Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:18

_Bianca schreef:
Roquen schreef:
Oprekken met een rits is wel een puntje van aandacht. De rits kan namelijk de druk niet zo goed aan. Dat het er niet zo mooi uit ziet geeft niet. Die laarzen waren me veel te kostbaar om in een hoekje te staan.


Oprekken kan wel hoor, alleen duurt het geloof ik langer. Ik heb ook eens laarzen met rits laten oprekken. Nooit ergens last van gehad nadien :o


Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar het is wel een gevoelige plek.
Daarnaast weet ik wel zeker dat er niet genoeg opgerekt kan worden in mijn geval.

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:57

De mijne eindelijk binnen, zijn de padova's.

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie


nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:54

Hoe valt de voetmaat van de petries eigenlijk? Vallen die ruim of normaal?

Don't live the limited life, live the unlimited one.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:33

Mijn olympics vallen ruimer. Heb zelf 40.5/41. Ik heb maat 40 gekocht

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:51

Dat is ook mijn ervaring met de Olympics. Heb een halve maar kleiner

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

germie

Berichten: 25862
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:02

Ik heb mijn Perfects een halve maat groter, want anders kan ik met mijn wreef niet in de voet komen. Dat heb je met ritsen niet of minder natuurlijk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:23

Ik heb met de athene ook een halve maat groter, simpelweg omdat er geen gewone 37 is maar alleen iets groter (4.5) en iets kleiner (4.0). En dan zit de 4,5 mij fijner.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:08

BopjeBo schreef:
[ [url=m/stXY6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PJsRNs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even een bewijsje plaatsen van de topkwaliteit van Petrie. Mn zwarte anky's zijn nu al 13 jaar oud, veel gebruikt want waren altijd mn enigste paar laarzen. Wel altijd netjes onderhouden, alleen gedragen tijdens rijden en 2x laten verzolen. Heb ze laatst laten repareren door de schoenmaker, stukje leer op balein van rechter en vouw binnenkant linkerenkel waren doorgesleten. Zat ook nog een dikke laag oude schoensmeerresten op van jarenlang iets te dik insmeren, dat heb ik er helemaal weten af te poetsen met een harde borstel. Heb inmiddels een nieuw paar Petrie elegance in bordeauxrood voor trainingslaarzen omdat de zwarte iets te krap zijn geworden. Maar vind mn oudjes zo opgeknapt dat ik ze voor wedstrijd ga houden, volgens mij valt het niet op dat ze zo oud zijn ;-)

Ik heb ook Petries van 13 jaar oud (Perfect), en bij mij is één van de laarzen toevallig vorige week gescheurd onder de balein (waar de vouw ook zit). Die kwam er ook een stuk uit tijdens het rijden. Is dat wat er bij jou ook gebeurd is en is dit hoe ze het gerepareerd hebben? Kostte dat veel? Ik was langs de schoenmaker gegaan en die heeft het weer dichtgenaaid, maar nu na één keer aan en uit trekken is het alweer losgetrokken. Dus moet waarschijnlijk ook een lapje leer over.

Ben nu alleen dus in dubio, laten maken of nieuwe laarzen. Mag toch ook wel weer na 13 jaar? O:)

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Syberdepiep

Berichten: 1588
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:42

Ja dat was bij die van mij ook. Vandaar het lapje, balein zakte erdoor naar buiten. Geen idee wat dat koste, dacht rond 5 euro. Ik vind het zonde om dat niet te laten maken, laarzen kunnen nog wel 10 jaar mee. En sowieso altijd fijn om paar erbij te hebben. Ik heb mn oudste paar liever aan als ik op buitenrit ga, en heb er laatst mn jonge paard mee zadelmak gemaakt, doe ik liever niet met net nieuwe laarzen van rond de €900 nieuwwaarde

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:41

Dat valt goed mee inderdaad! :j En het ziet er ook mooi stevig uit. Zal nog eens teruggaan naar de schoenmaker.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Syberdepiep

Berichten: 1588
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:59

Tja mooi is het niet van die lapjes erop, maar wel functioneel. En als je het niet weet valt het niet op, zeker te paard zie je er niets van.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:55

Ik sta op het punt ze te kopen. Vinden jullie het de investering waard?

