Welk merk rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
meliss1812

Berichten: 621
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: op de veluwe

Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 10:33

Hallo allemaal,

Welk merk rijbroek hebben jullie en hoe bevalt deze?

Ik heb tot nu toe pikeur maar de laatste twee zijn een half jaar en een jaar meegegaan. Ik hou niet van een lederen of grip zitvlak, dus vrij simpel. Weten jullie een merk dat langer mee gaat dan een jaar? Of een goede prijs kwaliteit verhouding? Een jaar of een half jaar voor een pikeur broek vind ik namelijk best wel kort.... de winkel heeft het overigens goed opgelost.

Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!

Vera (Walser) Z1+6 met mijn Gelderse topper! L+3 eindstand
Elvera (Special D x Walser) (Elite, IBOP) LT+3- ZT startgerechtig drachtig van For Ferrero


dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:36

Ik heb zo'n simpele broek zonder grip en lederen zitvlak van Laura Garelli. Deze zitten heerlijk! Gaan bij mij ook niet snel kapot

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:36

Ik draag vooral montar en eurostar. Montar is vooral fijn voor mijn lange benen, want de meeste rijbroeken zijn te kort.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:41

Ik vind de rijbroeken van HV polo heel erg fijn zitten.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:38

Ik zweer bij QHP. Die zitten bij mij het best.
Ze blijven ook goed. Ik heb er nu twee al een jaar of drie en ik rij zo'n vijf tot zes keer per week.

Indy... Days I'll remember all my life /3

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:38

Pikeur en HV Polo :)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:56

Ik ben wel verbaasd. Zoiets zou echt niet mogen, vooral om dat Pikeur hartstikke duur is.
Ik heb zelf 2 (hele dure) Pikeurs en die blijven er perfect uit zien.

Bij Kramer hebben ze hele fijne rijbroeken van Felix Buhler. Je kunt al een nieuwe hebben voor 70-80 Euro en die blijven er ook heel fijn uit zien.

meliss1812

Berichten: 621
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 18:15

Scum schreef:
Ik ben wel verbaasd. Zoiets zou echt niet mogen, vooral om dat Pikeur hartstikke duur is.
Ik heb zelf 2 (hele dure) Pikeurs en die blijven er perfect uit zien.

Bij Kramer hebben ze hele fijne rijbroeken van Felix Buhler. Je kunt al een nieuwe hebben voor 70-80 Euro en die blijven er ook heel fijn uit zien.



Klopt ik ben ook verbaasd en vind het zonde van mijn geld wanneer ze zo kort goed blijven. Ik rij 4/5/6 keer per week 1 paard dus heel intensief worden ze ook niet gebruikt.

Ik zal even kijken bedankt!

Vera (Walser) Z1+6 met mijn Gelderse topper! L+3 eindstand
Elvera (Special D x Walser) (Elite, IBOP) LT+3- ZT startgerechtig drachtig van For Ferrero

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:31

Ik raad je echt fouganza ( decathlon)aan.
Heb er inmiddels 2 van dit merk en ik wil nooit meer anders.
Ze zijn tevens ook erg betaalbaar.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:35

Ik zweer bij Eurostar/Easy rider. Niet goedkoop, maar de broeken gaan jaren mee. Heel fijn <3

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:29


Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

naomie83

Berichten: 65
Geregistreerd: 17-06-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:26

Hoi ik heb rijbroeken van verschillende merken .
Mijn favorite merken zijn toch wel Fair Play en die van Catago.
Ze zitten erg fijn en ze zijn ook nog eens betaalbaar. ook niet erg onbelangrijk.

Ben je ook zo gek op nieuwe spullen voor jou en je paard ? Kijk snel op http://www.rsruitersport.nl

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:31

Mijn Euro Rider broek heeft het 5(!!) jaar uitgehouden; intensief mee gereden. :))
Nu was ie wel echt kapot, gaten vielen erin. :=

Heb nu een broek van Harry's Horse, vooral vanwege de kleur. Zal mij benieuwen hoelang die het uithoudt! :)

HeatherSunny
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-03-18

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:41

Ik koop altijd pikeur :) heb brede heupen en smalle benen dus niet alle merken passen mij, vandaar. Laatst van iemand een geleend, hv polo dacht ik, en die was ook heel fijn :)

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:24

Het ligt ook echt aan je bouw. Voor mijn smalle maar niet super lange benen zweer ik bij de rijbroeken van QHP. Niet duur, gaan lang mee en vallen mooi smal. Andere broeken in dit segment lubberen bij mij ontzettend bij mijn knieen.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:31

