Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:05

egnie schreef:
Ketaki. Je zou begin oktober nog naar het Ruiterparadijs in Hengevelde kunnen gaan. Zij krijgen Petrie in hun assortiment en dan is er speciaal iemand van de Petrie aanwezig voor het aan laten meten. Misschien dat zij je maten nog eens willen meten en ze kunne je misschien ook advies geven. Nee heb je ja kun je krijgen toch.

Mja heb de laarzen bij divoza gekocht, is datdan niet raar?

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:19

adventures01 schreef:
Wat zijn goede winkels om laarzen te laten aanmeten in het zuiden? Het moet te rijden zijn vanuit Limburg.


Doen ze dit niet bij viehoff? Dacht dat ze in Landgaaf zitten..

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:18

Ketaki schreef:
egnie schreef:
Ketaki. Je zou begin oktober nog naar het Ruiterparadijs in Hengevelde kunnen gaan. Zij krijgen Petrie in hun assortiment en dan is er speciaal iemand van de Petrie aanwezig voor het aan laten meten. Misschien dat zij je maten nog eens willen meten en ze kunne je misschien ook advies geven. Nee heb je ja kun je krijgen toch.

Mja heb de laarzen bij divoza gekocht, is datdan niet raar?


Ik dacht meer aan info inwinnen. Misschien kunnen zij je adviseren aangezien ze van Petrie zelf zijn.

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:13

Ja beetje second opinion idee

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:43

Niekj_Jente schreef:
adventures01 schreef:
Wat zijn goede winkels om laarzen te laten aanmeten in het zuiden? Het moet te rijden zijn vanuit Limburg.


Doen ze dit niet bij viehoff? Dacht dat ze in Landgaaf zitten..


Ik dacht dat ze geen Petrie meer hebben? Zie niks meer op de site of Facebook erover

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:13

Ik ben super tevreden met petrie. 15 jaar geleden mijn eerste paar gekocht: de standaard en die ziet er nog steeds super uit. De Athenes heb ik nu 8 jaar. Eerst als wedstrijdlaars naar inmiddels al 4 jaar als trainigslaars. Daar ben ik onlangs de balijn van verloren en moet een nieuwe rits in maar verder zijn ze nog super. En gisteren heb ik de Anky Elegance tweedehands in lak kunnen kopen. Echt zo mooi. Helemaal verliefd op. Ook deNiro gehad, ariat, derby en cavallo maar kom toch altijd weer terug bij petrie.

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:58

Hier ook positieve ervaringen met Petrie laarzen. Heb 2 paar, nu een aantal jaar en ben er nog steeds blij mee. Ik heb alleen enkele keren een nieuwe rits er in moeten laten zetten. Bij mijn dressuurlaarzen, Petrie Olympics, heeft het wel even tijd gekost voordat ze fijn ingelopen en gereden waren.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:12

Yess schreef:
Ik ben super tevreden met petrie. 15 jaar geleden mijn eerste paar gekocht: de standaard en die ziet er nog steeds super uit. De Athenes heb ik nu 8 jaar. Eerst als wedstrijdlaars naar inmiddels al 4 jaar als trainigslaars. Daar ben ik onlangs de balijn van verloren en moet een nieuwe rits in maar verder zijn ze nog super. En gisteren heb ik de Anky Elegance tweedehands in lak kunnen kopen. Echt zo mooi. Helemaal verliefd op. Ook deNiro gehad, ariat, derby en cavallo maar kom toch altijd weer terug bij petrie.

ik heb de athene ook 8 jaar (gehad) zijn nog wel goed, maar houdt ze nu liever even achter de hand. heb de verona en die moet nog in gereden worden. :j

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:32

oef hier de rits stuk en ze moeten iets opgerekt worden, jeetje wat een bedragen €135-, echt pffff
maar nog altijd blij met men laarzen

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:13

Ik heb een vraagje... Ik ben van de plan de athene te bestellen met een lak gesp van de superior en eventueel een andere kleur stiksel. Nu is mijn vraag of dat er iemand is met een zwarte laars met een wit, contrast of liefst grijs stiksel? (aangezien ik deze nog nooit heb gezien) en hier misschien een foto van heeft. Ik zit nogal te twijfelen over de kleur stiksel die ik zal nemen. Ik ben bang dat het misschien te heftig wordt op zwart en heb het alleen nog maar voorbij zien komen in combinatie met een contrast zool, wat erg mooi is, maar helaas niet kan bij de athene.

