Opzoek naar een nieuwe cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Opzoek naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 16:44

Inmiddels heb ik mijn Charles Owen Hampton cap al jaren en laatst ben ik er ook flink opgevallen, wat betekent dat ik echt toe ben aan een nieuwe cap.
Maar eerlijk gezegd vind ik de keuze tegenwoordig niet zo heel groot meer.
Bij de meeste ruitershops zit je toch gauw op een Kep Italia of Shamshield, maar deze vind ik
gewoon te duur en ook niet super mooi.
Eigenlijk vind ik de 'oude' modellen nog altijd het mooiste en lekker simpel, zoals deze:

Afbeelding

Afbeelding

Maar probleem is dat deze caps tegenwoordig nergens meer echt te verkrijgen zijn en daarnaast
voldoen deze ook niet meer aan de nieuwe veiligheidsregels (VG1) wat ik dus wel graag wil!
Inmiddels al een hele hoop rond gezocht op internet en in winkels, maar nog niet echt een cap
tegengekomen die ik echt leuk vind en toch simpel is.
Misschien dat bokt met wat ideeën kan komen!

(de Charles Owen cap paste me trouwens top! Dus heb ik wel een voorkeur ditzelfde model/ovaal gevormd).

Alvast bedankt!


GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Opzoek naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 17:11

Jazeker bij EJ geweest! Maar zat niet echt een cap tussen die me aansprak.
Een harry's horse cap vind ik weer net wat te goedkoop. En vind het leuk om een merk
te hebben dat niet zo bekend is en niet veel ruiters hebben.

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 18:59

emma_evg schreef:
Waarom doe je niet weer een CO? Die zitten qua prijs tussen HH en Samshield/KEPitalia in (of nouja, de goedkopere modellen) en die zitten je heel goed toch?

Ik heb zelf een casco, zie je niet heel veel maar ik heb zelf een behoorlijk rond hoofd dus gaat jou niet passen denk ik.

Ja klopt heb ik ook heel lang over nagedacht om weer een CO te nemen, maar wil niet weer dezelfde
als nu en alleen de SP8 vond ik qua model mooi maar vind die zonneklep weer wat minder..
Die Ayr8 modellen vind ik qua model gewoon echt niet mooi.

faunty schreef:
Jinn stirrup ? Die heeft niet iedereen en zijn ook zonder bling dacht ik

Ik heb zelf een hele fijne van de decathlon 50€

Ik zal die eens even opzoeken!

_mexx_lady_ schreef:
Waarom niet weer een CO? Ik heb die CO yr8 sparkle. Kost nieuw (destijds) 180 euro.
Daarvoor eentje van de decathlon gehad, die voldoet gewoon aan de normen en niet gek duur

Ik heb dat model inderdaad gepast, maar vond ik gewoon niet mooi staan bij mezelf.
Voldoen de caps van Decathlon aan de nieuwe veiligheidseisen?

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 23:16

Bunn schreef:
En wat denk je van een CO Wellington Professional? Die heeft het model van de klassieke Wellington, maar dan de moderne looks van de Ayr8.

Overigens zit er tussen de Ayr8 en de SP8 geen verschil hoor: enkel en alleen de klep is anders.

Oh ik wist niet dat de modellen hetzelfde waren! De SP8 lijkt in mijn ogen toch echt duidelijk ronder qua model en bij de Ayr8 heb ik meer het idee dat je zo'n 'ei'-hoofd krijg haha.
De CO Wellington Professional is inderdaad wel mooi! Maar ook die heeft 'n beetje hetzelfde model als de anderen.

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 13:35

Veer19 schreef:
Een fairplay cap dan? Volgens mij rond de 100 euro, je hebt ze met bling maar ook zonder.

https://hypostore.nl/ruiter/caps/fair-play-caps.html

Fairplay caps ken ik inderdaad wel, maar die vind ik niet echt mooi.

Haha, echt rampzalig om voor mij een cap te vinden.. :D

Lucilofty schreef:
Het ligt er net aan hoeveel je er aan wil uitgeven. Ik heb die van mij voor onder de €50,- bij de Decathlon en vind hem een mooi klassiek uiterlijk hebben.

In principe is m'n max. wel 200 euro. Meer dan dat vind ik toch wel echt te duur.


GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 22:57

Sunny8 schreef:
Misschien de Horka Hawk cap? Dit is ook een wat 'ouder' model.

Ik heb even gekeken maar volgens mij is die niet VG1 gecertificeerd..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vbu1016 en 26 bezoekers