Fouganza, goedkoop via Decathlon.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:36

Ik heb een esperado rijbroek geen leer en geen siliconen, na lang zoeken overgenomen van iemand op mp omdat het onmogelijk was een broek in de winkel te vinden zonder siliconen en/of leren zit die ik ook nog mooi vond.
Later nog een 2e gekocht via mp, een jeans rijbroek waarvan ik het merk niet weet.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:53

Ik vind pikeur juist heel fijne broeken maar dan moeten ze wel langer mee gaan dan bij jou. Fouganza zijn inderdaad ook prima! Blijven ook netjes en niet zo duur. Ze hebben ze ook zonder leer/siliconengrip :)

xxVeraa

Berichten: 83
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Tiel

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:34

Van de rijbroeken die ik heb draag ik mijn Fouganza toch het meest, omdat ik deze het meest comfortabel vindt zitten. Ik denk omdat ze het meest elastisch zijn.


dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 04:19

Ook ik was altijd erg pikeur fan, heb zelfs nog een janet in de kast liggen van gok 15 jaar oud die ik nog steeds veel gebruik, ok sommige stiksels laten los en mijn knieen zijn er echt in gevormd maar hij doet het nog steeds!

Klein jaar geleden een nieuwe pikeur gekocht, zelfde probleem als jij ik wil geen zitvlak van (nep) leer of silicone en geen tierelantijntjes dus had keuze uit 2 modellen, broek van 160€ en je raad het al, de gaten liggen erin... Pikeur is dus beetje afgedaan helaas. Daarbij zat model me ook niet helemaal lekker maar ik hou van een hoge taille dus dat is erg persoonlijk!

Andere fijne broek van euro-star is het nu ook aan het begeven, na pakweg 2.5 jaar dus dat is nog te overzien. Mijn PK broek blijft wel fijn en mooi maar dat model is er niet meer net als mijn kentucky broek uit het stenentijdperk :+ hoge taille met bandplooi, ik word oud maar ze zitten zo verdomde lekker :')

Heb nu maand of 3 geleden een broek bij decathlon gekocht en ben echt zeer positief verrast! Tot nu toe voor dat geld houd hij zich uitstekend, hij is nog net zo mooi als toen ik hem kocht. Rekt niet uit, krimpt niet, pilt niet. Dus voor die 30€ ben ik er nu al super tevreden over!

Op naar nieuwe avonturen ❤️

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:11

Ja ik vind fouganza ook fijne rijbroeken.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:26

Het hangt vooral van je lichaamsbouw af denk ik, maar dat je Pikeur rijbroeken al zo snel kapot zijn gegaan zou echt niet moeten kunnen voor zo'n merk... wanneer ik een rijbroek koop kijk ik eigenlijk vooral naar hoe hij zit en niet geheel onbelangrijk ook naar de prijs. Tegenwoordig zijn er zat goede rijbroeken voor een nette prijs, 200 euro voor een rijbroek is me toch echt te veel. Ik heb er eentje van Anky (deze is wel wat te lang voor mij), eentje van Equi Theme (alleen nepleren kniestukken), QHP, Harry's Horse, Imperial Riding en nog een paar waarvan ik geen idee heb. Heb zelf gelukkig pas 1x gehad dat een rijbroek kapot is gegaan en deze was iets van 4 jaar oud.


coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:32

Ik heb sinds kort een La Valencio rijbroek, en deze bevalt mij echt zo goed. Voorheen reed ik western, dus gewoon een spijkerbroek. Voordat ik western ging rijden had ik altijd Harry's Horse rijbroeken, van die simpele, of HKM met lederzitvak. Nu ik dit merk heb gevonden wil ik niets anders meer, de broek zit zalig. De prijs, tsja wel wat prijziger dan de HH en HKM die ik vroeger had, voor deze broek heb ik 100 EUR betaald maar ik vind dat de broek de prijs echt waard is.

Deze rijbroek heeft geen lederen zitvlak, alleen bij de onderbenen aan de binnenkant heel subtiel een anti slip "laagje".

HEAVEN DOESN'T SEEM SO FAR AWAY....

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:59

Hv polo en harry horse vind ik fijne rijbroeken

kaptlangbeen
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Welk merk rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:11

Eurostar. Kwalitatief super, maar veel te kort voor mij (kruis centimeters te laag, knie te hoog). Ik gebruik em nu als patroon voor mijn eigen creaties. Nog niet volmaakt, maar zeker comfortabeler en een stuk goedkoper :D.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers