Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:41

Trui schreef:
Probleempje... gister met de Cream ingesmeerd maar zitten nu dit soort vlekken op...
[ [url=m/MTLnws.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb ik fout gedaan? Heb gewoon alles ingesmeerd, minuutje later met droge punt van zo’n doek uitgewreven zoals staat op de fles

Dat is gewoon het soort leer, dat is wat stugger dan het leer aan de buitenkant, zodat je wat meer grip hebt. Je kunt het nog nawrijven met een doek en dan gaat het wel weer weg. Zie je niets van.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:13

Trui schreef:
Melbourne

Edit; ik merk nu ineens dat ze rechts wel ver afsteken. Bij passen had ik Mn losse rijbroek aan, en dit is wel wat strakker. Is dit erg?

[ [url=m/zkC3fN.jpg]Afbeelding[/url] ]


dit heb ik ook met mijn melbournes, maar met rijden zeker geen last van, linker been heb ik het erger dan rechter been, maar ik heb onwijze 'O' benen dus ging er maar vanuit dat het daaraan lag.

neem aan dat je geen maatwerk hebt? Dan moet je wel heel veel mzzl hebben dat alles netjes aansluit zoals hoort als je gwn een standaard model hebt. Mijn kuitmaat is ook 2 cm te wijd, maar niks van te zien gelukkig

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:18

Geen maatwerk. Mijn maten zijn precies 2 cm kleiner dan de maten van de laars

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:19

Trui schreef:
Geen maatwerk. Mijn maten zijn precies 2 cm kleiner dan de maten van de laars


heb ik idd ook, heb kuitmaat 32 en standaard begint vanaf 34, hoogte heb ik 48 cm en standaard maat is 46. ook 2 cm te laag. Nu rijd ik op mijn werk altijd met springzadel dus knieeen erg gebogen dus vind die 2 cm lager eigenlijk wel fijn. Prikt het niet zo in mijn knieholte

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:25

Oh ik heb zegmaar 33-45 en mijn laarzen zijn 35-47

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:18

Mijn nieuwe Petrie Rome


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:11

Schitterend! Chique en toch stoer, prachtig!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:06

Ben er idd blij mee :)

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:01

Hele mooie laars!

Sunrise

Berichten: 945
Geregistreerd: 10-04-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:56

mooi!!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:37

En ze rijden best ok! Beugels gat langer en beetje snijden in mijn knie maar niet ernstig. Valt me beter mee dan mijn lipica’s Inrijden destijds.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:34

Heb laatst de Petrie Coventry in handen gehad, kwijl. Maar beetje te duur. Je mag wel echte kwaliteit verwachten voor die prijs natuurlijk. Maar wat zijn ze mooi.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 04:28

germie schreef:
Heb laatst de Petrie Coventry in handen gehad, kwijl. Maar beetje te duur. Je mag wel echte kwaliteit verwachten voor die prijs natuurlijk. Maar wat zijn ze mooi.

ik heb de petrie athene. volgens mij in dezelfde prijsklasse. ik vond ze erg fijn, onddanks dat ze vrij prijzig waren. :j :j :j

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:14

Ik ben bang dat mijn oude Perfects van meer dan 22 jaar oud nu echt af beginnen te raken. Het leer begint te breken. Nu heb ik nog wel laarzen staan, dus eigenlijk niet nodig, maar gisteren had ik 3 uur op mijn laarzen gelopen en kon er bijna niet uitkomen (zweet). Dan is een rits wel handig.

De Coventry's zijn erg mooi, maar mij eigenlijk net te duur. Nu zit ik te kijken naar de Sydney of de Melbourne. Deze zijn er eigenlijk niet in mijn hoogtemaat, maar nu zegt iemand dat omdat het elastiek 2 cm meer meerekt dat ik een maat smaller kan nemen, dat een exact passende maat ook niet mooi zit. Normaal heb ik dus 8.5-40-54. In de Coventry maat is dat 8.5-40-51 (of maat 8, want je stapt er van achteren in en je hoeft niet je hoge wreef door een smalle pijp te wurgen wat zonder rits dus de reden is dat ik een halve maat groter nodig heb).
Want 8.5-38-51 is er wel, maar 8.5-40-51 niet (dan moet ik 49 nemen en dat is echt te kort).
Dan zou ik van de laarzen met rits dus kuit 38 moeten nemen?

