Beugels voor pijnlijke enkels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:53

L_Flo schreef:
Ik heb ook last van mijn knieen en enkels maar bij mij werden vooral mijn enkels veel pijnlijker met de bow balance, veel te beweeglijk voor mij! De ideale beugels nog niet gevonden helaas.


Heb je met de GPG beugels meer stabiliteit? Ik kan mijn been met een normale beugel veel beter stil houden dan met mijn Bow Balance beugels.


Tessell

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:56

Ik heb ook hypermobiliteit en kreeg ook last van knieën en enkels met rijden. Ik heb nu verende beugels van Imperial Riding en dat helpt mij heel goed. Nu eigenlijk nooit meer last.

BrittBR
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:32

Sprenger Bow Balance zijn voor jou denk ik perfecte beugels. Erg fijn en meeverend! Zijn ook geschikt voor mensen met spier- en knieklachten. ;)

Gezocht fokkers om enquête in te vullen voor afstudeerwerkstuk --> http://www.thesistools.com/web/?id=546805

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:51

Ik heb ook de Bow Balance omwille van heup- en rugklachten en vind ze erg fijn. De eerste keren vond ik het vreemd aanvoelen maar wanneer ik nu met standaardbeugels rij, voel ik duidelijk verschil. De Bow Balance zijn zachter. In vergelijking met mijn oude standaardbeugels is het voetbed wel iets breder.

Maar mss maakt een verende beugel voor jouw enkels toch geen verschil omdat het geheel dan nog beweeglijker wordt?
Heb je al eens een voetbrace geprobeerd? Of je enkel ingetapet?

Don't take anything for granted

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 17:50

Ik heb nog eens goed nagedacht over wanneer ik er nou het meest last van heb.
Ik heb er voornamelijk last van als ik op mijn pony buitenrijd. Dat doe ik op m'n springzadel en aan een 'lange' teugel, of iedergeval niet over de rug maar gewoon waar hij wil lopen met zijn hoofd. Ik heb zelf het idee dat de pijn komt doordat hij dan minder vering heeft in zijn beweging waardoor ik dus last krijg van mijn enkels.
Wanneer ik in de bak rijd, en hem dus wel over zijn rug rijd, heb ik hier minder last van. Maar door zijn leeftijd en oude blessures rijd ik met hem eigenlijk alleen nog buiten en af en toe in de bak. Op de andere paarden die ik rijd heb ik minder last, zowel op een spring als dressuurzadel. Deze hebben van zichzelf veel meer vering in het lopen en ik heb het idee dat ik daardoor ook minder last heb.

Ik denk dat een verende beugel mij dus meer zal helpen dan een bewegende beugel.. Hebben jullie daar nog tips voor?


Tessell schreef:
Ik heb ook hypermobiliteit en kreeg ook last van knieën en enkels met rijden. Ik heb nu verende beugels van Imperial Riding en dat helpt mij heel goed. Nu eigenlijk nooit meer last.


Welke beugels heb jij precies? :)

Starsky B+12 L1+15
Star en ik 10 jaar samen <3 23-09-2006

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:16

Ik denk dat jij wel blij kan worden van Flex-On :)
Zijn er voor gemaakt om schokken op te vangen.
Ze zijn er in verschillende "hardheden" elk hebben een ander doel. Staat wel helemaal onderaan de pagina beschreven.

http://www.flex-on.fr/en/concept-flex-on

Afbeelding

I am because you were

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:43

wat herkenbaar, bij mij zijn vooral mijn knieën een ramp, enkels doen ook wel zeer, maar is nog wel te verdragen. Rij graag buiten met mijn paard maar moet altijd stukken afstappen en lopen tussendoor en na 2 a 3 uur rijden moet ik echt stoppen, anders is de pijn ondragelijk.
Dacht eigenlijk altijd dat het aan mijn zadels lag, maar nu bij nader inzien...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:16

Dani199764 schreef:
wat herkenbaar, bij mij zijn vooral mijn knieën een ramp, enkels doen ook wel zeer, maar is nog wel te verdragen. Rij graag buiten met mijn paard maar moet altijd stukken afstappen en lopen tussendoor en na 2 a 3 uur rijden moet ik echt stoppen, anders is de pijn ondragelijk.
Dacht eigenlijk altijd dat het aan mijn zadels lag, maar nu bij nader inzien...


