Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:14

Roquen schreef:
Ik ben gaan hardlopen, en nu krijg ik mijn Olympics niet meer helemaal dicht... :(
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het inzetten van een stuk elastiek?

Exact hetzelfde gehad bij mijn olympics. Ik heb een stuk elastiek laten zetten en zie je niks van als ik er op zit. Zelfs ernaast valt het niet op. Ik zoek even een foto voor je, zorg wel dat je het bij een goeie schoenmaker laat doen. Zou zonde zijn om zo'n dure laarzen te laten verpesten. Ze hebben bij mij ook eerst op de rek gestaan maar dat heeft niks uitgehaald.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:25

Ik maak morgen even een foto van mijn olympic laarzen met de elastiek erin gezet door schoenmaker!


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:36

Hehe, eindelijk er aan gedacht om foto's te maken. Zo zien mijn gepimpte petrie olympics er dus uit. Ze waren oorspronkelijk op maat gemaakt, de eerste 4 maanden zaten ze als gegoten, dan een maand in de kast gestaan en toen begonnen de problemen. De ene dag gingen ze net dicht, de volgende dag maar tot de helft etc... Het leek wel alsof het leder leefde, want zo'n groot verschil in kuitomvang is fysiek onmogelijk volgens mij :') Dus naar de schoenmaker gebracht en duidelijke instructies gegeven (het blijven toch erg dure laarzen met maatwerk) en 3cm elastiek laten inzetten. Dit was het resultaat, ze zitten nu perfect:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:44

absque_dubio schreef:
Athene vond ik idd wat rechter. Ik heb vrij slanke enkels dus de coventry was beter geschikt. Bij de Divoza zeiden ze alleen dat een hogere dressuurboog niet mogelijk is (bij geen enkele petrie laars). Iemand een voorbeeld van de coventry met een hogere dressuurboog dan de standaard 4cm?

dat is een foutje van divoza, ik heb olympics met extra hoge boog dus dat zal je vast wel kunnen regelen inderdaad

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:33

Ketly schreef:
Ik lees dat rundleer in principe langer meegaat en mooier blijft dan kalfsleer. Wat is jullie ervaring daar mee?

Klopt, ik heb olympics (rundsleer) en na 3 jaar nog net zoals de eerste dag dragen. Ook aan de binnenkant verwaarloosbare slijtage.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Juliet06 en 32 bezoekers