Rijlaarzen voor dikke mensen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Rijlaarzen voor dikke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:21

Goedemiddag,

Al een tijdje ben ik op zoek naar rij laarzen. Dit blijkt een moeilijkere zaak te zijn dan gedacht. Ik heb hele dikke kuiten. Links=44 en rechts=42. Ik ben wel wat aan de brede kant, maar zeker geen 100 kilo.
Ik ben al bij Divoza geweest, maar die hadden niks voor mij. Ik ben recreatie ruiter, dus wil niet meer dan 200/300 euro betalen voor laarzen. Het hoeft dus ook geen bling bling te zijn. Kreeg de tip om op agradi te kijken. Maar ik ben bang dat ook deze weer te smal zullen zijn. Zijn hier nog suggesties?

Omgeving Drenthe, Emmen

Heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-17 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

breggel1982
Berichten: 252
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Rijlaarzen voor dikke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:30

mountain horse heeft fijne laarzen voor brede laarzen
als je kunststof ook goed vind heeft aingle ook zeker jou maat

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:32

Volgens mij Horka laarzen via Agradi. Weet zo niet meer welk type

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Rijlaarzen voor dikke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:34

Kijk enes bij Mr. Ed in Maasland. Die hebben vaak Derby laarzen in heel veel maten.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:35

AmoorM schreef:
Goedemiddag,

Al een tijdje ben ik op zoek naar rij laarzen. Dit blijkt een moeilijkere zaak te zijn dan gedacht. Ik heb hele dikke kuiten. Links=44 en rechts=42. Ik ben wel wat aan de brede kant, maar zeker geen 100 kilo.
Ik ben al bij Divoza geweest, maar die hadden niks voor mij. Ik ben recreatie ruiter, dus wil niet meer dan 200/300 euro betalen voor laarzen. Het hoeft dus ook geen bling bling te zijn. Kreeg de tip om op agradi te kijken. Maar ik ben bang dat ook deze weer te smal zullen zijn. Zijn hier nog suggesties?

Heel erg bedankt!


Ik heb bij lipica laarzen op maat laten maken. Ook hetzelfde probleem als jij met stevige kuiten. Voor dat bedrag heb je laarzen die gewoon helemaal opgemeten worden.
Zou wel naar de lipica winkel zelf gaan in raamsdonksveer.. dealers zijn niet altijd even goed in opmeten.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:35

Evt fuller fillies via amzonexl?

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Rijlaarzen voor dikke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:36

Lipica idd. Liefst met rits

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:36

Ik heb geen passende laarzen kunnen vinden en heb daarom gekozen voor rijschoenen en chaps. Ik ben ook bezig met afvallen, dus na drie winkels heb ik de missie passende rijlaars opgegeven.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:36

Amazonexl :-), daar ga je je maat zeker vinden.

Coony

Berichten: 968
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Rijlaarzen voor dikke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:38

Bij de countrymill hebben ze nu laarzen van Ariat voor 300,- grote maten gaat tot geloof ik 45cm. Hele mooie fijne laarzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:47

LumosNox schreef:
Ik heb geen passende laarzen kunnen vinden en heb daarom gekozen voor rijschoenen en chaps. Ik ben ook bezig met afvallen, dus na drie winkels heb ik de missie passende rijlaars opgegeven.


Ik heb het ook een aantal weken laten gaan na mijn bezoek aan Divoza. En heb mijn kapotte rijschoenen aan. Maar die rits is stuk en moet vervangen worden. Ik ben wel wat breder en zeker niet slank. Maar ik heb echt geen 20 kilo over gewicht. Voor de mooi mag er zeker wel een paar kilo af, maar ik vind het vreemd dat ik nu al in de speciale maten collectie kom.. en ik denk dat ook met afvallen mijn kuiten niet dunner worden. Daarnaast loop ik ook hard, dus wellicht gespieder misschien.

Coony schreef:
Bij de countrymill hebben ze nu laarzen van Ariat voor 300,- grote maten gaat tot geloof ik 45cm. Hele mooie fijne laarzen!


Ik vind 300,- eerlijk gezegd te veel voor mij.

maximuss schreef:
Amazonexl :-), daar ga je je maat zeker vinden.


Daar ga ik even kijken!

breggel1982 schreef:
mountain horse heeft fijne laarzen voor brede laarzen
als je kunststof ook goed vind heeft aingle ook zeker jou maat


Ik heb laatst een mountain horse laars van een vriendin aan gehad. Uiteraard waren die af en uitgelopen, maar ik kreeg hem dicht. Dus ben idd daar meer naar het zoeken.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 21-08-17 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rijlaarzen voor dikke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:59

Ik ben ook niet superslank, maar weeg ook geen 100 kilo.
Alleen kan ik prima laarzen vinden... :o

Goedkoopste waren mijn Petries die ik met korting heb gekocht bij Divoza. 284 euro zo uit mijn hoofd. Maar die werden snel te breed. En waren altijd al wat te kort, maar wat wil je met 1.86m in een standaard maat.
Het is gewoon kiezen of delen.

