een nieuwe cap....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:01

Eigenlijk ben ik ook weer eens aan een nieuwe cap toe.
De cap die ik nu heb is zo ongeveer van net na de afschaffing van de “oude” cap, dus al vrij oud.
Volgens mij heb ik daar maar een paar tientjes voor betaald.
Ik zie nu allemaal prijzen voorbij komen van 300/400 euro of nog meer :oo
Volstaat een cap van een paar tientjes niet meer, of waar zit hem het verschil dan in?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:12

zwanepol schreef:
Eigenlijk ben ik ook weer eens aan een nieuwe cap toe.
De cap die ik nu heb is zo ongeveer van net na de afschaffing van de “oude” cap, dus al vrij oud.
Volgens mij heb ik daar maar een paar tientjes voor betaald.
Ik zie nu allemaal prijzen voorbij komen van 300/400 euro of nog meer :oo
Volstaat een cap van een paar tientjes niet meer, of waar zit hem het verschil dan in?


Sowieso is het niet echt verstandig om zo vreselijk lang met een cap te doen. Het materiaal droogt uit waardoor er barsten in de schaal ontstaan en je dus geen veilige cap meer op je hoofd hebt. Het zelfde als vallen, je kan het beste je cap altijd laten controleren na een val.

Dat wilde ik eerst even gezegd hebben.

Dan de prijs... Een goedkope cap is niet minder veilig! Ook die cap is tenslotte getest volgens de normen die in Nederland gelden (tegenwoordig is dat de VG-1 norm/keurmerk).
Ik ben er jaren geleden wat dieper in gedoken, toen ik na een jaar helemaal flauw was van mijn nieuwe Kavalkade cap van 80 euro. Ik kreeg hoofdpijn en heftig rode striemen op mijn voorhoofd, terwijl ik aan beide zijkanten twee vingers in mijn cap kon steken, zoveel ruimte zat daar. Ik heb toen een Charles Owen helm gekocht, die zat werkelijk als gegoten! In de loop der jaren is ook gebleken dat ik gewoon niet een geschikt hoofd heb voor de goedkopere helmen, jammer voor mij.

Toen ik mijn Charles Owen cap kocht, zat daar een interessant boekje aan. In dat boekje werden ALLE keurmerken beschreven waaraan de cap voldeed. Het was in het Engels, dus ik heb niet alles gelezen hoor. Maar het waren veel keurmerken. Je zult je vast kunnen voorstellen dat je een keurmerk niet gratis krijgt. Elk keurmerk heeft namelijk ook een andere manier van testen en stelt andere voorwaarden aan het product. Dit vergt best veel van een merk, want je wilt ook aan deze keurmerken BLIJVEN voldoen. En die voorwaarden worden natuurlijk regelmatig aangescherpt. Dit kost natuurlijk een hoop geld. Je bent constant aan het zoeken naar nieuwe oplossingen, op zoek naar de nieuwste en lichtste materialen etc.

En ja, die prijs betaal je als consument natuurlijk. Maar die prijs betaal je niet alleen voor het merk.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:35

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Janine. +:)+

Inmiddels ook al wezen googlen en wat wijzer geworden. :D

Misschien dat Sinterklaas mij ook wel gunstig gezint is :=

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: een nieuwe cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:37

Ohja, wilde ik nog even toevoegen. In heel veel gevallen heb je bij de duurdere caps een gratis service waarbij ze na een val je cap nakijken!

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: een nieuwe cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:34

Kijk eens bij MEK paardensport. Ze hebben diverse merken en zijn de dealer van UOF caps. Alle caps die ze verkopen zijn geheel naar eigen smaak te stylen. En de garantie blijft gewoon bestaan nadat deze is voorzien van kleur of steentjes na keuze.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:38

MelanieB schreef:
xNK schreef:
Ik heb mijn KEP bij Divoza besteld toen zij 25% korting hadden. Dat scheelt een hoop geld en je keuze wordt vergroot. :)

Helaas is KEP uitgesloten van acties bij divoza sinds enkele maanden -O-

Vroeg ik in april dit jaar.
Antwoord van divoza
"Van een aantal merken is dit de eerste keer dat ze uitgesloten zijn. De overige zijn al langere tijd uitgesloten. Dat is nu inderdaad voor elke kortingsactie het geval. Dit zijn de keuzes van de leverancier waar wij het helaas mee moeten doen.."



Vriendin van mij heeft recent een Kep cap gekocht bij divoza en mocht de kortingsactie wel toepassen.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:18

avensis schreef:
Hoe zit die FairPlay cap bij jullie? Ik heb er nl een keer een gepast en die leek enorm! Ik heb maat 57


alle caps lijken bij mij enorm aangezien ik maar een maatje 53 heb :P
voordeel vind ik is dat ze te verstellen zijn, je hoeft dus geen aparte binnenvoering te kopen zoals bij KEP of Samshield

je hebt gewoon S, M en L (ik heb dus een S met mijn maat)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:26

Keell94 schreef:
avensis schreef:
Hoe zit die FairPlay cap bij jullie? Ik heb er nl een keer een gepast en die leek enorm! Ik heb maat 57


alle caps lijken bij mij enorm aangezien ik maar een maatje 53 heb :P
voordeel vind ik is dat ze te verstellen zijn, je hoeft dus geen aparte binnenvoering te kopen zoals bij KEP of Samshield

je hebt gewoon S, M en L (ik heb dus een S met mijn maat)



Ik heb een FairPlay, ben er super blij mee. Heb een s/M geloof ik..


Afbeelding

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: een nieuwe cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:17

Ik heb je een pb gestuurd

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: een nieuwe cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:22

Ik zweer bij Samshield :D

naomie83

Berichten: 65
Geregistreerd: 17-06-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: een nieuwe cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:00

Ja er zijn zo veel mooie caps. Maar hij moet vooral goed op je hoofd zitten. Ik vind zelf de Fair Play cap logo erg leuk en speels. Maar ik vinde de Kep Crome Smart ook erg mooi en die zit ook echt heel erg fijn. die heb ik al gezien voor € 295,00 bij RSruitersport . Ik hou zelf meer van het simpele.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: een nieuwe cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:19

Ik zweer bij GPA, maar die zijn voor de dressuur niet zo heel mooi.
Dan zou ik toch voor een Charles Owen gaan, die zijn mooi voor dressuur en stoer voor springen :)

_Lies13
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-11-17

Re: een nieuwe cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:41

Ik heb ook een fairplay! hele fijn cap!