[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:43

Denise_Storm schreef:
Ik vind het altijd zo jammer hoe bepaalde merken (en indirect dr keuzes van mensen) worden afgekraakt. Niet iedereen heeft het geld om tegen de 1000 euro neer te leggen voor laarzen.

Zelf heb ik Lipica’s aan laten meten. Ik ben er super blij mee. Ze zien er mooi uit, passen perfect én waren betaalbaar. Tja, dat het dan wellicht kwalitatief minder goed leer is dan bij laarzen van 1000 euro... Ik ben er blij mee én ga ook niet jullie merk laarzen afkraken.

Dus als bijv. Lipica beter in jouw portemonnee past: zeker doen! Ik ben heel blij ermee en ook met de service (heb ze in Raamsdonkveer laten aanmeten).

En leer is en blijft een natuur product: een stuk slecht leer kan er altijd bijzitten. Ook vaak genoeg gelezen bij de duurdere prijsklasse van Petrie.


Je laarzen hoeven tuurlijk geen 1000 euro te kosten, maar ik spaar liever een maand of wat verder dat ik goede kwaliteit laarzen koop ipv lipica. Uit mijn omgeving waren een aantal echt zo lelijk na een paar maanden gebruik, dat ik liever in 1 x meer uitgeef dan na 2 jaar weer nieuwe moet kopen..

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:53

bobje26 schreef:
Denise_Storm schreef:
Ik vind het altijd zo jammer hoe bepaalde merken (en indirect dr keuzes van mensen) worden afgekraakt. Niet iedereen heeft het geld om tegen de 1000 euro neer te leggen voor laarzen.

Zelf heb ik Lipica’s aan laten meten. Ik ben er super blij mee. Ze zien er mooi uit, passen perfect én waren betaalbaar. Tja, dat het dan wellicht kwalitatief minder goed leer is dan bij laarzen van 1000 euro... Ik ben er blij mee én ga ook niet jullie merk laarzen afkraken.

Dus als bijv. Lipica beter in jouw portemonnee past: zeker doen! Ik ben heel blij ermee en ook met de service (heb ze in Raamsdonkveer laten aanmeten).

En leer is en blijft een natuur product: een stuk slecht leer kan er altijd bijzitten. Ook vaak genoeg gelezen bij de duurdere prijsklasse van Petrie.


Je laarzen hoeven tuurlijk geen 1000 euro te kosten, maar ik spaar liever een maand of wat verder dat ik goede kwaliteit laarzen koop ipv lipica. Uit mijn omgeving waren een aantal echt zo lelijk na een paar maanden gebruik, dat ik liever in 1 x meer uitgeef dan na 2 jaar weer nieuwe moet kopen..


Ik deel je mening absoluut niet.

Heb een aantal paar staan, zeer tevreden over de pasvorm, levensduur en service.

Ze hebben qua leer t zelfde materiaal als deniro en petri. Prijs kwaliteit vind ik absoluut top.

Ik vind laarzen die maar voor een deel op maat gemaakt zijn en dan ruim 500 euro moeten kosten echt te prijzig.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:56

Het materiaal is absoluut niet hetzelfde :=

Ja met de goedkopere. Mijn deniro tricolore waren zelfde materiaal als de lipica's
Mijn dressagio's niet.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:11

Ik doe 20 jaar met perfects. Ook al weer 2 jaar met een model van derby van 180 euro. Zijn nog als nieuw. Dan zie ik qua kwaliteit geen reden om te zeggen duurder is beter.
Maar ik heb zeker niet de mooiste laarzen. Blauw met zilver ( ook leder) en bruin. Volnerf rundleder, geen kalfsleder, geen rits, beetje elastiek bovenin. Dat lijkt me mooi.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:05

Mijn lipica’s zijn qua prijs-kwaliteit verhouding toch echt interessanter dan mijn Rome Petries, hoe mooi die ook zijn.

Deniro werkt alleen voor fijne kuitjes of minstens weinig overgang tussen kuit en enkel. Mij werd het sterk afgeraden.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:28

Tjha kijk, ik heb nu Petrie's van 450 euro (?) en gaan nu bijna al 4 jaar mee, zijn nog steeds mooi, met originele rits :) Ik zou ze weer zo kopen, maar omdat ik een korting via mijn werk kon krijgen op De Niro die toch maar eens geprobeerd. En ja 3 maanden wachten is echt het uiterste hoor, kan ook een maand zijn.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:11

Ik heb inderdaad hele smalle benen. Laarzeb als Petrie perfect of standaard maten passen sowieso niet dus kom je al in maatwerk. Lipica kon de enkel niet smal genoeg maken dus dat zat ook niet

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:15

ik heb zwarte met een bruin randje/detail van de epplejeck! kuit wordt alleen iets te klein dus van de week maar even kijken naar nieuwe

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:32

Weet iemand hoe De Niro valt in vergelijking met Petrie? Ik heb een paar De Niro's gezien maar twijfel een beetje over de maat.

Nu speelt ook mee dat ik twee paar petries heb die beide verschillend vallen. Beide kuitmaat 35 en de ene net krap zat met dunne sokken en de andere precies goed met dikke sokken. Hoogtematen zijn 45 en 46 maar de 46 is lager dan de 45 :? Nu is het ene paar ook van heel stijf leer en bijna niet ingezakken, en de andere heel soepel leer en meer ingezakken en misschien ook wel breder geworden bij de kuit door gebruik, maar dat weet ik niet (tweedehands gekocht). Dus vandaar zit ik te dubben, weet niet goed wat nou echt mijn maten zijn haha. En met zelf meten kom ik op een dunnere kuitmaat en veel lagere hoogte.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:42

Mijn benen schelen een volle centimeter in omtrek. Daarnaast heb ik hele ronde kuiten.

Met hoogte 46 en kuit 39 en 40 kom ik niet uit met de standaard maten iig van petri.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:56

poes schreef:
Mijn nieuwe Petrie Rome


[ [url=m/58RTWB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0B9dnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F9Sb08.jpg]Afbeelding[/url] ]



weet iemand of deze er ook is in kort model met middel/wijde kuit?

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:15

Nieuwe laarzen met ruim 75% korting gescoord *\o/*

Afbeelding

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 22:21

Wauw gaaf zeg!!!

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:33

jesss_amigo schreef:
Nieuwe laarzen met ruim 75% korting gescoord *\o/*

[ [url=m/iZzUvr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw!!!

Maarre, 75%??? Waar is dat? Daar moet ik ook heen haha

Edit: vgm heb ik ze gevonden, en ik moest echt huilen dat de blauwe versie er niet meer in mijn maat was |( . Ik heb mn tuig zwart dus ik moet echt zwarte of blauwe.

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:12

ben ook benieuwd waar jr ze heb gescoord

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:24

Mega uitverkoop bij Koole ruitersport in Bergen :) is alleen vandaag nog.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:11

jesss_amigo schreef:
Mega uitverkoop bij Koole ruitersport in Bergen :) is alleen vandaag nog.

Hebben ze veel staan?

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:29

Gister was er nog heel veel. Maarja dit is de tweede dag dus ik weet niet hoeveel er over is.. als je er rond 10/11 uur bent heb je Miss nog wel kans ;)

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:52

Zie dat het best lang rijden, dan ga ik het er niet op gokken. Toch bedankt!

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:48

Het is ook via de site! Ten minste, daar zie ik dit paar laarzen ook voor heeel veel korting op staan.

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:30

Denise_Storm schreef:
Ik vind het altijd zo jammer hoe bepaalde merken (en indirect dr keuzes van mensen) worden afgekraakt. Niet iedereen heeft het geld om tegen de 1000 euro neer te leggen voor laarzen.

Zelf heb ik Lipica’s aan laten meten. Ik ben er super blij mee. Ze zien er mooi uit, passen perfect én waren betaalbaar. Tja, dat het dan wellicht kwalitatief minder goed leer is dan bij laarzen van 1000 euro... Ik ben er blij mee én ga ook niet jullie merk laarzen afkraken.

Dus als bijv. Lipica beter in jouw portemonnee past: zeker doen! Ik ben heel blij ermee en ook met de service (heb ze in Raamsdonkveer laten aanmeten).

