Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 12:21

Af en toe vraag ik me af of ze nog bestaan...

Vorig jaar een leuke merkloze broek gekocht op Equitana. Veel gedragen en er vallen gaten in het zitvlak.
Mijn 3 jaar oude Anky jeans rijbroek hetzelfde. Ook al na een jaar.
Een vijf jaar oude pk broek is nog redekijk goed, maar wel allemaal pillen er aan.

Uiteraard ook siliconen geprobeerd, maar dat vind ik verschrikkelijk. Eigenlijk heb ik dus nog maar één redelijk goede rijbroek. En een redelijk nieuwe Montar broek.

Maar ik wil er wel war bij hebben. Vroeger had ik een Eurostar Laura. Dat zitvlak was nooit kapot. Maarja... ik groeide wat en de maten bij Eurostar krompen nog meer...

Nu ben ik niet enorm ofzo... maar wel 1.86m, gezegend met flinke bovenbenen...

Ik zoek dus een degelijke rijbroek met kunstlederen zitvlak die ik wel pas... (jeansmaat 29/30)


Afbeelding

Even voor het postuur...

Wie heeft er ideeen?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:24

Ik ben erg tevreden over de Mondoni rijbroeken met leer zitvlak (die van 80 euro bij Divoza)!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:30

Oei, eerste wat in mij opkwam waren de eurostar broeken :+ Misschien is pikeur wat? Dat zijn ook best degelijke broeken. Equiline zal jou ook sowieso wel passen, dat zijn ook mooie en degelijke rijbroeken! En ik ben er vrij zeker van dat zij ook broeken zonder sillicone en met lederen zit hebben.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:34

ELT vind ik een fijne. Is van waldhausen.

Nina1999
Berichten: 913
Geregistreerd: 18-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:35

Ik denk dat we qua bouw behoorlijk overeen komen en ik droeg altijd pikeur. Ben zelf wel overgestapt op de siliconen. Heb er nog twee liggen, wellicht is dat wat voor je? Ze zijn in erg nette staat.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:36

Kijk eens op de sites van Loesdau en Krämer (beiden in Duitsland). Die hebben denk ik wel wat je zoekt.

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:42

Pikeur Candela!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 15:03

Denise storm, wat voor stof heeft die broek? Mijn montar is een beetje sweatstof achtig, heeft geen voorkeur. Ga wel even kijken, vroegah was mondoni niet zo qua broeken... thanks!

Pikeur Candela ben ik vanwege de prijs vaak ver vanaf gebleven. Toch maar eens passen dus! Vind ze wel echt prachtig. Als het past kom ik er bij je op terug Nina!

Ben niet zo van het online bestellen als het op broeken aan komt. Traumas heb ik er van :')

Nina1999
Berichten: 913
Geregistreerd: 18-08-13

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:53

Haha dat kan ik me voorstellen Janine, maar ik vind ze het echt wel waard. Ze zijn praktisch onverwoestbaar en zitten super, hele fijne stof.

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:02

Je kan ook op marktplaats kijken, ik zag van de week iemand die had 2 nieuwe te koop voor de helft van de prijs!

Farjen

Berichten: 7990
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:19

ik heb veel merken maar harry's horse past mij het beste en die blijven ook maar meegaan bij mij :') En het zijn ook de goedkoopste in mijn kast...

Samcial

Berichten: 32
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:32

Net als Denise_Storm raad ik de Mondoni (Exlusive) aan! Heb hier zelf meerdere broeken van en met de langste doe ik al minstens 5 jaar!

MarliesV

Berichten: 15193
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:51

Ik zweer toch echt bij de Eurostar als het om degelijke, niet direct slijtende, stevige broeken met leren zitvlak gaat.

Vriendin van mij was binnen 2 jaar door haar Montar. Die had ze max 2x per week aan, zitvlak er door.
Huilen voor die prijs!

Mondoni heb ik ook een broek van, blijft hier top! Pasvorm voor mij niet ideaal maar wel fijne broek qua stof en slijtage.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:29

Ik zweer bij de Pikeur Candela in lengtemaat, heb er nu 4 met lederen zitvlak, waren vorig jaar in de opruiming omdat alles nu zonder klittenbandsluiting onder aan de pijp is. Siliconen vind ik ook niets, en lengtemaat broeken zijn amper te vinden nog, vandaar even goed ingeslagen heb, deze gaan sowieso jaren mee. Candela heeft nog een extra hoge band wat gewoon super zit, kleed behoorlijk goed af.

Renss

Berichten: 174
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:18

Zelf heb ik al een paar jaar broeken van eigen merk Epplejeck. Mooie stevige, maar toch rekbare stof. Gaan lang mee, ofwel bij intensief gebruik slijten ze eigenlijk nog niet. Witte broek is niet doorschijnend.

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... _3846.html

Is ook zonder bling te verkrijgen. Omdat ik jeansmaat 26/30 heb, past mij kindermaat 170 het beste. Stalgenootje heeft gewone volwassen maat en is ook erg tevreden over de broeken.

Friesianlov
Berichten: 142
Geregistreerd: 26-07-14

Re: Degelijke rijbroek met kunstleder zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:13

Ik heb er vorige week een van Cavalleria Toscana gekocht.
Het zitvlak is heel stevig maar de rest van de broek heeft heel veel stretch.
Ik heb de laatste paar jaar alleen met silliconen gereden, en was bang dat ik ontzettend zou uitglijden, maar bleef stevig zitten toen mijn dressuur paard ineens in een rodeo paard veranderde :)