Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 10:03

Hallo allemaal!

Ik zit te denken om de uvex perfexxion II aan te schaffen. Hij zat heerlijk op mijn hoofd en sloot meteen super aan. Ik zag alleen verder weinig ervaringen op internet. Ik ben benieuwd hoe deze cap bij jullie bevalt? Vooral de ventilatie ben ik benieuwd naar. Hij zal namelijk komende zomer veel worden gebruikt in het buitenland bij 30 graden en zon. Er zijn vast een aantal bokkers die deze cap al hebben. :D

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:37

Ik ben heel blij met mijn Uvex cap! Ventilatie is prima, en je kan de binnenvoering uitwassen waardoor je cap lekker fris blijft.

Ik zou hem zeker aanraden +:)+

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:04

Na een jaar of 6 is mijn Uvex Exxential echt een keer aan vervanging toe en nu overweeg ik ook de Perfexxion, aangezien ik nu meer rijd en meer comfort altijd prettig is.

Aan de andere kant kan ik voor het geld van 1 Perfexxions ook 2 verschillende Exxentials kopen en dat model heeft me altijd prima gezeten..

Ik lees dus even mee!
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 05-07-18 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:06

Prima cap. Ik heb mijn oude Perfexxion vervangen door de nieuwe, maar het lijkt wel dat hij iets kleiner is dan het vorige model. Dat merk ik alleen bij het kinbandje hoor. Die moet op zijn ruimst.

Ben er al mee op ruitervakantie geweest in Kroatiƫ en mijn GoPro mount zit er al opgeplakt. Ik vond het best OK met de hitte in Kroatiƫ. Ik weet niet of ik hem koeler vind dat de eerste versie. Denk dat het niet zo heel veel uit maakt.

Wel liep het tijdens de regen beetje naar binnen zodat het stukje bij je voorhoofd als eerste nat wordt. Capuchon van je regenjas erover heen voorkomt dat.

Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:20

Inmiddels hier toch gekozen voor de Perfexxion, bij ej met 21% korting... :) Heb nog meerdere merken caps op mijn hoofd gehad, maar Uvex heeft bij mijn weten toch de beste ventilatie van allemaal.

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:15

Veel plezier met je aankoop. Het is toch de 2e versie geworden? Welke kleur heb je gekocht?

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:20

Bagheera_206 schreef:
Veel plezier met je aankoop. Het is toch de 2e versie geworden? Welke kleur heb je gekocht?


Bruin, zoals mijn laarzen en harnachement. :P De Exxential heb ik ook nog op gehad, maar de Perfexxion heeft meer padding/vulling en zit daardoor wel echt comfortabeler merkte ik. Dus toch voor die gekozen...

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:41

Nice! Ik heb de zandkleur genomen. Daarvoor had ik het oude model Perfexxion in het donkerbruin. Daarvoor het oude model Exxential in het zwart gehad welke toen allemaal zijn terug geroepen of gerepareerd.

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 09:08

Bedankt voor al jullie ervaringen!
Ik heb toch ook de perfexxion 2 gekocht in het zwart. Ik heb hem nu in het buitenland gebruikt en het is hier 35 graden, dus het blijft wel goed warm. Maar geen enkele cap kan het dan koel maken haha! Hij zit verder super comfortabel en heb er nu al veel plezier van. Blij met mijn aankoop dus :D

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:08

Bagheera_206 schreef:
Nice! Ik heb de zandkleur genomen. Daarvoor had ik het oude model Perfexxion in het donkerbruin. Daarvoor het oude model Exxential in het zwart gehad welke toen allemaal zijn terug geroepen of gerepareerd.


Die lijkt me ook erg mooi, heb je een foto?

Nu jij het zegt heb ik misschien wel tijden met een slechte cap gereden, ik had het oude model Exxential maar heb nooit iets meegekregen van een terugroepactie...

Fijn TS! Met de warmte was een lichte kleur misschien iets koeler geweest, maar zwart is wel mooi neutraal natuurlijk!

Vandaag heb ik ook een testrit gemaakt en jeetje, wat een verschil! Waar mijn oude nog wel eens wat achterover zakte, zit deze stevig en toch zacht. Ook de ventilatie was goed met een graad of 25 in de zon. Ben er heel tevreden over!

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:33

Foto heb ik geplaatst een paar posts terug. :=

Je kunt het aan de ventilatie gaten zien van je oude Exxential. Heb je daar een foto van? En zo ernstig was het allemaal niet. De ventilatieroosters waren niet goed genoeg. Dus denk alleen vooral een probleem als je veel takken kopt in het bos.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen Uvex perfexxion II cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:15

Welterusten :P ja die kleur is toch ook wel gaaf!

Hmm takken opvangen deed ik wel veel. :P zal eens een foto maken straks!