Rijbroeken zonder grip-zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:52

@Janine: De maatvoering van deze broek is normaal. Kunstleer trekt soms wat vind ik, heb jaren met kunstleer gereden. Ik vind dit fijner, maar ik heb dan ook 2 zadels met kunstsuede, dat scheelt ook kwa glijden :+

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:22


pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:25

Laatst bijgewerkt door pol013 op 21-09-18 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 11:27

Kniestukken wil ik ook graag zonder ellende. Brengt me op dit moment alleen maar uit balans.

De zoekfunctie op EJ heb ik gevonden, maar echt mooie broeken vind ik daar niet :o

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:31

Die kniestukken merk ik na een paar keer rijden bijna niets meer van. Is dan alleen het gladde nét af.

Heb nog ergens een easy rider zhora liggen die helemaal glad is. Maar dat vind ik dan net té synthetisch glad.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:35

Ik vind al die 'plak' stukken ook vreselijk. Als je de juiste hebt gevonden dan hoor ik het graag!

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:40

Ohhh wat fijn, er zijn meer mensen die niet van grip/kunstleer/siliconen e.d. houden op de rijbroek!

Ik heb laatst nog een hele fijne Pikeur broek van Schoeller stof gevonden in een koopjeshoek. Geen idee of dit model nog gewoon in de winkels hangt. En eind vorig jaar een nieuwe, hele fijne broek, van het merk HB ruitersport. Volgens mij onder andere te koop bij de Welkoop voor schappelijke prijzen (en in normale kleuren). Ik blijk er nu ook een bodyprotector van te hebben en die is ook fijn.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:14

Ik zweer bij de pikeur candela! Wel een leren zit, maar niet super stroef o.i.d. en echt SUPER duurzaam. Ik heb er 3, waarvan de eerste inmiddels zo'n 4 jaar oud. En die is dus nog als nieuw. Maten vallen gewoon 'normaal' en de broek is hoog, waardoor je niet de hele dag aan je broek loopt te hijsen.. ;-)

Enige nadeel is de prijs -O-

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:41

Ik zweer ook bij decathlon.
Mijn rijbroeken gaan nu het 3e jaar in en wordt hier heel fanatiek gebruikt.
Heb twee dezelfde en ik wissel om. Heb ze dagelijks aan. Zowel voor voeren/mesten etc als voor ritten van 40+km. Heb er nog geen een versleten.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:25


wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:38


Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 22:34

wendyh schreef:
Epplejeck eigen merk rijbroeken.
Zitten heerlijk en geen kunstleer of silicone.
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 4793,26253


Ben totaal geen EJ fan (ik heb gewoon zowel Divoza als EJ in de buurt), maar misschien toch maar eens een kijkje nemen!

Hoe bevalt onder jullie de kipwarm van Decathlon? Met het oog op de koude dagen die er weer aan komen, is dat misschien ook wel erg fijn... Heb winterbenen :+ Nouja, alleen mijn bovenbenen dan. Die zijn vrij fors, dus misschien is het ook gewoon vet wat koud wordt ofzo :+
Maar ik zou er graag wat warmer bij zitten :+

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:46

Kipwarm helpt echt tijdens de koude dagen. :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 22:47

Ineke2 schreef:
Kipwarm helpt echt tijdens de koude dagen. :)


Maar hij oogt nogal leer achtig, en dus stroef... Hoe is dat in de praktijk?

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:53

Welke maat zoek je? Ik heb nog een nieuwe pikeur candela en zgan montana, maat 38 lengtemaat, en 2pikeur montana broeken mt 36 allen zonder leer. Mogen weg.
‘Oude anky’ broeken kan je ook eens naar kijken? Ook hoge band en stoffen zit
Anders via marktplaats?

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:31

Ik ben super blij met die kipwarm rijbroek. Echt een uitkomst voor koude en natte dagen. Wel een beetje stroevig op je zadel maar mij stoort het niet.
Rijbroek met leren zitvlak heb ik ooit heel snel weer verkocht omdat ik dat te vast vond. vind ik van deze niet.

