Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Neonlight

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:23

Skogan schreef:
Toch maar nagemeten mijn kuiten.. gaan ze zaken of niet zo? Lijkt mij beetje te hoog :(

Welke maat heb je besteld en wat heb je gemeten?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:19

Skogan schreef:
Ik heb nog niks besteld.. ben aan het twijfelen.. ik heb 44cm in hoogte gemeten en 40/41 cm kuit (ene kuit dikker)
Dus in principe 47h met 41breed past wel, maar met een zooltje?

Pfoe lastig, ik denk dat 3 cm te hoog wel erg veel is. Ze horen in ieder geval geen 3 cm te zakken.. Ik heb er uiteindelijk ook met een hakje gepast, maar het blijft veel geld voor laarzen die toch niet helemaal goed zitten. Ik heb daarom toen de keuze gemaakt om ze aan te laten meten (ben ik 450 voor kwijt), zodat ik dan wel meer kwijt ben, maar ze wel echt goed zitten (of dat hoop ik nog in ieder geval :')). Snap alleen dat dat sowieso lastig is als je in Frankrijk zit.. Lastig zeg!
Laatst bijgewerkt door Steef op 06-09-17 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:58

Skogan schreef:
bobje26 schreef:

Waarom bestel je de XW of de XHW niet? Die is eerste is hoogte 44, kuit 41 en de tweede 46/41.
Vanaf voetmaat 6 (39), ik weet natuurlijk niet wekke voetmaat je hebt. :)

Omdat ik wist niet dat deze matten bestaan :D heb alleen bij ooteman op de website zitten kijken.
Bedankt voor de tip!

Trouwens mijn tattini laarzen zijn bijna dood en nieuw waren op 45cm hoogte, maar vandaag zó ingezakt dat die twee cm extra leek mij goed.

Let er wel op dat voor de padova een andere maattabel geldt.. De maten die bobje26 noemt kunnen volgens mij bij de padova niet besteld worden, de XHW bestaat in ieder geval niet. In dat geval kom je uit bij de duurdere laarzen.

Steef

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:16

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:47

Ik heb m'n laarzen hoor! Ze zijn echt heel mooi geworden, zal als ik thuis ben even een foto plaatsen :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn ze dan <3

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:37

Ik ook haha, ze zijn nu nog zooooo hoog, dus zal nog wel even pijn gaan doen in het begin :=

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:33

De XW bestaat inderdaad wel van de padova. Maar als het goed is heeft elke voetmaat maar 4 maten. Bij Ooteman staan ook maar 4 maten per voetmaat, dus volgens mij klopt het wel. Op de petrie site zelf staat namelijk ook dat ze via een eigen maattabel gaan. Sommige maten van de olympics bijv. zijn er niet voor de padova.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:34

Skogan schreef:
Lekker een gaatje lager je beugels doen ;-)

Ik zit nu volgens mij al best lang, maar heb wel de neiging om m'n hak op te trekken als ik een hulp geef. Denk dat dat nu snel afgeleerd is :=

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:21

Nou ik heb gister voor het eerst even gereden met m'n nieuwe laarzen.. Viel wel even tegen :'), maaar ze zien er wel heel mooi uit haha

Afbeelding

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:40

Ik zou inderdaad ook iets meer besteden en ze aan laten meten :j Ik kan van huet echt aanraden.. Mijn laarzen zitten echt perfect, heb 's ochtends een klein beetje ruimte over, 's avonds sluiten ze precies mooi aan :j Ik ben ze nu nog aan het inlopen, heb er vorige week even een half uurtje mee gereden. Voor mij scheelde het uiteindelijk 30 euro met niet aan laten meten...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:18

Ik ben inmiddels echt ermee gaan rijden, na ze lang te hebben laten staan omdat ik er zo tegenop zag. Was uiteindelijk echt niet nodig, ze zitten eigenlijk al snel heel fijn! Krijg soms nog wat last van m'n enkels (wat raar is want m'n ander laarzen gaven 0 steun), maar denk dat dat goed komt. Verder zijn ze echt zo netjes opgemeten, ze zitten echt perfect. Ook 's avonds krijg ik ze precies netjes dicht en knellen ze niet, idem als ik met zweetbenen van m'n outdoor laarzen in m'n petries stap. Had veel verwacht, maar niet dat ze echt zo mooi zouden passen. Totaal geen spijt dat ik daar zo'n stuk voor heb gereden, het was het echt waard. Hopelijk kan ik er nog jaren mee vooruit :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:05

WPdM schreef:
Steef schreef:
Verder zijn ze echt zo netjes opgemeten, ze zitten echt perfect. :)

Welk model heb je nou uiteindelijk? De Olympics?

Ik heb nu hetzelfde met die Padova’s: geen tijd om ze in te lopen dus ben er maar meteen mee gaan rijden en ze zitten nu al prima!
Wel een blaar gehad, maar verder niet de ongemakken die ik had met het inlopen van de Melbourne’s...

Heerlijk toch als laarzen eindelijk goed zitten he!

Ik heb inderdaad de Olympics! Komt ook steeds meer model in nu haha. Probeer ze nog wel echt elke keer na het rijden af te nemen en wil ze binnenkort weer even insmeren. Hopelijk kunnen ze dan nog een hele tijd mee :)

Afbeelding

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:43

SSDesign schreef:
Zou ik jullie om advies mogen vragen? Deze week mijn eerste paar leren rijlaarzen binnen gekregen van Petrie. Tweedehands gekocht omdat ik eerst wilde kijken hoe ik leren rijlaarzen zou vinden. Kuiten diverse keren aan het eind van de middag en 's avonds opgemeten en zo kwam ik uit op een kuitmaat van 39 cm op het breedste punt (gemeten met rijbroek en hoge sokken).

Nu heb ik laarzen gekocht met een schacht van 39 cm en ze zitten echt enorm strak aan de bovenkant van de laars. Ik krijg ze nu al met moeite aan met mijn dunste rijbroek en zonder sokken. Bij de enkel zitten ze wel redelijk. Weet niet of het belangrijk is, maar de laarzen zijn al wat ingezakt. Zouden deze laarzen nog wat uitrekken?

Nu kan ik van een bekende onverwacht Petries met een schacht van 41 cm overnemen, zou het wijs zijn om deze over te nemen of gaan deze te breed worden?

Graag jullie advies :)

Ligt het niet gewoon aan de vorm van je kuit? Ik scheen bij het aanmeten ook een rare vorm kuiten te hebben, waardoor de standaard maten nooit echt goed zouden zitten. Als het alleen aan de bovenkant is zou ik sowieso niet voor het paar met schacht van 41 cm gaan. Die worden op andere punten dan veel te groot lijkt me?