Ervaringen Ariat rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:06

Volgens mij heb ik de Ariat Bromont laarzen... Iets met suede aan de binnenkant in ieder geval :+ Super blij mee, ze lopen echt als pantoffeltjes en zijn ook lekker warm. Ik doe er ook alles mee wat je niet met je dure dressuurlaarzen moet doen, noordzee zwemmen, stallen mesten, door de modder banjeren en matig onderhouden. Na 5 jaar zijn ze me nog steeds trouw :)

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:07

Ik heb de jophurs en de bromont laarzen van Ariat. Nog nooit hebben mijn voeten zo lekker in een laars of schoen gezeten. Echt om van te dromen. Ik heb ook de extra wijde versie, maar dan kort. Speciaal besteld voor mij, want die was eigenlijk niet in de winkel te koop. :o Op het breedste punt van mijn kuit sluiten ze super aan, alleen bij de knieholte heb ik wat extra ruimte dan zou moeten. Maar ik ervaar er totaal geen andelen van. Alleen mijn suede is na iets meer als 4 jaar wel een beetje op. Ik draag ze dan ook 3 dagen in de week en op wedstrijd. Heb geen speciale trainingslaarzen. Jophurs heb ik nu 1 jaar en normaal kan ik nieuwe jophurs kopen naar een half jaar. De aller grootste droom was nog dat ik ze nooit heb hoeven inlopen. Echt gewoon een feest *\%/*

Athosje
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:54

Inxs schreef:
little_birdy schreef:
Ik heb helaas mindere ervaring met ariat. Wel met de schoenen
Was er binnen wen jaar compleet doorheen gesleten het leder en de zool

Athosje schreef:
Ik volg even, ben benieuwd of ze het geld waard zijn. Heb ariat schoenen gehad, die waren erg fijn maar met een jaar wel af %)

Vreemd, ik heb 2 paar voor de zomer en 1 paar voor in de winter. Zij gaan nu hun 5e jaar in en zijn in zeer goede conditie. Uiteraard door het dragen hier en daar wat schaafplekjes, maar niet kapot. Versleten zijn zij zeker nog niet, ik kan er nog een hele tijd mee vooruit.

Ik onderhou mijn Ariat schoenen (en chaps) ook met de smeermiddeltjes van Ariat.


Ik bedacht me later, ik rijd er ook (endurance) mee. Misschien ligt het daar aan?

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:55

Heb al jaren de ariat heritage paddock zip (of in een andere volgorde _O- ) met stalen neus. Heerlijke schoenen, zijn mijn go-to schoenen als het niet net hoeft haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:40


Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 20:18


mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:01

Goh, die lijken wel op de mijne, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik heb iets gepast in de winkel, de doos weggegooid en nu draag ik ze fijn. Weet iemand of er ergens een labeltje is ofzo waarmee je achter het specifieke model kunt komen?

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 18:15


SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:19

Ik heb hele goede ervaringen met zowel de zomer als de winter variant van de laarzen van Ariat :j Ze lopen heerlijk en blijven mooi. En de winter variant is erg warm!

xdaniejelle

Berichten: 222
Geregistreerd: 26-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:17

Ik heb ook Ariat laarzen. Super comfortabel. Ik hoor altijd iedereen: mijn voeten doen zo'n pijn door mijn nieuwe laarzen, met Ariat heb ik daar nog nooit last van gehad, vanaf het begin lopen ze fijn en tevens met rijden! :)

Oh en ik heb ook nooit koude voeten in de winter! (wonder) :')

julia2832
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:34

Hee, heb zelf ook al een aantal jaar Ariat laarzen, ze zijn echt heel fijn en sterk! <3 Je zal er lang plezier van hebben!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 15:50

LiiNd_Y schreef:
LiiNd_Y schreef:
https://www.agradi.nl/ariat-hrtg-form-f ... 383228.htm

kent iemand deze laarzen? Hij lijkt wel heel erg op de contour field

Nou heb deze besteld. Ben benieuwd wat voor laarzen ik krijg, en of ik iets krijg :p


Ik was er al bang voor. Deze laarzen zijn niet verkrijgbaar de maat die ik bestelde :n

Worden dus helaas geen Ariats voor mij |(

_Tessaa
Berichten: 61
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:30

Ik heb zelf jodhpurs van Ariat al een hele tijd, zitten nog steeds goed en zien er nog goed uit!
Ook heb ik ze vaak aan als we acties moeten doen (bijv. potgrondactie), na een hele dag lopen heb ik dan geen last van mijn voeten.

