[FOTO]Show je cap!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:40

Daarom is het mijn wedstrijdcap. Hij zit goddelijk, maar jammer dat ze vrij warm zijn...
Wilde eigenlijk nog een Wellington erbij voor dagelijks, maar de slechte ventilatie houd me dus een beetje tegen :=

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:41

Als ik het geld heb dan ga ik er een andere cap bijhalen die beter ventileert. De CO wil ik dan ook voor wedstrijden gebruiken :+

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:42

Edit: fout

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:43

Je kan je bericht ook gewoon verwijderen he :+

Nessie

Berichten: 8576
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:45

Je merkt wel het verschil in ventilatie hoor. Al zit die bruine HH pro synthetic leather cap nog steeds erg fijn :) Andere zijn de HH Challenge en de Samshield met rose goud stond hier al eerder.

Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:06

Die bruine HH pro van nessie heb ik idd ook. (Ligt standaard in mijn auto).
Nog zo’n soortgelijke in het zwart heb ik thuis liggen.
En nog een HH pro in het zwart grijs bij een ander paard wat ik rij.

En heb een BR zenith grijs met strass (wedstrijd dressuur bij grijs of zwart/grijs jasje).
KEP in glanzend blauw (wedstrijden dressuur)
Imperial riding zilver (wedstrijden springen)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 11:09

Nessie schreef:
Je merkt wel het verschil in ventilatie hoor. Al zit die bruine HH pro synthetic leather cap nog steeds erg fijn :) Andere zijn de HH Challenge en de Samshield met rose goud stond hier al eerder.

[ Afbeelding ]


Die samshield blijf ik zooo gaaf vinden <3

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:11

Ik had dat model van Kavalkade, jeetje wat zat die mij slecht! Bleek mijn hoofd gewoon niet geschikt voor. Reden voor mij om in het duurdere segment te zoeken. Ik draag liever een dure, comfortabele zweetcap dan een goedkope hoofdpijnhelm.

Sindsdien zit ik ook in het duurdere segment.

Mensen met meerdere dure helms, tsjah, opgeteld bezit ik 'maar' voor 760 euro aan caps. Nieuwprijs gerekend. Mensen met meerdere dure helms, waarom niet? Ik kan er niet mee zitten, goed voor de economie. Mits ze betalen natuurlijk.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 11:21

Kavalkade vond ik fijn (heb ik langere tijd als leencap gehad), ik heb nu dus HKM (fairplay lookalike) en die zit redelijk. Samshield & KEP staat op nummer 1 voor mij, maar helaas niet het budget voor.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:30

Na een val en de schade aan de cap (gelukkig niet mijn hoofd op een dikke blauwe bult na) heb ik ook besloten dat ik echt een cap wilde die goed zat en kwalitatief ook echt kwaliteit levert en service. Vandaag kask. Maar mijn cap is nu verzekerd bij vallen. Evenals andere kleding waar schade aan is of word geknipt. Kon gewoon via een uit huis verzekering of zo. €3 pm voor hele gezin.

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:40

Ik gebruik mijn oude cap voor mijn wedstrijden. Hij ventileert echt niet (daarom een andere gekocht voor dagelijks gebruik) maar past nog bij mijn wedstrijd outfit. De BR Zenith:


Afbeelding

En toen deze gekocht om gewoon in te rijden.. wat een verademing. Geen warm zweet hoofd meer haha.


Afbeelding

Ik zou wel misschien dit jaar of volgend jaar een nieuwe kopen maar mijn hoofd is moeilijk.. heb een ovaal hoofd. BR past het beste op mijn hoofd. Harry's Horse is veel te rond voor mijn hoofd.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:28

minouesmee schreef:
DreamGuide schreef:
Ik kom even tussendoor, ik vind die Charles Owen Wellington caps ontzettend mooi, maar hoe zit het met de ventilatie? Worden die niet ontzettend warm?

Ze zijn bloedheet... :=

Ja, ik krijg er een enorm zweethoofd in :Y)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:37

Tegenwoordig zie je steeds vaker caps met die onmudige zonnekleppen waar een gemiddelde parasol wat van kan leren. Is daar een specifieke reden voor?

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:41

eenitraM schreef:
Tegenwoordig zie je steeds vaker caps met die onmudige zonnekleppen waar een gemiddelde parasol wat van kan leren. Is daar een specifieke reden voor?


Dit is het lady model vaak. de klep is groter dus minder zon in je ogen. daarnaast gewoon ook een mode ding :j

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:52

eenitraM schreef:
Tegenwoordig zie je steeds vaker caps met die onmudige zonnekleppen waar een gemiddelde parasol wat van kan leren. Is daar een specifieke reden voor?