Een koude trui, is geen goede trui.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:55

Trui schreef:
Ik sta op het punt ze te kopen. Vinden jullie het de investering waard?


Je bedoelt het kopen van Petrie's? Ik vind van wel, zeker in vergelijking met de 'goedkope' merken zoals EJ, Mondoni, Qhp, etc. Ik heb mijn Petrie Athene's nu bijna 2 jaar en ze zien er nog als nieuw uit. Ik heb ze wel tweedehands gekocht, hoewel ze niet gebruikt en dus nieuw waren. Voor de nieuwprijs zou ik ze niet kopen, omdat ik gewoon niet zo veel geld heb :+ Maar ik ben er super blij mee zo.

Movement

Berichten: 1528
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:37

Ik vind het ook waard. Ik heb mijn petries ongeveer 5 jaar geleden gekocht, ondanks af en toe ritsen vervangen zien ze er nog hartstikke goed uit!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:04

Zeker een duurzame laars.Ik doe er dan niet zo heel lang mee maar ik rij er dan ook best veel.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:06

Heb ze gekocht. Thuis gelijk met de Cream ingesmeerd en ga er vrijdag mee rijden hoop ik. Al is dat wel in het bos wat misschien nog nat is... maar de set met Cleaner gaat mee. Na een tijdje op de laarzen gelopen te hebben in de winkel deed ik Mn platte schoenen (hordelopen sneakers zonder voetbed) weer aan en dit liep me toch anders ;’)

Een koude trui, is geen goede trui.

Blacky94

Berichten: 3430
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:09

Ik heb de Coventry nu bijna een jaar. Ondanks dat ik ze eigenlijk iets vaker schoon zou moeten maken en in zou moeten vetten, zien ze er nog bijna als nieuw uit. "Inlopen" was wel even een crime, maar heb niet eerder zulke fijne laarzen gehad :)

_karin_

Berichten: 3906
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:13

Absoluut dat ze het waard zijn, geen twijfel mogelijk!

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:53

Probleempje... gister met de Cream ingesmeerd maar zitten nu dit soort vlekken op...
Afbeelding

Wat heb ik fout gedaan? Heb gewoon alles ingesmeerd, minuutje later met droge punt van zo’n doek uitgewreven zoals staat op de fles

Een koude trui, is geen goede trui.

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:47

Trui schreef:
Probleempje... gister met de Cream ingesmeerd maar zitten nu dit soort vlekken op...
[ [url=m/MTLnws.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb ik fout gedaan? Heb gewoon alles ingesmeerd, minuutje later met droge punt van zo’n doek uitgewreven zoals staat op de fles


Welke soort heb je?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:54

Melbourne

Edit; ik merk nu ineens dat ze rechts wel ver afsteken. Bij passen had ik Mn losse rijbroek aan, en dit is wel wat strakker. Is dit erg?

Afbeelding

Een koude trui, is geen goede trui.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:26

hoe zitten ze bij je kuiten? ALs je daar echt ruimte over hebt dan zijn ze voor het mooie dus te ruim. Zit het straks bij je kuiten dan pas je dus niet perfect in een standaardmaat.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:38

Ze weken gister niet zoveel af. Maar komt ook omdat die broek die ik aan had ruimer is als ik rechtSta. Maar mijn rechterknie staat van mezelf al naar binnen

Een koude trui, is geen goede trui.

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:44

Trui schreef:
Ik sta op het punt ze te kopen. Vinden jullie het de investering waard?
yep. Ik heb ze nu 21 jaar en heel veel mee gereden. Slecht altijd onderhoudenot, want ik ben niet zo'n poetser :o . Wel na lange tijd rits in laten zetten. Pas delaatste 4 jaar rijd ik hier liever met mijn stal schoenen.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ze dus niet voor de gelegen heid gepoetst.

BrittBR
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:38

Ik ben altijd tevreden geweest over mijn Petrie laarzen. Ritsen en hak gaan alleen niet heel lang mee. Tegenwoordig overgestapt op De Niro laarzen. Deze zijn nog fijner en de ritsen zijn sterker!

Gezocht fokkers om enquête in te vullen voor afstudeerwerkstuk --> http://www.thesistools.com/web/?id=546805

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, GabberGill en 3 bezoekers