En ze zitten heerlijk!

viallie11
Berichten: 57
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:54

Ik ben met jodphurs ook heel tevreden met ariat. Wou er ook graag laarzen van. Alleen helaas zijn deze mij te hoog dus moest ik opzoek naar iets anders

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 20:43

Nou, heb nu Cavallo's besteld. heb ze in een wat te grote maat besteld. 40 cm kuit was net wat te groot, dus nu weer 39 cm, terwijl de Ariat dus niet paste met kuit 39 :')

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:23

Even dit topic omhoog schoppen.

Heb de Ariat Heritage Contour Field gekocht. In het bruin, had ze in het zwart gepast en was heel zacht leer.

De bruine laarzen zijn van stugger leer. Heb er nu 4x mee gereden en moet best afzien (laarzen geven wondjes in knieholte en zitten nog wat strak rond de wreef).
Ook heb ik door het stugge leer minder contact met het paard en voel ik niet wanneer mijn been goed aan ligt om te drijven.

Ik ben een beetje teleurgesteld, ik had een veel soepeler laars verwacht.

Wordt het leer nog soepeler en zachter?

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:28

laetitia schreef:
Even dit topic omhoog schoppen.

Heb de Ariat Heritage Contour Field gekocht. In het bruin, had ze in het zwart gepast en was heel zacht leer.

De bruine laarzen zijn van stugger leer. Heb er nu 4x mee gereden en moet best afzien (laarzen geven wondjes in knieholte en zitten nog wat strak rond de wreef).
Ook heb ik door het stugge leer minder contact met het paard en voel ik niet wanneer mijn been goed aan ligt om te drijven.

Ik ben een beetje teleurgesteld, ik had een veel soepeler laars verwacht.

Wordt het leer nog soepeler en zachter?


Ja! Dat worden ze! Ik heb zelf altijd zwart leer gehad en nu voor het eerst ook een keer bruine. Merk inderdaad ook dat het iets stugger is, een keertje goed invetten hielp hier ook goed :j Gewoon rustig mee doorrijden en je wondjes verzorgen, desnoods paar daagjes met andere laarzen rijden om de boel te ontlasten en dan die dagen de laarzen goed vetten. Het gaat vanzelf beter worden:)

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:43

Ik heb die laarzen ook in het bruin. Moest ze een beetje inlopen, maar kan me geen wondjes in mijn knieholte herinneren. Inmiddels zitten ze als gegoten en kan er hele dagen op lopen :) .

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:44

Mijn bruine laarzen zijn juist super zacht :j

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:26

Dank voor de reacties, nog even doorbijten dus := .
Ze worden dus soepeler?

@ Josien, ze zijn nog iets te hoog. Heb wel een hakje er in geprobeerd maar toen werd mijn wreef weer meer afgekneld.

@ Splashislief
Waar heb jij ze gekocht? Zou er verschil in producties kunnen zitten?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:30

Ik heb even gekeken welke serie ik heb, maar blijkbaar heb ik een andere serie, dat zal het verschil in leer wel verklaren :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:39

laetitia schreef:
Dank voor de reacties, nog even doorbijten dus := .
Ze worden dus soepeler?

@ Josien, ze zijn nog iets te hoog. Heb wel een hakje er in geprobeerd maar toen werd mijn wreef weer meer afgekneld.

@ Splashislief
Waar heb jij ze gekocht? Zou er verschil in producties kunnen zitten?

Ik gebruik al jaren schoenen en laarzen van ariat, qua lengte zakken ze nog wat in. Dus dat komt wel goed denk ik zo. Ook zal het leer door het dragen wat soepeler gaan worden. Een paar keer extra invetten met Ariat onderhoudsmiddel kan daarbij ook zeker helpen :-)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:16

Dank voor de reactie INXS. Ik heb echt de neiging ze aan de wilgen te hangen (lees: op marktplaats te zetten).
Wond in knieholte is best groot nu :=

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:14

Ik heb de Ariat Bromont insulated die draag ik in de winter. Nu worden ze wat lelijk (ik heb ze nu 5 jaar) en wilde ik voor het rijden nieuwe en deze dan gebruiken als “stallaars” omdat ze zo lekker warm zijn en heerlijk lopen. Nou zag ik ze op de site Ariat niet meer staan, dus ik vermoed uit de collectie. Ik vraag me af of er nog gevoerde rijlaarzen zijn van Ariat. Het lijkt mij allemaal ongevoerd en die heb ik al.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:17

Ja, ze worden soepeler. Ik had ook last van mn knieholtes. Ritsen goed dicht tot helemaal boven en ik had er make up watjes tussen. Duurde wel even...