Weet wel dat ik het echt geen gezicht vind :') maar tis volgens mij gewoon een mode ding.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:54

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb de standaard donkerblauwe KEP voor wedstrijden en de standaard Samshield thuis :)

Die klep is ook wel overgewaaid uit Amerika. Ik vind het wel mooi als het je staat :P

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:19

MelanieB schreef:
eenitraM schreef:
Tegenwoordig zie je steeds vaker caps met die onmudige zonnekleppen waar een gemiddelde parasol wat van kan leren. Is daar een specifieke reden voor?

Weet wel dat ik het echt geen gezicht vind :') maar tis volgens mij gewoon een mode ding.


:')

Idem. Maar ben gelukkig niet de enige.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:32

paljaslaura schreef:
[ [url=m/5mhvAq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G3Mfyh.png]Afbeelding[/url] ]
Ik heb de standaard donkerblauwe KEP voor wedstrijden en de standaard Samshield thuis :)

Die klep is ook wel overgewaaid uit Amerika. Ik vind het wel mooi als het je staat :P



oehhh even heel erg ontopic maar jij hebt het zadel wat ik wil, is die fijn?

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 14:54

Gave KEP zeg! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:55

Ashleytjuhh schreef:
eenitraM schreef:
Tegenwoordig zie je steeds vaker caps met die onmudige zonnekleppen waar een gemiddelde parasol wat van kan leren. Is daar een specifieke reden voor?


Dit is het lady model vaak. de klep is groter dus minder zon in je ogen. daarnaast gewoon ook een mode ding :j


Ik heb de mijne al bijna 2 jaar (dus voor 'de mode') en het is erg fijn als je net zoals ik snel traanogen hebt.
Als ik mijn hoofd iets naar beneden doe vangt het veel meer wind waardoor ik minder emotioneel op mijn paard zit. :')

Buiten dat, vind ik ze ontzettend gaaf en gelukkig staat het mij ook goed. Ik vind bijvoorbeeld Kep bij heel veel mensen heel oncharmant staan, maar ieder zijn ding.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:26

Ik zette vandaag even een samshield op in de winkel maar holy mozes, die zitten lekker <3
Bijna lekkerder dan mijn GPA. Ventileren ze een beetje goed? met mijn GPA Speed Air waait het bijna onder mn cap, en dat vind ik heerlijk, dus ik vraag me af hoe samshield dat doet.

En die grote kleppen erop, ik vind ze prachtig <3
Behalve bij samshield dan, want die hebben zo'n rare rand erop :=

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:33

eenitraM schreef:
Tegenwoordig zie je steeds vaker caps met die onmudige zonnekleppen waar een gemiddelde parasol wat van kan leren. Is daar een specifieke reden voor?

Ik kan heel slecht tegen licht, ook als ik nu buiten rij moet ik met een normale cap een zonnebril op. Nu ik een GPA fitst lady hebt hoeft dit niet meer. Voor mij dus geen mode ding. :)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:39

minouesmee schreef:
eenitraM schreef:
Tegenwoordig zie je steeds vaker caps met die onmudige zonnekleppen waar een gemiddelde parasol wat van kan leren. Is daar een specifieke reden voor?

Ik kan heel slecht tegen licht, ook als ik nu buiten rij moet ik met een normale cap een zonnebril op. Nu ik een GPA fitst lady hebt hoeft dit niet meer. Voor mij dus geen mode ding. :)


Dat lijkt me stug.. Tenzij je bij zonsondergang rijdt, dan bestaat de kans dat de zon direct in je ogen schijnt. Daar helpt echt geen cap tegen, vooral niet omdat de straling van de zon bij een zonnige dag weerkaatst wordt vanuit de bodem. Dan kun je alsnog een grote zonneklep hebben - die werkt niet.

Dus ja, vgm is dit een modeding, want dat excuus kan onderbouwd worden :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:51

Ashleytjuhh schreef:
eenitraM schreef:
Tegenwoordig zie je steeds vaker caps met die onmudige zonnekleppen waar een gemiddelde parasol wat van kan leren. Is daar een specifieke reden voor?


Dit is het lady model vaak. de klep is groter dus minder zon in je ogen. daarnaast gewoon ook een mode ding :j


In californië zie je alle vrouwen met zo'n halve parasol rijden.. Ik vind het persoonlijk geen gezicht, maargoed dat mag ieder voor zich weten ;)

Ik rijd zonder cap, dat is dan ook mijn eigen risico :)

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:18

@EenitraM
Het gaat ook nu niet om de zon.. gewoon een lichte lucht kan ik al heel slecht tegen. De zon al helemaal. Toch helpt deze cap echt! In de zomer zal ik waarschijnlijk nog steeds mijn zonnebril opmoeten, maar nu in de winter niet.