Cap voor volwassene met kleine omtrek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:13

Ik ben na een paar keer vallen wel toe aan een nieuwe cap. Deze heb ik jaren geleden na een hele dag passen gevonden op equitana. Volgens mij bij Loesdau en 'merkloos'.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik voor een volwassene een vrij kleine omtrek heb (53) en mijn hoofd iets ovaal is waardoor een 54 net wat lekkerder zit maar dan zijwaarts wiebelt. De caps die ik tot nu toe op heb gehad in deze maten zijn duidelijk bedoeld voor kinderen. Ze missen diepte en zitten echt bovenop mijn hoofd ipv er omheen.

Qua budget wil ik wel onder de 100,- blijven en ik heb helaas niet de mogelijkheid om stad en land af te rijden om te passen. Dus online kunnen bestellen zou wel zo fijn zijn.

Welke merken hebben kleine omtrek modellen voor volwassenen?

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:21

Ik heb hetzelfde probleem, heb maatje 52 en een ovaal hoofd, een van de weinige merken die ik wel pas is GPA.

Deze vallen alleen wel boven je budget.

Voorheen had ik de BR zenith, deze paste ook maar vond ik te warm. Die zitten wel onder de €100.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:38

Ik heb een Harry's horse Challenge in de maat S/M en die kan je zelf verstellen van 52 tot 56 cm.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:42

Sandyislief schreef:
Ik heb een Harry's horse Challenge in de maat S/M en die kan je zelf verstellen van 52 tot 56 cm.


Ik heb ook een mini hoofdje, en heb deze ook, in dezelfde maat. Rijd er nu al bijna 4 jaar mee en hij zit nog steeds super! :)

Klep en bandjes zijn wel van echt leer gemaakt, dus in droge, warme periodes hebben de bandjes bij mij wat extra olie nodig. Maar het is verder een supercap :)

Afbeelding

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:57

Hier nog iemand met mini hoofd en denken ovaal. Ik pas alleen maar de casco caps. Deze zijn ook verstelbaar in maat.

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:07


Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:09

Wel boven je budget, maar ik zweer bij Charles Owen... heb van normale caps 50 en van CO 52 (?) (kleinste maat). Zit heerlijk op mijn ovale hoofd. Maar ja, wel boven het budget dus. Ik ben wel blij met de investering!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:00

Bedankt voor alle reacties :D

- HH ziet er goed uit en de S/M heeft een mooi verstelbereik (tot 56 dus uit de kindermaat)

- KED vind ik niet mooi. Rij western en dat past niet bij elkaar :')

- Casco alleen de mistrall zou binnen budget vallen. Qua maat zou ik dan een XS 50-54 moeten hebben. Ben bang dat dat weer een hoog op mn hoofd kindercapje wordt.

- Charles Owen heb ik gehad (gekocht tijdens stage in UK). Helaas gejat. Zat fijn maar ook dat merk/model zat vrij hoog op mijn hoofd.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:08

Je zou de BR Viper ook nog kunnen proberen, past goed op mijn ovale kleine hoofdje. Het is helaas toch een kwestie van uitproberen, wat op het ene kleine hoofdje fijn zit, zit op de andere voor geen meter.

kaptlangbeen
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:09

Al ooit naar de verstelbare caps van Decathlon gekeken? Niet de grootste luxe, maar bieden goed comfort en zijn een stuk beter geprijst dan echte merken. Voldoen gewoon aan de nieuwe EU norm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:52

De BR viper zet ik erbij op mn lijstje.

Een 'verstelbare' van decathlon heb ik hier 1 liggen voor de kids. Die pas ik maar zit dus ook te hoog. Vanmorgen een nieuwe binnen gekomen in een vaste maat maar ook die zit niet mooi en gaat retour. Ze zijn ook niet echt verstelbaar maar hebben een elastieken band achterin. Ik durf dus geen grotere maat te pakken dan die de kids nu hebben.

Disconto_AF

Berichten: 48
Geregistreerd: 04-10-12

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:04

Uvex Exxential Cap xls-s

MarliesV

Berichten: 15186
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:06

Ik heb een maxi hoofd maar wel ovaal. Qua maat heb je dus niets aan mij maar qua model wel.

https://www.divoza.com/nl/uvex-exxential-basic

Deze cap is voor een wat ovaler hoofd erg geschikt. En in het zwart ook in jouw (volwassen) maat verkrijgbaar.

