Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chi_Char1

Berichten: 42
Geregistreerd: 06-04-15

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:22

Hebben de meeste rijleggings een hoge taille of een lage. Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben kwa rijbroeken altijd groot fan van een hoge taille :o

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:32

Ja, hoge taille en veel rek. Anders vind ik het niks. De meeste hebben in ieder geval geen lage taille. Rek verschilt behoorlijk.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:36

Ik heb.de nieuwe kleur van decthalon besteld navy, ik.ben benieuwd... voor 20€ kan ik het altijd proberen, welke leggings zijn nog meer afzakproof?! niet dat als jeje bv bukt en hij hangt halverwege... vreselijk

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:54

Ik vind die van Kingsland wel erg fijn!

Snuitje26

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:39

paardje schreef:
Ik vind die van Kingsland wel erg fijn!


Kingsland? :')

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:01


Snuitje26

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:07

paardje schreef:
Ik had een iets ander model (die bestaat niet meer), maar lijkt erg op de nieuwe modellen als bijv. deze: https://rosruitersport.nl/nl/vest-kings ... pUQAvD_BwE


Ooh joh, deze zien er eigenlijk hartstikke netjes uit zeg. ;) Ik was even in de war met een ander merk denk ik.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:23

missanita84 schreef:
Ik heb.de nieuwe kleur van decthalon besteld navy, ik.ben benieuwd... voor 20€ kan ik het altijd proberen, welke leggings zijn nog meer afzakproof?! niet dat als jeje bv bukt en hij hangt halverwege... vreselijk

die kreeg ik vanmiddag net binnen, zit wonderwel goed!

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:48

Morrie schreef:
missanita84 schreef:
Ik heb.de nieuwe kleur van decthalon besteld navy, ik.ben benieuwd... voor 20€ kan ik het altijd proberen, welke leggings zijn nog meer afzakproof?! niet dat als jeje bv bukt en hij hangt halverwege... vreselijk

die kreeg ik vanmiddag net binnen, zit wonderwel goed!

Das mooi!!
Krijg hem woensdag als het goed is

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:52

Ik heb er voor kerst ook een aangeschaft van Aztec Diamond, ik vind ze super mooi en zit ook heel mooi <3 Ik vind het ook wel lekker rijden, alhoewel ik soms wel wat steun mis maar het contact is wel weer beter dan met een gewone rijbroek. Ze zijn ook echt niet duur, dus zou er zo nog een kopen! En tenslotte echt de beste rijbroek voor in de zomer, ik stik tenminste niet meer in dit warme weer.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:39

heb hem ook binnen, valt me ook niet tegen, al had er geen leder bij aan hoeven zitten... zijn ze er ook in spijkerlook? iemand een idee

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:56

Waar zit het leder dan? Bij de Aztec Diamond? Ik overweeg die ook te kopen, maar wil geen leder oid erop.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:01

Aztec heeft toch helemaal geen zitvlak?

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:08

Iemand ervaring met de rijlegging van Eurostar ? Ik ben echt fan van de rijbroeken van Eurostar alleen de meeste leggings zitten mij voor geen meter.. (wel jammer trouwens dat er geen zakje in zit :( )

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:12

Ik vraag me af of de stof verschilt van gewone sportleggings. Is het echt veel steviger? Vooral rond zitvlak.
Anders vind ik het een mooi verkooptrucje + een flinke prijs voor een legging (met of zonder nopjes)

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:13

Drico schreef:
Aztec heeft toch helemaal geen zitvlak?

Nee inderdaad, ik denk dat je er wel hebt met extra leder/zitvlak maar die van mij heeft dit niet.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:16

Dan zit je in je ondergoed :+

tinkerplein

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: Noordlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:28


aichaHl
Berichten: 10
Geregistreerd: 05-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:48

Ik heb er een van kingsland! Hij zit heerlijk en mooi :D hij zit hoog om de taille, alleen rond de buik soms wel erg strak, maar daar heb ik pas last van als ik ga avondeten ofz. ( ik draag mijn rijkleding vaak de hele dag :') ) hij zakt verder ook niet af , er zitten alleen geen zakken in dus dat is soms wel vervelendt.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:52

aichaHl schreef:
Ik heb er een van kingsland! Hij zit heerlijk en mooi :D hij zit hoog om de taille, alleen rond de buik soms wel erg strak, maar daar heb ik pas last van als ik ga avondeten ofz. ( ik draag mijn rijkleding vaak de hele dag :') ) hij zakt verder ook niet af , er zitten alleen geen zakken in dus dat is soms wel vervelendt.

Weet je welke van Kingsland je hebt?
Ik ben bang dat ik last krijg van de siliconen. Mijn benen liggen onrustig, zijn lang en trek ik gauw op om m'n paard met een niet zo'n grote romp aan te sporen. Of zal ik er dan baat bij hebben? Vind het zo lastig. Straks koop ik iets wat me totaal niet bevalt. Ik rijd nu zonder leer/siliconen.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:16

nu nog een rij-jurkje en rijslippers erbij en we zijn klaar voor de zomerritten! :D

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:58

Hoihoi,

Ik wil toch maar eens kijken om een rijlegging aan te schaffen voor deze zomer. Nou heb ik een aantal eisen aan welke ik wil dat ie voldoet, maar geen idee of dit bestaat en welke. Iemand tips( budget tot ongeveer 100,-

- ook geschikt om in te sporten (hardlopen/stretchen bv)
- hoge taille welke absoluut op zn plek blijft (dus ook tijdens yoga oefeningen)
- liefst een beetje stevige stof die wat flattering is voor de derrière
- siliconen knie grip mag, maar ik ben bang dat dit tijdens niet - paardrij sporten juist heel vervelend is? Iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:46

Renee_S schreef:
Hoihoi,

Ik wil toch maar eens kijken om een rijlegging aan te schaffen voor deze zomer. Nou heb ik een aantal eisen aan welke ik wil dat ie voldoet, maar geen idee of dit bestaat en welke. Iemand tips( budget tot ongeveer 100,-

- ook geschikt om in te sporten (hardlopen/stretchen bv)
- hoge taille welke absoluut op zn plek blijft (dus ook tijdens yoga oefeningen)
- liefst een beetje stevige stof die wat flattering is voor de derrière
- siliconen knie grip mag, maar ik ben bang dat dit tijdens niet - paardrij sporten juist heel vervelend is? Iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!


Kingsland voldoet aan je eisen, heeft siliconen kniegrip, ik vond het altijd heerlijk op mijn VZH zadel. Rij nu western dus gebruik de legging nog amper, maar hij was wel mijn favoriet van alle rijbroeken. Al zou ik daar zelf niet in sporten, omdat mijn rijleggings veel dikker zijn dan mijn sportleggings, lijkt mij niet fijn.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:15

Goldie schreef:
Waar zit het leder dan? Bij de Aztec Diamond? Ik overweeg die ook te kopen, maar wil geen leder oid erop.



Stukje knievlak

spitenmazz

Berichten: 658
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:23

Ja, heerlijk! ik woon er praktisch in :o
s'winters rijd ik met pikeur + lederen zit, alleen is dat zomers wel 'zweetreet' gevoelig :=
In de zomer draag ik de leggings van kingsland, super luchtig, hoge taille met een stevige band. Zakt absoluut niet af en je kunt ook nog eens mooi dat vetrolletje wegwerken...
De grip is wel minder dan die van een lederen zit. En van mij hebben ook geen zakken...