En leer is en blijft een natuur product: een stuk slecht leer kan er altijd bijzitten. Ook vaak genoeg gelezen bij de duurdere prijsklasse van Petrie.



helemaal met je eens en ligt er aan hoe je er mee omgaat

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:58

bobje26 schreef:
Je laarzen hoeven tuurlijk geen 1000 euro te kosten, maar ik spaar liever een maand of wat verder dat ik goede kwaliteit laarzen koop ipv lipica. Uit mijn omgeving waren een aantal echt zo lelijk na een paar maanden gebruik, dat ik liever in 1 x meer uitgeef dan na 2 jaar weer nieuwe moet kopen..


Niet iedereen spaart daar een maand langer op... vooral de jeugd niet. Die sparen een halfjaar langer.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:41

Tussen 200 en 500 en dan door naar 1000 zit bij mij echt wel meer dan 1 maand sparen. Eerder een jaar. Laarzen zijn niet essentiele uitgaven en dat betekent dat je het geld echt moet hebben.
En ik kan dan echt blij zijn met mijn derbys van 180 euro. Dat waren mijn duurste laarzen tot nu toe. Ja, ik zou best 350 uit kunnen geven voor Lipicas en soms hik ik er tegenaan. Maar de 500-600 voor andere laarzen is me nog steeds te gek, hoewel ze natuurlijk erg mooi zijn.
Ik denk dat er ooit een moment komt waarop ik voor blauw met zilver en bruine ga van Lipica.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:28

Miefje schreef:
bobje26 schreef:
Je laarzen hoeven tuurlijk geen 1000 euro te kosten, maar ik spaar liever een maand of wat verder dat ik goede kwaliteit laarzen koop ipv lipica. Uit mijn omgeving waren een aantal echt zo lelijk na een paar maanden gebruik, dat ik liever in 1 x meer uitgeef dan na 2 jaar weer nieuwe moet kopen..


Niet iedereen spaart daar een maand langer op... vooral de jeugd niet. Die sparen een halfjaar langer.


Ik ben zelf ook jong geweest hoor. :') Gaat even om de woordspraak. Als je iets moois wil, dan zul je er voor moeten sparen. Zo is het leven toch gewoon? Snap je probleem niet zo. Staat ook letterlijk 'een maand of wat'.

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:32

Ik snap de discussie lipica-derby-deniro-petrie etc. niet zo.

Ben ooit begonnen met 2e hands derby's die ik tweedehands overgenomen had en ook weer voor bijna hetzelfde heb verkocht nadat ik er echt blauwe benen in kreeg god wat baalde ik dat ik afscheid moest nemen. -O-

Toen overgestapt op de allereerste lancering van deNiro in NL, jaren met plezier mee gereden en hebben het lang uitgehouden en ook nog netjes iemand blij mee kunnen maken omdat mijn kuiten het toch niet meer zo een strak plan vonden.

En toen moest ik wat anders...heb toen voor op maat gemaakte van Lipica gekozen en dat waren mijn duurste laarzen tot nog toe. Ook voor het springen en training thuis de Cavallo's Junior Jump gehad (ook hele fijne laarzen voor goede prijs/kwaliteit)

2 paar Lipica later ging ik over op Petrie omdat de service en het maatwerk van Lipica om te huilen was, en ja ik heb ze gewoon in Raamsdonkveer aangemeten omdat ik dacht dan zit ik dicht bij de bron en kan er zo min mogelijk mis gaan. De eerste Lipica's zijn nog steeds prachtig maar ik kan er niet meer rijden..zo stug stijf en ik krijg er blaren van. Het 2e paar is nooit wat geweest, eerst mee willen geven met verschrikkelijke kachelpijpen, na hoop gedoe wat meer model erin en iets beter passend, hakken vielen er spontaan af bij zadelmak maken en de stiksel zaten schots en scheef en rafelde overal ook. Nooit meer :x Mijn petrie's waren goedkoper inclusief maatwerk en kleine aanpassing. Zo ook mijn huidige DeNiroboots..geen maatwerk nodig dit keer en voor al mijn laarzen heb ik tussen de 250 en 400 betaald. Mijn lipica' waren 525