Heel herkenbaar :(
Hier is het nog te doen met lange beugels en af en toe beugels uit doen maar als ik echt lang weg ga wordt het steeds slechter.

Ik vind het lastig dat de beugels zo duur zijn. Dat maakt het proberen een stuk lastiger.
Weet iemand of er zo'n soort service is als er met mylerbitten bestaat? Dat je kan testen voor een borg en huur bedrag?

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:34

Misschien iemand die je kent die de beugels heeft vragen of je ze mag testen

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:37

Heb in mijn omgeving niet mensen met deze beugels vandaar dat ik het vroeg :)

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 13:12

Jeetje die flex-on beugels wel heel goed uit! Maar inderdaad aardige prijs. Als het werkt heb ik het er wel voor over. Testen zou echt ideaal zijn

Starsky B+12 L1+15
Star en ik 10 jaar samen <3 23-09-2006

Lisanne_G
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:46

Dani199764 schreef:
wat herkenbaar, bij mij zijn vooral mijn knieën een ramp, enkels doen ook wel zeer, maar is nog wel te verdragen. Rij graag buiten met mijn paard maar moet altijd stukken afstappen en lopen tussendoor en na 2 a 3 uur rijden moet ik echt stoppen, anders is de pijn ondragelijk.
Dacht eigenlijk altijd dat het aan mijn zadels lag, maar nu bij nader inzien...


Bij mij ook heel herkenbaar. Mijn enkels klappen ook regelmatig om tijdens het rijden, super vervelend -O-

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:29

GPG beugels zijn ideaal vind ik.

Helaas niet meer nieuw te krijgen maar ze worden wel regelmatig 2e hands aangeboden op Marktplaats en Facebook.

Ik heb er eerst wel even aan moeten wennen maar nooit meer andere.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:36

Gedraaide ophanging deed bij mij heel veel, durf die met vering juist niet aan omdat ik hypermobiel ben en bang ben dat het minder stabiel is :o

Sanne_92
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:58



SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:01

Sprenger Bow balance of Metalab beugels. Vriendinnen zweren bij de Sprengers *\o/*

Sanne_92
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:29


Lucilofty
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:27

Voor mij werken de Sprenger beugels ook erg goed. Maken het rijden een stuk comfortabeler

dieseltje09

Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:06

Ik kan juist totaal niet overweg met de sprengers... Niet met de standaard als met de bow balance...

De GPG beugel vond ik fijn maar het voetbed te smal.

Uiteindelijk voor 30€ een paar compositi reflex beugels aangeschaft. Lichtgewicht kunstof, verend voetbed en voor mij heel fijn heel breed voetbed


Afbeelding

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:40

Ik schop dit topic even omhoog :)

Omdat er alweer wat nieuwere opties zijn ben ik benieuwd of er al mensen zijn met nieuwere ervaringen?

Ik heb vanwege reuma pijn in mijn voeten en enkels.

Nu heb ik een paar op het oog welke interessant zouden kunnen zijn:

FreeJump Air'S
Flex-On
Winderen

Met de Sprenger Bow Balance heb ik al ervaring, lang mee gereden maar waren op een gegeven moment niet fijn meer

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Do_Dijksma
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:48

ik rijd gewoon met een oude versie sprenger beugels, zolang de 'zijkanten' kunnen bewegen is het al prima naar mijn idee.

ik ben er nu eenmaal aan gewend en ik wil niet meer zonder!

jowien
Berichten: 976
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:58

Als je niet dagelijks aan het dressuurplaatje vast it: EZrides!!
Breed voetbad, kussentje erin, nooit meer last gehad van enkels of knieën.
Zijn heel bekend in de endurance-wereld, uren lang rijden waarbij je zelf en je paard fit moeten blijven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mevr_Meeuw en 54 bezoekers