Ik rij ook gewoon recreatief en heb gewoon twee paar laarzen op maat laten maken in de loop der tijd. Ik kan je zeggen, het is het geld dubbel en dwars waard. Want je wilt toch blijven rijden met plezier :) Met mijn oude Petries aan rij ik gewoon niet lekker omdat ze veel te wijd zijn geworden op de enkels en inmiddels ook op de kuit.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rijlaarzen voor dikke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:05

Ik rij wedstrijden, maar ga ook echt geen 300 euro aan laarzen uitgeven, geld heb ik gewoon niet, 150 max. En ik zit niet met kuitwijdte, maar ze zijn mij altijd te kort.. (net zoaiets als Janine denk ik, ik ben 1.87)
Probeer als ik nodig heb in de aanbieding te shoppen.
Moet zeggen zo'n 1 1/2 jaar geleden mazzeltje, bij de kringloop voor 5 euro Petries gekocht, waren mijn voetmaat, wel weer te kort (denk standard pertries) had vorige eigenaar rits in laten zetten en zijn nog van het type waarbij de coating los laat, maar he! voor 5 euro? (oke en ik heb er nieuwe hakken onder laten zetten).

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Rijlaarzen voor dikke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:11


LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:34

AmoorM schreef:
LumosNox schreef:
Ik heb geen passende laarzen kunnen vinden en heb daarom gekozen voor rijschoenen en chaps. Ik ben ook bezig met afvallen, dus na drie winkels heb ik de missie passende rijlaars opgegeven.


Ik heb het ook een aantal weken laten gaan na mijn bezoek aan Divoza. En heb mijn kapotte rijschoenen aan. Maar die rits is stuk en moet vervangen worden. Ik ben wel wat breder en zeker niet slank. Maar ik heb echt geen 20 kilo over gewicht. Voor de mooi mag er zeker wel een paar kilo af, maar ik vind het vreemd dat ik nu al in de speciale maten collectie kom.. en ik denk dat ook met afvallen mijn kuiten niet dunner worden. Daarnaast loop ik ook hard, dus wellicht gespieder misschien.


Ik weet niet of ik je nu goed begrijp hoor, maar kan het (als het alleen om de rits gaat) niet door de schoenmaker opgelost worden?
Gelukkig dat het bij jou niet om overgewicht gaat, ik was dan even in verwarring door 'dikke mensen'.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:37

Reusje0504 schreef:
Herkenbaar probleem! In de zomer rijd ik met chaps en jodphurs maar in de winter heb ik deze https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _3137.html

Zit elastiek in en pas ik goed met kuitmaat 43. Ik heb er al 3 paar van versleten :)


Ik ben TS niet, maar dit ziet er goed uit. Hoe lang doe je met 1 paar ongeveer? Want als je zegt al 3 paar versleten te hebben, dan vraag ik me af of dan toch duurdere op maat gemaakte uiteindelijk niet goedkoper zijn.

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:40

Hier ook dikke kuiten!
Mountain horse zat prima. Rits en elastiek om de kuit en toch geen slobberenkels.
Misschien niet de sjiekste laars maar hij zat lekker.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:45

LumosNox schreef:
Reusje0504 schreef:
Herkenbaar probleem! In de zomer rijd ik met chaps en jodphurs maar in de winter heb ik deze https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _3137.html

Zit elastiek in en pas ik goed met kuitmaat 43. Ik heb er al 3 paar van versleten :)


Ik ben TS niet, maar dit ziet er goed uit. Hoe lang doe je met 1 paar ongeveer? Want als je zegt al 3 paar versleten te hebben, dan vraag ik me af of dan toch duurdere op maat gemaakte uiteindelijk niet goedkoper zijn.



1 paar laarzen per seizoen (okt- april ongeveer) maar dan draag ik ze elke dag en ook door de blubber en door de sneeuw en soms ook met honden uitlaten etc :) ik koop ze ook altijd met 25% korting

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:53

Reusje0504 schreef:
LumosNox schreef:
Ik ben TS niet, maar dit ziet er goed uit. Hoe lang doe je met 1 paar ongeveer? Want als je zegt al 3 paar versleten te hebben, dan vraag ik me af of dan toch duurdere op maat gemaakte uiteindelijk niet goedkoper zijn.



1 paar laarzen per seizoen (okt- april ongeveer) maar dan draag ik ze elke dag en ook door de blubber en door de sneeuw en soms ook met honden uitlaten etc :) ik koop ze ook altijd met 25% korting


:oo

Dan vind ik echt dat je gruwelijk veel betaalt hoor....
Ben ik een stuk goedkoper uit met laarzen van 500 euro :')

Ik heb intussen sinds 3 jaar gewone outdoorlaarzen van Mondoni, die ook echt zwaar afgetrapt worden en die zijn echt nog niet af :n

Ik gebruik die eventueel ook bij rijden, als de bak echt te nat is.

Mijn 6 jaar oude Petries mogen dan lek zijn en verschillende nieuwe ritsen hebben gehad, maar die 300 euro zijn ze nog steeds dubbel en dwars waard geweest. Stallen uitmesten, rijden, in vreselijk natte bakken. En daar gebruik ik ze nog steeds voor bij slecht weer... Die hebben het een stuk langer volgehouden dan wat jij daar noemt...

Goedkoop is toch heel erg vaak wel duurkoop...