Waar laat jij je smartphone?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 16:11

Hallo Bokkers!

Die telefoons van tegenwoordig, ze worden steeds groter. En helaas, de zakken in de rijbroeken groeien niet mee. Dus, wat doen jullie tijdens het rijden met je telefoon? Ik rijd vaak alleen en vind het dan wel fijn om mijn telefoon bij me te hebben. Maar op de bakrand leggen is nogal tricky als het gaat regenen en sowieso vind ik het een beetje eng om die op de rand te laten liggen...
Ik heb 1 rijbroek met een rits bij de zak waardoor ik hem in de kontzak kan stoppen, maar ik heb er nog 2 waarbij dat niet kan..

Iemand tips? Ik ben al aan het zoeken voor een hoesje die ik aan mijn riem vast kan maken, maar kan nog niet echt iets vinden :')

Anoniem

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:13

Ik heb een vest met zakken die je dicht kan ritsen, daar doe ik hem dan in. En als het warm is doe ik het vest gewoon open natuurlijk. :)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:14

Als ik een trui of jas aan heb zit hij daar in. Ik heb eigenlijk altijd zakken met ritsen. Zo niet, dan heb ik zo'n telefoon hoes die je om je arm kan doen voor tijdens het hardlopen. Ideaal! Maar als ik les heb laat ik hem naast de bak liggen.

Livawi
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:17

In je bh stoppen? Blijft goed zitten en anders misschien in zo'n hardloop armband voor telefoons werkt ook super

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:17

Misschien is een (hardloop)band voor om je bovenarm wat? Heb het zelf niet, maar lijkt mij eigenlijk wel wat. Of een rijbroek met extra zak op het bovenbeen? Heb er toevallig gister een besteld, hoop dat hij past. :Y)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:18

Het staat een beetje suf, maar een buideltasje is echt ideaal! Ik heb er eentje waar precies mijn telefoon en sleutel in passen, dus die blijven dan ook mooi op hun plek zitten. En als ik me ervoor schaam kan ik hem verstoppen onder mijn shirt :))

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:18

Je kunt de zakken van je rijbroeken ook zelf groter maken. Stiksels losmaken en er een extra stuk tussen naaien.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 16:19

Ja ik rijd 9 vd 10x in een tshirt. En als ik al een vest aan heb, heeft die geen rits...

Zo'n armband kan ik ook nog wel proberen, ben alleen bang dat dit echt heel vervelend zit :')

Telefoon in mijn BH vind ik echt héél irritant _O- Daarbij gaat dat nogal zweten :P

Buideltasje... Ja zou kunnen, maar ik heb echt alleen maar iets nodig voor mijn telefoon.

Zelf gaan naaien... Neehh :')

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:19

Ik stop mijn mobiel wel eens in de zijkant van mijn rijlaarzen als ik geen zakken heb in een rijbroek. Werkt prima eigenlijk en hij verplaatst zich niet echt tijdens het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:20

Op je arm of idd zo'n buidelzakje. Vind het wel verstandig hem altijd binnen bereik te houden, mocht je alleen zijn en vallen kun je iig iemand bereiken (mits je bij bewustzijn bent). You never know.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:24

Buideltasje. Ideaal. En ze zijn ondertussen ook een stuk mooier geworden dan die enge huidskleurige.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:24

Ik heb een heuptasje voor op buitenritten. Kan dan ook een hoevenkrabber in mee :)

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 16:27

Bizzybijtje schreef:
Op je arm of idd zo'n buidelzakje. Vind het wel verstandig hem altijd binnen bereik te houden, mocht je alleen zijn en vallen kun je iig iemand bereiken (mits je bij bewustzijn bent). You never know.

Nouja precies daarom. Stal is nogal afgelegen en ik ben vaak alleen.

Zijn er heuptasjes die je als riem omdoen? ik vind ze nu met een elastiek maar ik kan me niet voorstellen dat dit blijft zitten tijdens het rijden :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:28

Ik koop een zo klein mogelijke smartphone (de mini oid) en stop hem bij voorkeur toch in mijn broekzak, al heb ik ook een heuptasje met beloning om waar hij anders nog in past.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:28

Flipbelt! Ideaal voor allerhande zooi, al puil je op een gegeven moment wel een beetje uit....

Ik stop er altijd mn telefoon in en soms mn sleutels als ik geen broekzak heb.

Blijft prima zitten, draag hem altijd net onder de riem van mn rijbroek, dus op heuphoogte. Zelfs endurancewedstrijd ermee gereden, en geen zakkers gehad.

Fijne is ook dat je hem gewoon in de wasmachine kan doen als je erg hebt gezweten.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:29

Kijk eens naar een FlipBelt. Dat is een soort van flexibele band die je om je middel doet. Kun je nog meer in kwijt en het hobbelt niet zoals zo'n heuptasje en zit conformtabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:30


Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 16:32

Ziet er fijn uit, maar wel een beeeeetje prijzig :')

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:34

Bij de action hebben ze tasjes waar alleen je telefoon in past voor om je middel. Ik heb er de paardenvierdaagse mee gereden. Ging prima.
Verder rijd ik vaak met een hele dunne bodywarmer met zakken.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:36

Heb inderdaad ook zo'n ding voor om mijn middel van de action! Werkt perfect.
Even groot als die flip belt alleen dan voor een paar euro

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:39

Een heuptasje met elastiek kan ik je afraden, bij mij ging dat echt álle kanten op. >;)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:41

Marjoow schreef:
Ziet er fijn uit, maar wel een beeeeetje prijzig :')


Klopt, maar hij is wel heel fijn en gaat (denk ik) lang mee. Heb hem nu ruim 1 jaar en ziet er uit als nieuw ondanks dagelijks gebruik.

Heb ook een heuptasje vd Decathlon, zo'n ding voor alleen je telefoon. Die was maar 8 euro of zo, maar het randje prikt in je buik/rug als je je shirt niet in je broek hebt.
En het elastiek rekt snel uit, waardoor hij af gaat zakken.
Voordeel is wel dat die (beter) waterdicht is, dus bij heel slecht weer gebruik ik hem wel.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:41

Afbeelding

Deze bedoel ik van de action. Die zit strak tegen je lijf en beweegt dus niet mee. En er zit nog een klein vakje voor je sleutels.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:46

Let er bij dat zakje van de Action wel op dat als hij wat strak zit (op z'n wijdst), bij mij gingen toen de naden bij de zakjes los, waardoor die echt nog maar aan 1 draadje vast zat na 2 keer gebruiken...

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:48

Oeh, handig! Die wil ik weleens uitproberen