Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sybrenb

Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 10:19

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar paardrijders die wel eens spullen kopen voor hun of andermans paard. Voor mijn afstudeeropdracht doe ik namelijk onderzoek naar het koopgedrag van paardenliefhebbers.

Als jullie 3 minuten de tijd hebben, zouden jullie dan mijn korte enquête willen invullen? Jullie helpen mij hier enorm veel bij :)

Alvast bedankt! _/-\o_

De link is: https://nl.surveymonkey.com/r/WXDNKMW

Sybren

sybrenb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 10:06

Allemaal bedankt voor het invullen, ik heb inmiddels meer dan 175 reacties! Een groot deel van mijn onderzoek gaat inderdaad over de invloed van verschillende beïnvloedingskanalen waardoor Social Media vaker terugkomt in de enquête.

De doelgroep is vooral jongeren tot ongeveer 25 jaar, maar ik ben ook benieuwd naar de verschillen met volwassenen waardoor ik deze optie ook heb gegeven in de enquête. Als je zelf niet beïnvloed wordt door bijvoorbeeld Social Media, laat het dan vooral weten in de Enquête!

Als iemand net als Maanlicht en Germie zijn/haar verhaal over koopgedrag met mij wilt delen hoor ik het heel graag, hier heb ik veel aan voor mijn onderzoek! :)

sybrenb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 10:12

Maanlicht schreef:
Ingevuld. Ik pas goed binnen de doelgroep. Koop graag nieuwe producten voor mijn (bijrijd)paard. Meestal zie ik deze producten als eerste bij de merken zelf op social media of via een mail, maar ook via het seizoenscollectie topic op Bokt. Als een stalgenootje of vriend(in) een product heeft, koop ik het over het algemeen juist niet omdat ik het niet leuk vind om hetzelfde te kopen als iemand anders op stal. Mocht het toevallig voorkomen dat iemand een zelfde dekje heeft is dat natuurlijk niet erg, maar ik ga niet precies hetzelfde product kopen omdat iemand die ik ken het heeft.

Dankjewel! Ik kan me het inderdaad goed voorstellen dat je niet het zelfde product wilt hebben als een stalgenootje of vriend(in). Zie je dit meer om je heen gebeuren of zijn er ook veel mensen met dezelfde producten? Zijn er meer mensen hier op Bokt met een mening hierover?

sybrenb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 14:17

Allemaal bedankt voor het invullen van mijn enquête voor het onderzoek van mijn afstudeeropdracht, ik heb inmiddels ruim 275 reacties mogen ontvangen! :o +:)+

De respondenten geven aan dat wanneer zij een paardenproduct willen kopen zij de ervaring van andere mensen die het product al hebben belangrijk vinden. Voor mijn onderzoek zou ik hierover graag een discussie willen starten.

Hoe kijk jij hier tegen aan?

- Vind je de ervaring van iemand anders met een product dat jij wilt kopen belangrijk?
- Vraag je wel eens naar de ervaringen van andere mensen met een product op bijvoorbeeld de stal of manege, of lees je eerder reviews online? Wat vind je belangrijker?
- Naar wat voor soort informatie ben je op zoek als je een paardenproduct wilt kopen?

Ik hoor het graag! :D

Sybren

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie