poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mriek_juntos

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-08-18
Woonplaats: Winterswijk

poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 19:46

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

mijn eerste vraag :j

ik ben op zoek naar een degelijke poetstaskofferding! voor mijn witte vriend!

ik heb wat oude borstels heel oud zo oud dat ze niet meer functioneren. Wie heeft enig idee waar ik een goede set kan kopen, en dan bedoel ik niet een roze meisjes koffer voor bij de manege maar een goede set waar alles in zit. alles appart mag ook. degelijk spul waar ik jaren mee door kan.

(zoals borstels die ook fijnstof verwijderen)

Groetjes :)

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:54

In de gewone ruitersportwinkel :?
Of denk ik te simpel.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:31

Borstels en alles is voor een wit paard niet anders dan een andere vachtkleur, maar wat ik zelf (met name in de winter) wel prettig vind met een witte vachr is een poetsblok en/ of cowbowmagic tegen vieze vlekken in de vacht. Want poepvlekken, pisvlekken... alles is zichtbaar op wit, dan kan je het schoonmaken zonder elke keer weer te moeten wassen. De staart kan je weer wit krijgen met zilvershampoo

Mriek_juntos

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-08-18
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 21:19

Onali schreef:
In de gewone ruitersportwinkel :?
Of denk ik te simpel.


Wil geen stad en land af zoeken haha

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:23

Maar iedere ruitersportzaak heeft toch borstels? :') Lijkt me niet dat je daar lang naar hoeft te zoeken.

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:23


Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:26

Wat ik niet vond kunnen ontbreken met mijn schimmel was een magic brush. Haalde vieze vlekken er redelijk uit (van een donkergroene grasveld naar nog maar een lichte groene schijn. En na 2 dagen poetsen weg).

Mriek_juntos

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-08-18
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 17:56


Mriek_juntos

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-08-18
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 17:56

Zoe_97 schreef:
Wat ik niet vond kunnen ontbreken met mijn schimmel was een magic brush. Haalde vieze vlekken er redelijk uit (van een donkergroene grasveld naar nog maar een lichte groene schijn. En na 2 dagen poetsen weg).


Die heb ik al <3

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:22

Denk dat de eerste beste ruitersportzaak of Welkoop je prima kan helpen.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:00


Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:19

Oster :)

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:35


san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:31

J_emma schreef:
Mriek_juntos schreef:


Leuke tas, maar nee


En dank je wel voor de moeite, vergeet je nog.


Graag gedaan hoor ;)

Mriek_juntos

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-08-18
Woonplaats: Winterswijk

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 22:52

Iedereen bedankt voor alle info ;)

Ik zoek een complete set niet van Harry.

Ik denk dat ik even door ga op de het oster antwoord...

Thanks allemaal!!

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:05

Een must have is een borstel die stroef is, met zo kort mogelijke haren. Vroeger vond je die overal, tegenwoordig niet meer. Kan me voor de geest halen dat Horze.nl ze had, met koper draden haren erbij in. Een schimmel borstel hete dat... kan het NIET MEER vinden, dus als iemand weet welke ik bedoel. Ik MOET hem hebben (paard is 95% wit) Hou je borstels schoon, ik was ze paar keer per jaar. Verder heb je bij de Action een spray voor honden, een shampoo in een oranje spuit flacon. Werkt super en hoeft niet uitgespoelt te worden.

En omdat mijn paard echt veel wit heeft, vind ik het heel makkelijk om haar onder een vliegendeken te houden. Daar blijft de meeste stront wel aanzitten (mevrouw ligt daar graag in) Dit scheelt in het wassen.. wat je niet teveel moet doen! Als je teveel wast hecht het vuil op geven moment beter, en dat zorgt voor vlekken.

Edit, GEVONDEN! https://www.agradi.nl/haas-borstel-mustang-d-body.htm <3 direct zelf besteld.

Mriek_juntos

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-08-18
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 23:10

Benfan schreef:
Een must have is een borstel die stroef is, met zo kort mogelijke haren. Vroeger vond je die overal, tegenwoordig niet meer. Kan me voor de geest halen dat Horze.nl ze had, met koper draden haren erbij in. Een schimmel borstel hete dat... kan het NIET MEER vinden, dus als iemand weet welke ik bedoel. Ik MOET hem hebben (paard is 95% wit) Hou je borstels schoon, ik was ze paar keer per jaar. Verder heb je bij de Action een spray voor honden, een shampoo in een oranje spuit flacon. Werkt super en hoeft niet uitgespoelt te worden.

