welke stallaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

welke stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 09:28

ik zoek:
- laarzen
- liefst geen rubberlaarzen, eerder leder oid
- waterdicht
- bestand tegen water, modder, mest
- gemakkelijk in en uitraken (dus bij voorkeur geen schacht zoals rijlaarzen.
- liefst onder de 100 euro

Wat zijn aanraders?

ik had hiervoor laarzen van zoo adventure, die waren top! maar helaas na 2 jaar was de binnenvoering en het membraam volledig kaduuk, ik heb ze nog een 3 de seizoen kunnen rekken, maar nadat mijn hond me in de gracht getrokken had en er water binnenin gelopen was, zijn ze helaas overleden ...
En de prijs is natuurlijk ook niet min...

Shenavallie
Berichten: 11572
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:31

Ik vind werkschoenen prettig op stal, of mijn klompen. Makkelijk aan en uit, plus mestbestendig. Werkschoenen kun je al voor rond de 50 euro bij Van Cranenbroek kopen, klompen voor zo'n twee tientjes.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:32

Ik heb sinds een paar dagen Horka laarzen! Echt heel lekker warm, waterdicht en wind dicht :)
Waren €89 uit mijn hoofd bij de welkoop.
Deze heb ik, maar je hebt nog meer varianten.

Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 09:34

Shenavallie schreef:
Ik vind werkschoenen prettig op stal, of mijn klompen. Makkelijk aan en uit, plus mestbestendig. Werkschoenen kun je al voor rond de 50 euro bij Van Cranenbroek kopen, klompen voor zo'n twee tientjes.

In belgie hebben we geen Van Cranenbroek.

Ik zoek wel effectief laarzen. Mijn paarden staan 24/7 buiten, ik heb een schuilstal met betonstuk ervoor en weide, maar naast het beton is het op plekken modder tot halverwege je kuit (en uiteraard net op die plekken waar je op een betonstukje van 50 cm net het hoekje om moet. Met een kruiwagen misstap ik nogal eens.)
dus een laars die hoger komt dan enkelhoogte is wel fijn :D

Shenavallie
Berichten: 11572
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:38

Dan denk ik dat de tip van Kimley een hele goede is. Hebben jullie een Boerenbond of een Welkoop in België?

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:40

Je zegt liever geen rubberen laarzen, heb je daar een reden voor?
Ik heb nu voor het tweede jaar op rij de dunlop blizzards van de Welkoop. Dat zijn gevoerde (regen)laarzen, maar dan echt superfijn!
Ze zijn superwarm, lopen lekker, altijd warme en droge voeten, makkelijk schoon te krijgen en je kunt xe makkelijk aan en uit doen. Ze zijn ook bestand tegen water modder en mest en onder de €100. Nu zelfs in de aanbieding voor €29.
https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 37_1193492

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:46

itsmi schreef:
Je zegt liever geen rubberen laarzen, heb je daar een reden voor?
Ik heb nu voor het tweede jaar op rij de dunlop blizzards van de Welkoop. Dat zijn gevoerde (regen)laarzen, maar dan echt superfijn!
Ze zijn superwarm, lopen lekker, altijd warme en droge voeten, makkelijk schoon te krijgen en je kunt xe makkelijk aan en uit doen. Ze zijn ook bestand tegen water modder en mest en onder de €100. Nu zelfs in de aanbieding voor €29.
https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 37_1193492


Deze heb ik ook sinds kort. Ik zweer erbij.
Droge warme voeten :):)

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 09:53

ohja? De rubber laarzen dat ik al gehad heb zijn kwa pasvorm meestal niet zo fijn ( en moet ik dubbele sokken gaan aantrekken) en ademen voor geen meter, met als gevolg dat mijn voeten nat worden (en uiteindelijk koud).
Rubber is natuurlijk kwa prijs en onderhoud fijner dan leer :D. Vallen deze normaal of net groter of kleiner?

boerenbond of welkoop hebben we hier niet, maar online lukt alles :D

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:54

Mijne zijn echt super warm en zitten heel fijn. Veel grip ook met deze zolen :) Ik loop er dagelijks op, stallen mesten, paddock in en uit, door de rijbak heen :)

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Re: welke stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:01

Doen jullie andere dingen met die laarzen? :+
Ik krijg ook in die Dunlops natte voeten nadat ik ze ongeveer 45 minuten aan heb gehad -O-

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 10:05

Marit1995 schreef:
Doen jullie andere dingen met die laarzen? :+
Ik krijg ook in die Dunlops natte voeten nadat ik ze ongeveer 45 minuten aan heb gehad -O-

hmm, we have sweaty feet then? :P

Ik heb ze een 4 tal keer per week nodig, maar loop er dan wel minstens 3-4 uur op (2 locaties met +- 1 uur werk / locatie, in totaal anderhalfuur route, los van eventueel grondwerken of extra klusjes ...)
Dus mijn voeten moeten zeker 4 uur warm en droog blijven ...
Ik gebruik trouwens ofwel paardrijsokken, ofwel wandelsokken van decathlon.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: welke stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:40

De Blizzards van Dunlop zijn helaas niet bestand tegen mest en urine. Gingen hier een winterseizoen mee. Ik loop nu al vier jaar op Dunlop Purofort Lady Edition. Toplaars en niet kapot te krijgen, mest en urine zijn geen probleem. En staat er eens een lomperd op mijn teen, dan zijn die beschermd door de stalen neuzen.