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:27

Ik zou echt gaan passen, Germie. Rits maakt bij mij niks uit met hoge wreef qua voetmaat, ik paste niet ineens in een maat kleiner. En qua andere maten, met zelf opmeten kwam ik op hele andere maten dan de maten van de laarzen die ik uiteindelijk gekocht heb en goed zaten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:25

Ik zou die sowieso gaan passen, want die modellen zitten heel anders aan je been. Ik zelf vind een rits achter echt verschrikkelijk. Daarnaast is het leer ook niet al te best dus als je er weer 22 jaar mee wil doen zul je toch een iets duurder model moeten kiezen vrees ik.

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:55

Die Petrie Rome zijn mooi zeg!

Ik draag ook al 3 jaar dagelijks mijn Petrie laarzen. In inlopen was afzien maar nu zitten ze heerlijk en goede kwaliteit!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:22

ik ga dit jaar ook weer nieuwe rijlaarzen halen. heb altijd petrie gehad, dus denk nu ook weer. weet alleen niet welke. en ik wil graag blauwe laarzen bestellen. enig idee welke ik kan doen. ik laat ze bij divoza altijd op maat bestellen.
heb de petrie athene nu al ruim 8 jaar, en de naden beginnen nu wel erg los te laten. ze hebben hun beste tijd wel gehad.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:35

Ik ben ook aan het kijken naar nieuwe laarzen. Ik Ankys en die hebben doffe/lichte plekken aan de binnenkant. Daarbij zijn ze zwart en ik wil heel graag bruine. Heb ook bij Deniro gekeken, maar de Petrie bevalt mij en ben bang dat andere merken tegenvallen. Ik vind de Coventry ook erg mooi. Ik wil binnenkort eens bij de Divoza binnen stappen om te kijken of ze willen opmeten. Ik wil dan eventueel bestellen als er een kortingsactie is. Dan is het nog te doen.....

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:37

MyWishMax schreef:
Ik zou echt gaan passen, Germie. Rits maakt bij mij niks uit met hoge wreef qua voetmaat, ik paste niet ineens in een maat kleiner. En qua andere maten, met zelf opmeten kwam ik op hele andere maten dan de maten van de laarzen die ik uiteindelijk gekocht heb en goed zaten.

Die 8.5-40-54 of 51 heb ik ook bij derby ( dan 56), en cavallo ( 54). Maar ik heb het idee dat Petrie beter leer gebruikt, hoewel de Derbys zonder rits ook goed zijn. Maar nu kijk ik naar met rits.
Maar om nu klakkeloos 8.5-40-49 te bestellen? Dan zijn ze te kort.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:00

ja ik zag ook deniro's maar ik twijfel, aangezien ik goed tevreden over petrie ben.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:14

Roquen schreef:
Ik ben gaan hardlopen, en nu krijg ik mijn Olympics niet meer helemaal dicht... :(
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het inzetten van een stuk elastiek?

Exact hetzelfde gehad bij mijn olympics. Ik heb een stuk elastiek laten zetten en zie je niks van als ik er op zit. Zelfs ernaast valt het niet op. Ik zoek even een foto voor je, zorg wel dat je het bij een goeie schoenmaker laat doen. Zou zonde zijn om zo'n dure laarzen te laten verpesten. Ze hebben bij mij ook eerst op de rek gestaan maar dat heeft niks uitgehaald.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:51

Heleennn schreef:
Roquen schreef:
Ik ben gaan hardlopen, en nu krijg ik mijn Olympics niet meer helemaal dicht... :(
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het inzetten van een stuk elastiek?

Exact hetzelfde gehad bij mijn olympics. Ik heb een stuk elastiek laten zetten en zie je niks van als ik er op zit. Zelfs ernaast valt het niet op. Ik zoek even een foto voor je, zorg wel dat je het bij een goeie schoenmaker laat doen. Zou zonde zijn om zo'n dure laarzen te laten verpesten. Ze hebben bij mij ook eerst op de rek gestaan maar dat heeft niks uitgehaald.

Ben heel erg benieuwd naar een foto!
Ik heb ook olympics in de kast staan maar omdat ze te klein waren heb ik lipica’s gekocht maar toch zonde om ze niet te gebruiken eigenlijk

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:35

Ik ben ook benieuwd, al ga ik ze waarschijnlijk toch verkopen. Mijn paard is verhuisd naar een kleine stal, waar het totaal niet praktisch is met leren rijlaarzen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:59

Ik draag ze enkel met rijden. Zou daarbij mijn leren laarzen niet willen missen. Maar al de rest doe ik met regenlaarsjes :D