Of is er iemand die misschien zijn/haar mening/advies zou willen geven? :) Dit zijn de drie mogelijkheden.

Grijs:
Afbeelding

Contrast:
Afbeelding

Wit:

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:15

Ik heb contrast op mijn Romes. Vrees alleen dat het met vetten geen doen wordt. Of kleurloze crème en minder zwarte laarzen, of alles weer zwart...

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:52

ohja daar zit je natuurlijk ook met een probleem. Ik had al wel bedacht van als ik het niet meer mooi vind ga ik er gwn met zwarte schoenpoets of iets dergelijks overheen en is het weg, maar dat betekent idd ook dat je je je laarzen zelf daar niet zwarter mee kan maken... ook denk ik eigenlijk dat een licht stuksel na een paar keer gebruiken echt zo licht niet is haha

Ik zal ff informeren wat de meerprijs is. Als het meevalt kan ik de gok nog wel wagen. Ik vind het bij de gesp wel iets mooier en deze doe ik toch in lak, dus dat is niet zozeer een probleem.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:15

Ik heb geen petries met licht stiksels maar lipicas. Die zijn na zo'n 8 jaar niet meer wit. Heb er denk ik zo'n 3 jaar plezier van gehad. Laarzen heb ik nog steeds overigens. Maar dan zonder contrast stiksel. Ze waren ook cognac en niet zwart. Heb zo geen foto meer van toen ik ze net had helaas.

Moet er wel bij zeggen dat dit mijn enige laarzen Ijn, dus rij er altijd mee ook in de blubber.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:03

Rena100 schreef:
Ik heb geen petries met licht stiksels maar lipicas. Die zijn na zo'n 8 jaar niet meer wit. Heb er denk ik zo'n 3 jaar plezier van gehad. Laarzen heb ik nog steeds overigens. Maar dan zonder contrast stiksel. Ze waren ook cognac en niet zwart. Heb zo geen foto meer van toen ik ze net had helaas.

Moet er wel bij zeggen dat dit mijn enige laarzen Ijn, dus rij er altijd mee ook in de blubber.


Dat begrijp ik na 8 jaar. Het valt me op zich nog mee dat het pas na 3 jaar was aangezien je ze altijd gebuikt, ook in de blubber. Zou het ook niet zo erg vinden als het na een paar jaar niet meer te zien is, tenzij het heel veel meer heeft gekost natuurlijk. Ik ga ze wel als wedstrijdlaarzen gebruiken dus ze zullen niet zoveel te lijden hebben :D

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:02

Heeft iemand misschien een prijslijst van petrie van de opties?
Als ik op hun site mijn laars samenstel zie ik de prijs niet veranderen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:17

Kelly_Taco schreef:
Heeft iemand misschien een prijslijst van petrie van de opties?
Als ik op hun site mijn laars samenstel zie ik de prijs niet veranderen.

www.customizeyourboots.nl

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:37

Ik heb zojuist de laarzen laten bestellen bij de Divoza. De verkoopster zei wel dat ze niet zeker wist of dat het kon van die gesp, aangezien ze het soms wel deden en soms niet... :? We hebben het wel zo op de bon gezet, dus maar hopen dat het kan. Ik heb al wel het volledige bedrag betaald. Ik voelde me echt een enorme zeurpiet met al m'n wensen, maar wilde gwn dat alles goed ging haha. Ik heb ook nog een aantal laarzen gepast, omdat de voetmaat van m'n huidige laarzen voor het fijne ietsjes te groot is en ze ook 1cm te hoog zijn. Het gekke was wel dat ze bijna geen laarzen in maat 37 of kleiner op voorraad hadden. Nou was dat niet zo'n probleem alleen hadden ze alleen andere modellen in maat 37 of 36,5 dus die heb ik maar gepast. Nu dacht ik van het zal wel allemaal hetzelfde vallen want het is hetzelfde merk... Niet dus. Een 36,5 voelde bij het ene model veel ruimer dan de 37 en andersom. Nu heb ik maar gewoon de 37 besteld, want dan nog liever iets te groot dan misschien wel veel te klein. Heb ze nu trouwens in een 37,5 dus passen zal het sws wel, maar wilde het deze keer gwn helemaal goed doen ipv half haha

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:46

Ik heb ook gister mijn laarzen bij Divoza besteld :D
De superior in brushed en dan accenten met honeycomb!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:18

Ik heb een week geleden de superior laten opmeten. Ben super benieuwd!
Afbeelding
Zo moeten ze gaan worden. Kan niet wachten!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:30

Lui_ schreef:
Ik heb een week geleden de superior laten opmeten. Ben super benieuwd!
[ [url=m/0dkVS4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo moeten ze gaan worden. Kan niet wachten!


Ook brushed of niet?
Ik heb een beetje hetzelfde idee alleen heb ik het neusje gewoon brushed en het gedeelte erachter honeycomb.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:46

Ik ben gister naar de Divoza geweest om mijn bestelde laarzen op te halen. Helaas zonder laarzen naar huis gegaan. :+
Was ten eerste al de verkeerde kleur. Nou vind ik dat niet zo'n probleem. Maar de maten klopten helaas ook totaal niet. Leek wel alsof Petrie een paar laarzen heeft opgestuurd wat ze toevallig nog hadden liggen voor iemand.
Nu dus weer 8-10 weken wachten..

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:54

Lottekuhh_x schreef:
Rena100 schreef:
Ik heb geen petries met licht stiksels maar lipicas. Die zijn na zo'n 8 jaar niet meer wit. Heb er denk ik zo'n 3 jaar plezier van gehad. Laarzen heb ik nog steeds overigens. Maar dan zonder contrast stiksel. Ze waren ook cognac en niet zwart. Heb zo geen foto meer van toen ik ze net had helaas.

Moet er wel bij zeggen dat dit mijn enige laarzen Ijn, dus rij er altijd mee ook in de blubber.


Dat begrijp ik na 8 jaar. Het valt me op zich nog mee dat het pas na 3 jaar was aangezien je ze altijd gebuikt, ook in de blubber. Zou het ook niet zo erg vinden als het na een paar jaar niet meer te zien is, tenzij het heel veel meer heeft gekost natuurlijk. Ik ga ze wel als wedstrijdlaarzen gebruiken dus ze zullen niet zoveel te lijden hebben :D



Toendertijd was ik een van de eersten bij lipica met een contract stiksel, daar waren dan ook geen extra kosten aan verbonden. Hoe het nu zit, geen idee. Vind het eigenlijk van de zotte om er extra voor te betalen.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:19

absque_dubio schreef:
Ik ben gister naar de Divoza geweest om mijn bestelde laarzen op te halen. Helaas zonder laarzen naar huis gegaan. :+
Was ten eerste al de verkeerde kleur. Nou vind ik dat niet zo'n probleem. Maar de maten klopten helaas ook totaal niet. Leek wel alsof Petrie een paar laarzen heeft opgestuurd wat ze toevallig nog hadden liggen voor iemand.
Nu dus weer 8-10 weken wachten..


Balen!!

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:21

Ik heb in juli blauwe Petrie laarzen met contraststiksel besteld bij van Huet en hoefde geen toeslag te betalen, noch voor de kleur, noch voor het contraststiksel.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:29

Kelly_Taco schreef:
Lui_ schreef:
Ik heb een week geleden de superior laten opmeten. Ben super benieuwd!
[ [url=m/0dkVS4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo moeten ze gaan worden. Kan niet wachten!


Ook brushed of niet?
Ik heb een beetje hetzelfde idee alleen heb ik het neusje gewoon brushed en het gedeelte erachter honeycomb.


Nee de rest is gewoon zwart leer geen brushed:)