Leger kistjes (en lompe Tinker)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Leger kistjes (en lompe Tinker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 11:56

Ik had legerkistjes met stalen neus en zool, maar mijn geliefde Bata model gaat uit het assortiment.

Nu ben ik benieuwd hoe stevig jullie legerkistjes (die dienst doen als stalschoen/rijschoen) zijn wanneer er een paard op gaat staan?

Mijn lieve knullie gaat soms onbedoeld voetje vrijen met me (we zijn allebei lomp). Hij heeft dan wel stalen schoentjes, maar als ik die niet heb, wil ik graag nog normaal kunnen lopen daarna.

Anders overweeg ik toch te graaien wat ik graaien kan mbt de staal-geneusde kistjes

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Leger kistjes (en lompe Tinker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 12:30

Volgens de winkel; nee- een paard weegt best wel wat, en dat houden ze niet zo goed. De hoeven van zo'n dier zijn best hard.

Ja meneer, en mijn 625 kg tinker met uitstekende stamp-kwaliteiten en ijzers heeft ook de neiging nét achter de stalen neus te gaan staan.

Erg leuke winkel overigens, leuk personeel, uitstekende service!

Douwe's Dump- ik beveel hem aan :)

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:39

Ik draag geen legerkisten maar werkschoenen op stal.
En deze hebben toch wel min of meer mijn voeten meerdere keren gered.
Een keer is mijn jonge paard op ze zijkant van mijn enkel gesprongen. Mijn voet was dan wel zeer zwaar gekneusd, maar niet verbrijzeld.
Enige is dat mijn lompe stinker met haar platpoten nog wel eens achter de stalen neus wil gaan staan.
je zou bijna een schoen met bescherming op de wreef zoeken.....


Ik draag momenteel schoenen van het merk Gri-sport
Afbeelding

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 12:55

Maar, als ik het goed begrijp- ook met stalen neuzen, toch?

Mijn huidige werkschoenen/favoriete en als enige gedragen paar stalschoenen (Engelbert Strauss) hebben dit ook, en daarmee heb ik ook al een paar keer een gekneusde of gebroken voet voorkomen. Met een hoefrandje net achter die neus gaan staan is toch weer wat anders dan het hele gewicht op je teen.

Die schoenen zijn niet zo waterdicht als kistjes en moeten af en toe even goed kunnen drogen, dus toch mijn versleten Bata's maar omwisselen voor andere.

Vandaar dat ik ook met zekerheid wilde weten of normale kistjes dit aan zouden kunnen. Ik ben altijd verwend geweest met mijn kistjes met stalen neuzen en zolen :o

Aangezien dat model uit de running gaat, heb ik ook maar gezegd dat ik het graag wil weten wanneer ze eventueel nog ooit mijn maat krijgen, met stalen neuzen en zolen.

Ja ja, schoenenfetisj ;p

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Leger kistjes (en lompe Tinker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:59

Ja, deze hebben ook stalen neuzen.
En ze zijn er ook met een stalen zool.

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:14

Ik heb magnums van de legerdump ik ben zelf niet zo fan van bata (ik haat inlopen :D :D )
Ze gaan nu toch wel al een jaar of 3/4 mee zien er nog prima uit (als ik ze poets

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Leger kistjes (en lompe Tinker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:48

Geen legerkisten maar het hoge model werklaars van Grisport is een geweldige stalschoen.
Stalen tip en zool, S5 bescherming geloof ik.
Niet geschikt om mee te rijden maar heerlijke laarzen