Beste werk handschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Beste werk handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:45

Ik ben op zoek naar goede, stevige handschoenen voor stalwerk, grondwerk en rijden. Heb nu roeckl en die zijn fantastisch, alleen zodanig dun dat ik bang ben dat ze scheuren als ik er stalwerk mee ga doen of een losbandig paard mee ga longeren. Daarbij zijn ze ook erg koud natuurlijk, dus ik ben op zoek naar twee paar: één voor de winter en één voor de zomer. Wie heeft er aanraders? Alvast bedankt!

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Beste werk handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:43

Ik heb laatst deze bij aliexpress besteld. Nog niet mee gewerkt maar dacht ideaal voor strontscheppen maar kan ze ook aan bij fietsen of paardrijden.
Afbeelding

Waren maar 3,60 ofzo dus dacht kan altijd proberen voor de winter.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:10

tinkersjakie schreef:
Ik heb laatst deze bij aliexpress besteld. Nog niet mee gewerkt maar dacht ideaal voor strontscheppen maar kan ze ook aan bij fietsen of paardrijden.
[ [url=m/OFaU8c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waren maar 3,60 ofzo dus dacht kan altijd proberen voor de winter.

ze hebben dergelijke handschoenen ook bij de decathlon, soort neopreen spul met antislip binnenkant. Heel erg fijne handschoenen voor het "fijner" werk (longeren, paard hanteren, tussenseizoen).
https://www.decathlon.be/nl/p/handschoe ... 30&c=ZWART

Voor werkhandschoenen ga ik altijd in een winkel die werkkledij verkoopt
ik gebruik dergelijke:
https://www.bowork.nl/safetyjogger-prod ... aterdicht/

Deze zijn waterdicht en daardoor ook redelijk warm. echter heb ik altijd dat mijn handen er stinkend (plastiekachtig) uitkomen, daarom draag ik zelf er vaak van die dunne goedkope rijhandschoentjes onder of dunne onderhandschoentjes, https://www.decathlon.be/nl/p/naadloze- ... 13&c=ZWART
net iets warmer en fijner, en daardoor passen deze handschoenen ook beter (ik heb kleine handen)

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Beste werk handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:33

Ik heb de dunne warme skihandschoenen van decathlon
10tje

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Beste werk handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:39

Ik volg mee! Voor het speuren met de honden zoek ik fijne.. Liefst waterdicht, maar niet te dik.
Telefoon kunnen bedienen is ook wel fijn.
Die Aliexpress zien er wel goed uit! Al heb ik altijd twijfels bij zo'n prijs. :o

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:21

Mlies schreef:
Ik volg mee! Voor het speuren met de honden zoek ik fijne.. Liefst waterdicht, maar niet te dik.
Telefoon kunnen bedienen is ook wel fijn.
Die Aliexpress zien er wel goed uit! Al heb ik altijd twijfels bij zo'n prijs. :o


Zitten heerlijk. En kunt er de telefoon mee doen.
Heb ze alleen nog niet aan gehad met werk en nog niet getest hoe waterdicht ze zijn.
Maar wil ik wel doen even mijn hand in een waterbak hangen :D
Zag ze laatst op Facebook voor 10 euro van andere site. En ik dacht die heeft Ali vast ook en ja en goedkoper !
Slijt toch altijd elke winter handschoenen bij de paarden dus voor dit bedrag kan ik het altijd proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:06

tinkersjakie schreef:
Mlies schreef:
Ik volg mee! Voor het speuren met de honden zoek ik fijne.. Liefst waterdicht, maar niet te dik.
Telefoon kunnen bedienen is ook wel fijn.
Die Aliexpress zien er wel goed uit! Al heb ik altijd twijfels bij zo'n prijs. :o


Zitten heerlijk. En kunt er de telefoon mee doen.
Heb ze alleen nog niet aan gehad met werk en nog niet getest hoe waterdicht ze zijn.
Maar wil ik wel doen even mijn hand in een waterbak hangen :D
Zag ze laatst op Facebook voor 10 euro van andere site. En ik dacht die heeft Ali vast ook en ja en goedkoper !
Slijt toch altijd elke winter handschoenen bij de paarden dus voor dit bedrag kan ik het altijd proberen.


En, heb je ze al in een waterbak gehangen? *\o/*

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Beste werk handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:04

Neee vergeten. :x Eergisteren wilde ik het doen maar toen sloeg ik mijzelf even een pot magnesium tegen mijn hoofd en toen tand door de lip en alles zat onder het bloed.
Vanavond nog een poging.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Beste werk handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:52

Test gedaan!
Heb ze trouwens afgelopen dagen gebruikt in de regen en gewoon droge handen gehad.
Maar heb ze nu in de aterbak gehouden :D
Bovenkant (softshell stof) gaat geen water door
Tussen de vingers (de zijkant van de je vingers) zit een dunnere soepele stof die niet waterdicht.
En de handpalmkant is iets dikker stof die is ook niet waterdicht. Nu weet ik alleen niet of dit nat werdt door de dunne stof dat het daar bij in liep en naar mijn handpalm heen trok.
Nu heb ik van de week dus wel in de regen gebruikt en ook natte kruiwagens vast gepakt en geen last van natte handen gehad.
Maar om zo even een Waterbak in te duiken is niet aan te raden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:58

tinkersjakie schreef:
Test gedaan!
Heb ze trouwens afgelopen dagen gebruikt in de regen en gewoon droge handen gehad.
Maar heb ze nu in de aterbak gehouden :D
Bovenkant (softshell stof) gaat geen water door
Tussen de vingers (de zijkant van de je vingers) zit een dunnere soepele stof die niet waterdicht.
En de handpalmkant is iets dikker stof die is ook niet waterdicht. Nu weet ik alleen niet of dit nat werdt door de dunne stof dat het daar bij in liep en naar mijn handpalm heen trok.
Nu heb ik van de week dus wel in de regen gebruikt en ook natte kruiwagens vast gepakt en geen last van natte handen gehad.
Maar om zo even een Waterbak in te duiken is niet aan te raden :')


Top, bedankt! Sterkte met je lip, ik zal je pot magnesium even streng toespreken :(:)

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Beste werk handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:30

Ik heb de Alie handschoenen besteld!
Ik hoor ook altijd goede dingen over sealskinz, mss probeer ik die ook maar eens..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:33

Ik heb die handschoenen van hierboven ook, maar bij mij totaal niet waterdicht :n Wel lekker zacht en redelijk warm, maar ik heb en hou al gauw koude handen, dus voor mij alleen als 'tussenhandschoen' voor herfsttemperaturen. Ik zou ze niet aan willen als het vriest, want de pasvorm is ook niet geweldig. Je krijgt eigenlijk precies waar je voor betaalt, hoewel 'waterdicht' echt uit de lucht gegrepen is.

Ik heb ook Sealskins, en die zijn wél echt waterdicht. Daar kan ik 's winters de waterbakken ijsvrij mee maken en komt echt geen water door. Maar ja, die zijn dan wel een prijssegment.

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Beste werk handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:10

Vorige winter hikte ik een beetje tegen de prijs aan, maar ik werk buiten, in weer en wind, dus kwaliteit en functionaliteit is wel belangrijk. Net ook sealskinz besteld, ben benieuwd!