Voordeel: verstelbaar. Dus die halve maat verschil kan je gewoon aandraaien.

BR Viper is inderdaad ook een goede, die had ik hiervoor.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:28

Of het de veiligste optie is durf ik niet te zeggen, maar vroeger had ik ook een heel ovaal hoofd waardoor caps niet pasten. Onder de stof van de cap zit een laagje schuimrubber, op aanraden van de capverkoper hebben mijn ouders schuimrubber gehaald en aan beide zijkanten er een dun strookje bij in gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:14

MarliesV schreef:
Ik heb een maxi hoofd maar wel ovaal. Qua maat heb je dus niets aan mij maar qua model wel.

https://www.divoza.com/nl/uvex-exxential-basic

Deze cap is voor een wat ovaler hoofd erg geschikt. En in het zwart ook in jouw (volwassen) maat verkrijgbaar.

Voordeel: verstelbaar. Dus die halve maat verschil kan je gewoon aandraaien.

BR Viper is inderdaad ook een goede, die had ik hiervoor.


Ben even aan het neuzen naar die uvex. Maar wat is dan de volwassen maat? Want als ik de site van uvex zelf bekijk dan zou ik een xxs-s nodig moeten hebben. Ben bang dat dat dan weer een kindercapje is.

@Lienie, ik heb liever een cap die van zichzelf al redelijk goed zit zonder dat ik aanpassingen moet doen.

MarliesV

Berichten: 15186
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:45

Naar mijn weten is de XS-S een kindermaat en de 52-55 de volwassen maat.

Maar daar zou je even een telefoontje aan kunnen wagen (niet met Divoza als je een kloppend antwoord wilt, maar er zijn wel meer verkooppunten of Uvex zelf).

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:55

Zo’n uvex die verstelbaar is!
Komend weekend 25% korting bij divoza.
Lichte en luchtige cap.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:58

wouterpaard schreef:
Hier nog iemand met mini hoofd en denken ovaal. Ik pas alleen maar de casco caps. Deze zijn ook verstelbaar in maat.
Ik heb ook jaren alleen maar met Casco gereden :j .

Voor de Casco-liefhebbers: bij mij past de Knightsbridge van Kraemer ook goed, ik heb het model Evident (maat S):
Knightsbridge Caps

Uvex heb ik ruimte over aan de zijkant en de Harry's Horse zitten de bandjes bij mijn oren niet fijn.

Lisanne_G
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-05-18

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:44

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe cap. Ik heb ook een ovaal hoofd maar niet heel klein, maatje 55 geloof ik. Iemand die een goede cap weet?
Voorkeur voor een stoffen cap, maar sta open voor alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:06

Het leuke van verhuizen naar een andere provincie is dat je heel je regio opnieuw moet gaan ontdekken :roll:

In de stad zit een kleine ruitersportwinkel en ben daar naartoe gefietst. Zoals eigenlijk wel verwacht daar niet kunnen slagen maar ze tipten me wel over een andere winkel een paar dorpen verderop :D . In de auto en hop daar naartoe......en geslaagd *\o/*

Het is een HH chinook geworden. Is hetzelfde als de challenge maar dan niet met leer afgewerkt. Ik zocht een wat stoere bruine cap vanwege het western tack en die cap stond daar net wat beter bij dan de challenge. Maar qua pasvorm waren ze identiek.

Heb daar ook nog de casco gepast maar die vond ik helemaal niets voor een smal hoofd. Kon aan beide kanten bij mn oor er nog een vinger tussen stoppen.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:48

Wat fijn dat je geslaagd bent! :D

Casco is inderdaad echt voor mensen met een rond hoofd, dus dat kan wel kloppen!

Disconto_AF

Berichten: 48
Geregistreerd: 04-10-12

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:58

sommige uvex helmen zijn ook in hoogte verstelbaar en de kleine maat zijn gewoon helmen voor volwassenen

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:38

Welke je ook zou kunnen passen v hv de Veiligheidshelm HV Polo Aberdeen en de Langley ik heb zelf de aberdeen mbt laag voorhoofd en kleine omtrek. Edit je bent geslaagd al fijn!!!

Friese_Meid
Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:06

Heb je een foto van je helm?

d_baak
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-02-18

Re: Cap voor volwassene met kleine omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:23

De Decathlon heeft ook best veel keuze! Ze zijn mooi, niet duur en voldoen wel aan alle veiligheidseisen. Succes met de zoektocht!