Welke schoenen met kunstof neus?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 11:18

Voor mijn werk moet ik nu schoenen aanschaffen, welke ik zelf lekker vind zitten, met de voorwaarde dat ze een kunstof neus hebben.

Nu weet ik dat er in de paardenwereld best een aantal schoenen/jodphurs in de omloop zijn die hieraan voeldoen maar helaas kan ik ze slecht vinden!

Kunnen jullie mij helpen? Alles mag aangeboden worden zolang het maar een kunstof neus bevat.

Ik dacht zelf dat ariat ook zoiets had maar kan ze nooit weer vinden?

Zowel schoen als jodhpur moet goed bed mag!! Een totaal ander merk mag ook!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:41

Muck Boots?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 09:12

Zijn die niet te warm? Moet ze ook zomers aan kunnen

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:25

Emma heeft een heel groot assortiment veiligheidsschoenen met een goede pasvorm en soepel, ze hoeven dus niet echt lang ingelopen te worden. Ze hebben hoge en lage schoenen. Even op de website kijken of er tussen zitten die voor jou voldoende op jodphurs lijken.

http://www.emmasafetyfootwear.com/websh ... oenen/s1p/

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:33

Moeten het perse kunststof neuzen zijn of mogen stalen ook? Ariat heeft nl hele fijne jodhpurs met stalen neuzen.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:26

Ik denk dat je uit veiligheid geen stalen neuzen wilt. Als daar iets boven op komt wat te zwaar is voor het staal (een hoef op het randje is voldoende) dan zijn je tenen er af. Met kunststof neuzen heb je alleen gekneusde tenen. Dat is inderdaad iets minder sterk, maar veert tenminste wel nog terug.

Daarnaast is het gewicht van schoenen met stalen neuzen fors als je er de hele dag op moet lopen, zeker als je nog niets gewend bent.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 08:33

Taucha schreef:
Ik denk dat je uit veiligheid geen stalen neuzen wilt. Als daar iets boven op komt wat te zwaar is voor het staal (een hoef op het randje is voldoende) dan zijn je tenen er af. Met kunststof neuzen heb je alleen gekneusde tenen. Dat is inderdaad iets minder sterk, maar veert tenminste wel nog terug.

Daarnaast is het gewicht van schoenen met stalen neuzen fors als je er de hele dag op moet lopen, zeker als je nog niets gewend bent.

Inderdaad. Hiervoor de rede dat ik idd kunstof moet hebben.

Ariat heeft dan denk ik alleen staal?

Ik zal eens bij emma kijken

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:59

Taucha schreef:
Ik denk dat je uit veiligheid geen stalen neuzen wilt. Als daar iets boven op komt wat te zwaar is voor het staal (een hoef op het randje is voldoende) dan zijn je tenen er af.

Dit is een broodje aap:
http://www.werkschoenen-info.nl/stalen- ... sschoenen/

TS, deze link geeft ook een goede uitleg m.b.t. verschil tussen stalen en composiet neuzen.

En er is nog een punt van aandacht en dat is de pasvorm. Eigenlijk hebben alleen Emma en 2W4 damesmodellen op een smallere leest. Die andere schoenen maken ze wel de maat kleiner, maar de leest blijft breed. Als je dan, zoals ik, smalle voeten hebt kun je daar geen dag op lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:05

En ik maar denken dat het om de buitenkant van de schoen ging :+ . Mountain Horse en Aigle hebben volgens mijn beiden veiligheidsschoenen voor op stal. Deze bijvoorbeeld: https://www.divoza.com/nl/mountain-hors ... ve-jodhpur. Wel staal maar voldoet aan alle veiligheidseisen. Alleen minder geschikt voor smalle voeten denk ik. Dat gaat met deze vast beter passen: https://www.agradi.nl/ariat-ladies-heri ... -zwart.htm

Ik heb trouwens geregeld een paardenhoef op een stalen neus gehad, geen centje pijn. Schoen bleef ook prima :j

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:10

IS een fabel dat je door stalen neuzen je tenen kwijt kan raken... En ik kan het weten, ik werk in de paarden en in de betonbouw en een boel ongelukken gezien, maar nog nooit afgezaagde tenen....

En de Ariat schoenen met stalen neuzen zijn idd een lady model, je kunt er ook mee rijden en ze zijn absoluut niet zwaar! Dus die bewering klopt niet Taucha...

