Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:05

Ik ga altijd meteen even onder de douche als ik op stal geweest ben. Het maakt daarbij niet uit of ik gereden, gelongeerd of alleen even getut heb. Ik vind het gewoon lekker fris en dan kan ik daarna meteen mijn schone kleding weer aan en richting mijn werk (ik ga meestal vroeg in de ochtend naar stal).

Op vrije dagen of in het weekend doe ik het eigenlijk ook altijd zo :j Mijn vriend boeit het trouwens niet of ik wel of niet meteen ga douchen, lekker makkelijk wel :D


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:19

Als ik elke keer na de paarden moest douchen... jeetje dan had ik geen huid meer over denk ik :') Zeker in de zomer ga ik soms 3 keer per dag naar mijn paarden. Als ik 's ochtens ga trainen voor school douche ik natuurlijk wel. Ik zou het niet aangenaam vinden om van zweterige kleren gelijk in m'n goeie kleren te gaan en zo de trein op te stappen. Maar als ik in de namiddag ga rijden en de volgende ochtend weer dan durf ik wel eens het douchen uitstellen tot de volgende dag hoor :+ Dan lonkt de bank en heb ik aan een schone pyama voldoende :')

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:20

Ik ga meestal eerst wat eten en drinken en daarna gelijk douchen

So what if im crazy? The best people are.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:24

Hier ook allebei paardenmens dus we ploffen lekker op de bank.
Zelfs onze hond ruikt naar paard ;-)

Volgens mij ruikt ons huis niet naar paard hoor. We wisselen op stal van schoenen en daar zit denk ik de ergste lucht aan.

Verder douchen we uiteraard wel iedere dag :-)

~Turbohoof Solutions ~

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:26

Ik vind paarden juist lekker ruiken.Ik doe wel mijn modderlaarzen uit.

Quarter1994

Berichten: 147
Geregistreerd: 11-06-16
Woonplaats: someren

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:30

ik vind jammer dat paarde geur zelf niet meer ruik als na mijn werk ( springstal) thuis kom is thuis is eten dan paarden nog verzorgen stal mesten etc of rijden dan avond op bank voor ik na bed ga doche

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:31

ClauH schreef:
We wisselen op stal van schoenen en daar zit denk ik de ergste lucht aan.

Precies ja, mijn sneakers ruiken echt naar pis omdat ik ze steeds op stal draag :') Die kunnen echt niet meer voor school of andere uitjes.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:45

Ik douche alleen als ik daarna nog ergens heen moet waar ik er een beetje fatsoenlijk bij moet lopen (uit eten, naar een feestje of de bioscoop) en ik merk dat ik naar zweet en/of paard ruik. Als ik niet stink trek ik alleen even andere kleren aan. Anders zit ik gerust de hele dag in mijn paardenkleren. Ik douche elke avond voordat ik naar bed ga, dat wel.

(✿◠‿◠)

roosmarijnv

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-09-16

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:20

Ik douche niet perse direct na het rijden. We hebben de paarden ook aan huis staan en om nou elke keer te douchen als ik daar vandaan kom is ook een beetje veel van het goede.

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 01:32

spitenmazz schreef:
Van de week roken mijn handen na 7x wassen nog naar de ammoniak... Niet zo handig met een kantoorbaan :+

Heb je wel eens je handen gewassen met water en zout? Dat neemt heel goed geurtjes op. Ook van bij voorbeeld uien enzo.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34588
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:38

Lees hier heel veel "als ik van de paarden kom". Ja als ik alleen een beetje getut heb ga ik ook niet douchen. Maar de vraag is of je na het rijden douchet. Ik train best intensief. Ik zelf zweet uit behoorlijk :+ dan is douchen wel fijn bij thuiskomst.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:41

Sintara schreef:
ik wissel snel even mijn rijbroek voor een trainingsbroek en dan plof ik op de bank neer.
Maar die omkleedpoging is vooral voor de mensen in huis die allergisch zijn.


hier hetzelfde!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:55

Als ik na het rijden thuiskom trek ik wel eerst even mn rijbroek uit en mn piamabroek aan, om vervolgens te koken en te eten. Daarna denk ik geeneens aan douchen, dat komt later wel..


Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:09

Mijn vent is melkveehouder die gaat ook niet altijd meteen douche als die uit de stal komt dus als ik normaal gereden heb ( niet enorm gezweet) dan stel ik het ook uit naar bedtijd

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

kirsten87
Berichten: 81
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 21:03

# weekend vriend past zich maar even aan
Afbeelding

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:25

Stalkleren en thuiskleren hou ik apart.
Kom ik thuis verkleed ik me in mijn thuiskleren en plof op de bank.
In de winter wil ik redelijk vaak gelijk onder de douche kruipen maar dat is dan om op te warmen.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:30

Lastig, ik ga erna sporten en zwemmen, dus ik douche na het zwemmen zeker wel. :j
Maar niet direct nee, wel eerst sporten. O:)

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:34

Van het rijden ben ik nooit zo vies. Maar wel van het mesten haha. Ik stond op een stal waar ik helemaal niet hoefde te mesten, maar nu sinds 1 maart weer op de manege. Ik was bijna vergeten hoe je dan kunt stinken na het mesten.... :') :D

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:40

Ik rijd maar 2 keer per week, en dan pas tegen 21.00. Dus als ik thuiskom is het tegen 22.30 dus douchen en op bed. Als ik eens extra ga of overdag of zo douche ik alsnog meteen, ik ga ook never nooit in gebruikte rijkleding een winkel in

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Bareback
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:23

Hier meestal eerst even lekker uitrusten op de bank.. tenzij ik natuurlijk echt heel erg gezweet heb. Of als ik mezelf ruik, dan ga ik ook regelrecht naar de douche :o

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:27

Als ik niet bezweet ben, plof ik eerst lekker op de bank. Als het al wat laat op de avond is, kan het zijn dat ik ga douchen en dan m'n bed in duik.

Ik weet niet precies wie het zei, maar ik vind mijn paardrijkleding ook lekkerder zitten dan gewone kleding. Soms loop ik het hele weekend daarin rond :j

Mijn toppertje Amy! (L)
Lisa 04-05-1994 19-11-2016

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:18

Ik mag niet met paardrijkleren op de bank :'). Zodra ik thuis kom ga ik gelijk douchen. Maakt niet uit of ik heb gereden of alleen naar stal ben geweest om te poetsen of longeren.

Letting go is hard, but it’s better to let go than to hold on to something that was never meant to be.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Na het rijden, eerst douchen of meteen op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:30

Ik plof direct op de bank. Alleen als ik nog moet werken of verjaardag heb douche ik meteen. Of als het zomers heel warm is en ik erg heb gezweet en onder het stof zit douche ik direct.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:34

Toen ik nog bij m'n ouders thuis woonde, moest ik altijd direct douchen. Mocht nauwelijks de woonkamer/ keuken binnenlopen om wat te drinken :')
Nu ik samen woon met m'n vriendin, blijf ik vaak best lang in paardrijkleding rondlopen. Douche vaak 's avonds pas en kleed me soms om, maar vaak ook dat niet eens :+
Maarja, mijn vriendin rijdt ook paard dus zij is wel de laatste die er over mag klagen :))

In Canada op de ranch waar ik verbleef sloeg ik soms ook wel een dag douchen over, ook al had ik dan meerdere paarden gereden. Maarja, op een ranch stinkt iedereen sowieso naar koei en paard dus dan ruik je het toch niet meer.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:56

Ik niet. Mijn paarden staan thuis en ik loop er per dag gemiddeld 5 keer heen. Voeren, uitmesten, de wei op, de wei af, dekens/vliegenmaskers wisselen, longeren, rijden, mennen Pff nee hoor ik douche gewoon elke avond en dat vind ik prima.

Mijn vriend mag niks zeggen. Die vist. En geloof me, hij wint de stink wedstrijd hoor :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers