen ook mee. Ik zie ze niet meer op de site, maar hoop coventry's maatwerk te kunnen scoren.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:41

Ik ben geslaagd. Het wachten kan beginnen....

Chris1985
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:33

Hi,

Heeft iemand ervaring met de Petrie perfect?

Ik heb zelf maat 42,5 maar ik heb een mooi paar gezien in maat 8 (de kuit en hoogte zijn wel perfect), kan iemand aangeven of Petrie groot of klein valt?

Hebben jullie anders een goede suggestie voor rijlaarzen voor allround paardrijden voor mannen?

Thanks,

Chris

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:39

Ik heb geen ervaring met de perfect, maar ik heb al jaren de Anky's en voor mijn gevoel vallen ze niet klein.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:45

Ik heb mijn Petrie Perfects al zo'n 13 jaar nu, dus wel goede ervaring mee. :D

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:13

Harde en stugge laarzen die als ze eenmaal ingelopen zijn wel redelijk zitten. Heel eerlijk zou ik investeren in een zachtere laars zoals de leeds of coventry. Laatste doen het bij mij ook al 5 jaar zonder kapotte ritsen enz. Slechts een x een hakje vervangen

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:04


Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:34

En daar ben ik weer! Laatst nogmaals bij de Divoza geweest om mijn laarzen op te halen, nadat ze bij de wreef iets waren opgerekt. Helaas paste ze nog steeds niet... :n we hadden aangegeven ze bij de wreef/enkel tot midden kuit op te rekken, maar ze hadden volgensmij alleen de wreef/enkel opgerekt. Hierdoor paste ze daar goed, maar kreeg ik ze iets daarboven niet dicht... dus hebben ze ze bij Divoza nog op de spanners gezet. Vandaag heb ik ze binnen gekregen en gelukkig kreeg ik ze nu wel dicht! :D Ze zijn aan de bovenkant eigenlijk wat te wijd, maar dat neem ik dan maar voor lief. De schacht is toch verhard, dus zie je volgensmij niets van.

Ik heb er vandaag ook gelijk mee gereden. Ik dacht eerst oh het lopen gaat best prima zo, tot dat ik op wilde stappen. Ik was bijna vergeten dat ik dat bij mn oude laarzen eerst ook niet kon, maar met de rits open lukte het me net. Heel comfortabel rijden was het natuurlijk niet, aangezien ik amper kon bewegen hihi. Dit had ook wel weer zijn voordelen, nu kon ik mijn hakken in ieder geval niet optrekken en hield ik m'n benen mooi stil :o

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:01

Hoi hoi :wave:
Ik kom hier even binnenvallen!

Heeft er hier iemand ervaring met de Petrie Luca laars? Ben aan het rondkijken voor nieuwe laarzen en ik vond deze er erg tof uitzien maar kan geen ervaringen vinden := Heb ze verder nog niet gepast of in het echt gezien dus daar hangt het natuurlijk ook vanaf maar wie weet :)

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... 16666.html

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:23

Volgens mij is dat het nieuwe model van Petrie. Dat zeiden ze in ieder geval tegen mij toen ik mijn laarzen liet aanmeten.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:54

Zijn net weekje op de markt. Dus geenreviews nog.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:19

Kijk, vandaar :o Wist ik niet :Y)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:55

Goedemorgen :D

Binnenkort laat ik mijn Petrielaarzen aanmeten. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Petrie Superior Classic?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:30

ik heb superiors, heerlijke laarzen, met 2x rijden waren ze ingereden en nu zijn het net slofjes.

Foto toen ik ze net had opgehaald.
Afbeelding

Ze zijn nu een paar jaar oud en ik gebruik ze als dagelijkse rijlaars, ze zijn nog steeds erg mooi, terwijl ik echt niet dagelijks poets of zo. Wel gebruik ik de petrie onderhoudsset en af en toe (eens per half jaar) een doekje met de colorcreme om ze op kleur te houden.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:18

Wauw erg mooi! <3 Dit is denk ik hetzelfde model maar dan zonder veter? En is dit kalfsleder of niet?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:28

Geen veter en inderdaad kalfsleder, maar de superior is altijd van kalfsleder. Daardoor zijn ze lekker soepel en en snel ingereden. Het was even auwww voor de bankrekening naar een aantal paar lipica's maar deze zijn zo veel fijner en blijven ook veel langer mooi.