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Re: welke stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:28

Ik heb de hkm dublin laarzen, winter editie is met bont achtig erin, rits aan de achterkant en veters voorkant zodat je ze aan je kuit kunt aanpassen, alleen na lang stil zitten of staan in de kou een tikkeltje koude tenen maar dat is meer uitzondering dan regel. Stamp er zelf ook mee door modder en alles, en zijn smal genoeg voor beugels dus niet meer wisselen voor koude rijlaarzen :o

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:30

Bij de Aldi of Lidl hebben ze vaak van die werklaarzen in de aanbieding (bruin leer achtig met stalen neus). Die heb ik voor op stal, zoooo lekker warm, waterdicht en een stalen neus.
Ze zien er alleen niet uit voor een vrouw. Ze zijn nog al lomp...

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:31

Ik heb werklaarzen van Sixton. Zijn van leer en een goede stevige zool en veiligheidsneus. Ik heb de niet gevoerde maar die zijn er ook

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:58

De Dunlop Blizzard ook een seizoen gebruikt maar ook ik kreeg last van klamme sokken. En ze droogden dan ook niet altijd goed dus dag erna weer je voeten in de natte binnenvoering...

Gebruik ook al jaren af en aan deze laarzen: https://www.toolstation.nl/shop/Kleding ... eus/p20320
Helemaal waterdicht, kan goed tegen mest en urine, veilig en niet duur, enige vervelende als je veel met hooi bezig bent is dat dat gemakkelijk via de schacht naar binnen dwarrelt.
Daarom nu dit seizoen over op outdoorlaarzen van huismerk EJ. Goed ingevet en tot nu toe waterdicht. Bij beide nooit last gehad van klamme voeten.

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:21

Maddy_Paola schreef:
Ik heb de hkm dublin laarzen, winter editie is met bont achtig erin, rits aan de achterkant en veters voorkant zodat je ze aan je kuit kunt aanpassen, alleen na lang stil zitten of staan in de kou een tikkeltje koude tenen maar dat is meer uitzondering dan regel. Stamp er zelf ook mee door modder en alles, en zijn smal genoeg voor beugels dus niet meer wisselen voor koude rijlaarzen :o


Hoi mag ik vragen wat jij van de maat vind ? De 40 komt volgens tabel meer overeen met mijn kuit (smalle kuit) dan de 41 maar kwa voetmaat schommel ik altijd tussen de 40/41, de andere outdoorlaarzen zijn 41, maar rijlaarzen weer 40, what to do ??

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:56

room10 schreef:
Maddy_Paola schreef:
Ik heb de hkm dublin laarzen, winter editie is met bont achtig erin, rits aan de achterkant en veters voorkant zodat je ze aan je kuit kunt aanpassen, alleen na lang stil zitten of staan in de kou een tikkeltje koude tenen maar dat is meer uitzondering dan regel. Stamp er zelf ook mee door modder en alles, en zijn smal genoeg voor beugels dus niet meer wisselen voor koude rijlaarzen :o


Hoi mag ik vragen wat jij van de maat vind ? De 40 komt volgens tabel meer overeen met mijn kuit (smalle kuit) dan de 41 maar kwa voetmaat schommel ik altijd tussen de 40/41, de andere outdoorlaarzen zijn 41, maar rijlaarzen weer 40, what to do ??


Dankzij t bont wat je inloopt heb je denk wel ruimte over, ik heb maat 41 en dankzij dikke kuiten die ook nodig, maar heb wel ruimte over bij mijn voeten volgens mij :)

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Re: welke stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:26

Thanks Maddy Paola !!

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 13:11

na de posts van de rubberlaarzen, toch maar eens binnengesprongen in de decathlon (laten we zeggen dat mijn eindafrekening voor paarden dit jaar niet zo gunstig is :D ).

Ik heb gekocht:
een paar nieuwe sneeuw wandelschoenen (om met de hond te wandelen), 24 euro.

Afbeelding

en een paar laarzen met rubberen voet, die gewatteerd en thermo zijn, 35 euro

Afbeelding

beide zitten erg comfi en voor 60 euro ben ik zeker dit seizoen geholpen.
(gerekend voor mijn zoo-adventure laarzen van minstens 220-230 euro kan ik 7 paar van deze laarsjes halen, als ze een seizoen meegaan ben ik dubbel zo lang uit de brand als met 1 paar zoo's. Mijn paarden staan 24/7 buiten met vééél modder, (gemengd met mest) en dan zijn dure laarzen ergens wel zonde om ze zo te mishandelen...)

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:22

Siersma schreef:
Ik heb werklaarzen van Sixton. Zijn van leer en een goede stevige zool en veiligheidsneus. Ik heb de niet gevoerde maar die zijn er ook


Die heb ik ook, maar dan wel de gevoerde. Niet de meest charmante laarzen maar kunnen jarenlang tegen heel wat stootjes en zitten lekker en warm. Ook beneden de 100 euro.

D_akota

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:33

Ik heb de hkm outdoor belmond zag dat ze nu € 69,- zijn bij agradi

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Re: welke stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:04

Ook ik lees even mee voor de perfecte laars :D

fitzy
Berichten: 37
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:23

Ik heb de Steeds Groomer stallaarzen van Kramer en vind ze helemaal het einde! Normaal gebruik ik normale Meindl wandelschoenen, maar sinds afgelopen winter heb ik deze laarzen aan met nattigheid. Ze zijn goed waterdicht en ik kan er gewoon mee door modder baggeren. Ik gebruik ze nu voor de tweede winter en ze zijn nog steeds perfect!
Ik ben iemand die altijd koude voeten heeft, maar niet in deze laarzen.
Ze lijken op muckboots alleen niet wat prijs betreft _/-\o_

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Re: welke stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:26

muckboots, alleen niet onder de 100 euro