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:29

Dat het verliezen van tenen natuurlijk niet zomaar meteen gebeurt als er iets zwaars op valt lijkt me logisch. Echter heb ik het levende bewijs in de familie dat het wel degelijk kán gebeuren. Er is een stalen balk van enkele tonnen gekanteld tijdens het ophijsen, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden is het smalle uiteinde precies op de stalenneus geland. Mijn familielid mist nu de helft van zijn grote teen doordat deze beklemd is komen te zitten. Ik heb de punt van de schoen gezien en het staal is wel degelijk ingedeukt en het stukje waar de tenen zitten was verdomd krap geworden...
Maar dit zijn natuurlijk wel extreme voorbeelden, zelfs een trekpaard dat op je voet springt zal minder schade aan kunnen richten, het probleem (zelf ondervonden) ligt vaak in het onbeschermde deel van je wreef.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:55

Tja, alles kan... Niets is 100% veilig... En nu mist hij een halve teen, met kunststof neuzen had je waarschijnlijk nog meer schade gehad aan meerdere tenen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 12:55

Ik zal eens informeren of het wel mag stalen neus. Geeft mij meer keuze.

Die van ariat zien er wel fijn uit namelijk!

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:02

Ik snap dat er met kunststof teen meer schade zou zijn geweest;) daarom mogen die daar ook niet gebruikt worden. Alleen de stelligheid waarmee vaak gezegd wordt dat het niet waar is en niet kan gebeuren vind ik opmerkelijk omdat het dus wel degelijk kan...
En daarom is het belangrijk om te kijken naar wat er voor jouw specifieke werksituatie noodzakelijk is. Werk je in beveiliging of horeca zijn stalen neuzen en zool onnodig zwaar om hele dagen op te lopen, tevens is de kans dat er iets ontzettend zwaars op valt niet aanwezig en zou kunststof mijn voorkeur hebben.

Vraag voor diegene die Ariat met stalen neus hebben, zijn die schoenen erg koud in de winter en te warm in de zomer? Dat wordt vaak aangegeven als nadeel bij stalen neuzen maar ik vind het wel aantrekkelijke schoenen voor op stal voor mij.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:12

Het was ook niet negatief bedoeld naar jou Boris_Rakker en ben het ook met je eens. Maar dat je op stal geen stalen neuzen wil omdat ze in kunnen deuken als er een paard op gaat staan, is een hardnekkige fabel. Ik wilde meer aangeven dat in sommige gevallen juist staal veiliger is als kunststof en dus beide materialen hun eigen voor- en nadelen hebben.

Alles kan, niets is 100% veilig en weinigen van ons zullen met tonnen zware balken werken (okay, ik zelf wel :), maar dat daar gelaten)

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met koude voeten in deze schoenen. Ze hebben vrij dikke zolen.

Wel viel me op dat ik ze een halve maat groter moest hebben als mijn normale schoenen.... Had anders steeds een blaar op mn kleine teen |o

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 13:16

Ik ga zaterdag naar de epple en die ariats passen. Mochten ze goed zitten dan vraag ik of deze ook mogen en anders moet ik door zoeken...

Vind die niet paarden variant veilige schoenen zo niet mooi....

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:23

Puma heeft een grote lijn aan veiligheidsschoenen. En die lopen echt heerlijk. Wil niks anders meer. Even zoeken op metaalvrij of composiet (kunststof)
Sowieso als je veiligheidsschoenen/ werkschoenen metaalvrij composiet Googled kom je al een hoop schoenen tegen ( ook van andere merken) die hier aan voldoen.

Je hebt trouwens echt zoveel verschillende modellen werkschoenen. Zelfs heel netjes of juist sneaker/gympmodel. Er is zoveel te vinden.

Emma vind ik trouwens een vreselijk merk. De schoenen zijn stug en vreselijk met inlopen. Daarnaast slecht geventileerd. Ik heb ze ooit gekregen van het uitzendbureau.
Gigantische blaren, stinkvoeten en ook nog eens een schimmelinfectie. De schoenen waren nieuw, en nog nooit op gelopen. De doos kwam vers uit de seal. :n

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:28

Ik heb grisport werkschoenen. Deze vind ik echt ideaal. Zitten en lopen heel fijn.
Ze zijn wel prijzig maar dat is het geld zeker waard. Ik loop er dagelijks op door weer en wind en doe er minimaal 2 jaar mee.

sh4e
Berichten: 117
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: op stal

Re: Welke schoenen met kunstof neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:23


Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:22

PanamaD schreef:
Ik zal eens informeren of het wel mag stalen neus. Geeft mij meer keuze.

Die van ariat zien er wel fijn uit namelijk!

En vraag dan gelijk welk beschermingsniveau ze minimaal moeten hebben. Dit wordt aangegeven met een S en een nummer.