En omdat mijn paard echt veel wit heeft, vind ik het heel makkelijk om haar onder een vliegendeken te houden. Daar blijft de meeste stront wel aanzitten (mevrouw ligt daar graag in) Dit scheelt in het wassen.. wat je niet teveel moet doen! Als je teveel wast hecht het vuil op geven moment beter, en dat zorgt voor vlekken.



Ik zie dat we schrob borstels moeten halen!! Maar euhm met koper?? Nooit gezien :j

Mijn meneer ligt ook altijd in de stal echt wassen niet zo veel poets wel veel met een natte doek.... Of valt dat onder wassen?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:12

Je hebt tegenwoordig zo'n rubberen langwerpig blok, zwart, wel prijzig maar dan heb je verder geen borstel meer nodig.
Ze zijn pas sinds maart of zo op de markt.

Haalt haren eruit, masseert, je kunt water er weer af halen, gebruiken om je paard in te soppen.

Ideaal en je hebt gelijk geen poetskist meer nodig!
( alles weggegeven en alleen dat ding in mijn kast en silver shampoo )

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:36

A3a1 schreef:
Je hebt tegenwoordig zo'n rubberen langwerpig blok, zwart, wel prijzig maar dan heb je verder geen borstel meer nodig.
Ze zijn pas sinds maart of zo op de markt.

Haalt haren eruit, masseert, je kunt water er weer af halen, gebruiken om je paard in te soppen.

Ideaal en je hebt gelijk geen poetskist meer nodig!
( alles weggegeven en alleen dat ding in mijn kast en silver shampoo )


Vergeet niet dat poetsen ook meerdere functies heeft dan enkel je paard schoon houden...

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 04:54

Ik heb gewoon een simpele plastic rosborstel en een stevige zachte borstel en een hoevenkrabber.

Paard is zo nu en dan een beetje bont. Maar he ze mag van mij gewoon paard zijn.
Afbeelding

In de zomer regelmatig lekker afspuiten na het rijden en zo nu en dan de staart wassen met shampoo.

In de winter was ik haar niet tenzij ze wedstrijd heeft.

Maar als ze wedstrijd schoon moet zijn dan was ik haar de dag ervoor en ‘s ochtends nog een keer met cowboy magic shine in yellow out. (In de winter zelfs wel eens de week ervoor zodat het oude vuil er vast af is := )

Afbeelding


En indien ze mee gaat in de trailer gaat er een spons / zeep / water / handdoek en baby doekjes mee. :+

En extra tip: na het wassen flink is sprayen met antiklit over het lijf. Muv de zadelplek want anders kan het gaan glijden.

Syzygy
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-09-18

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:51

Mijn tip is om gewoon een normale poetskoffer aan te schaffen en daar losse borstels bij te gaan kopen. In ieder geval een harde borstel, roskam etc. en dan vooral heel goed poetsen. Bij schimmels blijft t altijd lastig en betekend het echt gewoon dat je veel moet poetsen. :)

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: poetskoffer of tas en inhoud wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:53

Ik heb een gereedschapskist met bovenin vakjes voor dingen als elastiekjes en verder genoeg ruimte voor alle borstels. Eerste borselsetje bij de plaatselijke ruitersport gekocht, die gebruik ik nog steeds en verder nog een poetsblok van de decathlon en een simpele kam als manenkam :) (omdat we dachten de manenkam die bij het poetssetje zat kwijt te zijn xD)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:36

xsensibel schreef:
A3a1 schreef:
Je hebt tegenwoordig zo'n rubberen langwerpig blok, zwart, wel prijzig maar dan heb je verder geen borstel meer nodig.
Ze zijn pas sinds maart of zo op de markt.

Haalt haren eruit, masseert, je kunt water er weer af halen, gebruiken om je paard in te soppen.

Ideaal en je hebt gelijk geen poetskist meer nodig!
( alles weggegeven en alleen dat ding in mijn kast en silver shampoo )


Vergeet niet dat poetsen ook meerdere functies heeft dan enkel je paard schoon houden...


Ja, en????
Wat is het probleem?