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 01:04

Gelukkig zijn er nog medestanders, ik had al het idee dat de 'gewone' rijbroeken een uitstervend iets was geworden.
Ik heb een paar broeken met grip, puur omdat iets anders schaars is geworden en het me wel wat leek. Voor springen/crossen ben ik wat dat betreft ook om. Echter voor de normale dressuurtrainingen en langere buitenritten wil ik gewoon een broek zonder rare zitvlakken. Ik heb nog een oudere Covaliero Bali, fijne broek maar is inmiddels écht aan vervanging toe. Onlangs een Horka met alleen knee-grip gekocht, zit fijn, mooie kwaliteit, alleen ik krijg vreselijke zweetknieen tpv de grip en langer dan 45 min hoef ik er niet mee in het zadel te zitten want dan staan de schuurplekken aan de binnenkant van mijn knieen erin.
Nu nav dit topic ook een Lauria Garelli aangeschaft (die vd link) en dit lijkt tot nu toe een erg fijne broek. Zit als een tweede huid, basic maartoch wel chic...

Ik blijf het wel jammer vinden dat er nog maar zo weinig keuze is, je moet echt flink zoeken, mocht je ook nog iets willen wat er ook een beetje leuk uitziet..

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:54

Janine1990 schreef:
Ineke2 schreef:
Kipwarm helpt echt tijdens de koude dagen. :)


Maar hij oogt nogal leer achtig, en dus stroef... Hoe is dat in de praktijk?

In het begin is hij wat stijf maar na een paar x dragen / wassen is hij een stuk soepeler.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:57

@floran: Bij springen en crossen durf ik het juist helemaal niet aan met zo'n gripzit. Daar wil ik dan alleen grip op de knieën.
Bij dressuur kan ik mij dan nog iets voorstellen bij een gripzit en de voordelen.

Ik vind overigens echt nog zonder problemen rijbroeken zonder gripzit (maar met grip knieën). Het wordt pas lastig als ik naar iets heel specifieks zoek: een bepaalde kleur denim bijvoorbeeld.

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:02

wendyh schreef:
Epplejeck eigen merk rijbroeken.
Zitten heerlijk en geen kunstleer of silicone.
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 4793,26253


Er is een jeans variant, de Mirna.Is dat nog een beetje dikke kwaliteit of dunne stof? Weet iemand dat? Er staan nog geen reviews bij.

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:10

Lindsey_99 schreef:
wendyh schreef:
Epplejeck eigen merk rijbroeken.
Zitten heerlijk en geen kunstleer of silicone.
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 4793,26253


Er is een jeans variant, de Mirna.Is dat nog een beetje dikke kwaliteit of dunne stof? Weet iemand dat? Er staan nog geen reviews bij.


Heb deze thuis gehad. Stof is opzich wel fijn, zit ook wel fijn, maar rond de benen valt hij ruim. Om het middel zat hij prima maar dan was het bij de eerste keer aantrekken al licht flobberig rond de benen, met name onderbenen, dat wordt vast alleen maar wijder vsn dragen. Daarnaast zat bij die van mij de broekzak op een rare manier vastgestikt waardoor deze uitscheurde bij de eerste beste keer dat ik de zak recht wilde leggen. Ik heb de broek dus geretourneerd...

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:13

pol013 schreef:
@floran: Bij springen en crossen durf ik het juist helemaal niet aan met zo'n gripzit. Daar wil ik dan alleen grip op de knieën.
Bij dressuur kan ik mij dan nog iets voorstellen bij een gripzit en de voordelen.

Ik vind overigens echt nog zonder problemen rijbroeken zonder gripzit (maar met grip knieën). Het wordt pas lastig als ik naar iets heel specifieks zoek: een bepaalde kleur denim bijvoorbeeld.


Grappig, juist bij dressuur wil ik een vrije ongedwongen zit. Bij springen en crossen ben ik blij met het extra stukje grip zodat ik minder snel door het zadel glij bij een onverwachte beweging of gemene weigering.

En met gripknieen is inderdaad zonder problemen te vinden, maar ivm schuurplekken aan de knieen wil ik die ook niet. Gewoon volledig stoffen zitvlak en knieen..

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Rijbroeken zonder grip-zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:23

Ik heb zelf een paar hele fijne van Eurostar misschien dat je daar eens op kunt zoeken.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:56

Heb er sinds gisteren een van Horse Pilot en ben verkocht! Superfijnebroeken!

Besteld bij De Kroo in de aanbieding, een aantal kleuren voor 50%

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:51

Ik schop hem nog ff omhoog.
Ik heb bij Epplejeck inmiddels alles gepast, zonder resultaat, de spoeling zonder plak of grip is zo dun!

Liefste wil ik gewoon weer een fijne Eurostar, en daar wil ik best wat voor neer tellen gezien de uren pw dat ik er in rondloop en hoelang ze mee gaan, maar ook zij maken tegenwoordig de meeste in full grip -O- om moedeloos van te worden