Superlichte waterdichte stallaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Superlichte waterdichte stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:29

Wie weet er superlichte, waterdichte en lekker strak om de voet/enkels zittende stal/regenlaarzen? Mag ook met veters bij de enkel zijn om ze beter te laten aansluiten.

Ik heb zelf Aigle laarzen die erg prettig zijn, maar ze zijn te zwaar en zitten te ruim om de voet waardoor ze nogal sloffen. Voor stalwerk is dat niet zo erg, maar ik moet er ook mee grondwerken en werken aan de hand, en dat laatste houdt in dat ik continu naast een dravend paard mee ren, en dat is enorm vermoeiend met los zittende laarzen die eigenlijk ook iets te zwaar zijn.

Alle tips zijn welkom!

MarliesV

Berichten: 15192
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Superlichte waterdichte stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:31

Niet super licht maar wel super fijn;

Muckboots!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:32

muckboots, zitten heerlijk, sluiten fijn om de voet en been heen en geen last van afzakkende sokken of laarzen die in de blub blijven staan terwijl je been er wel al uit is.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Superlichte waterdichte stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:33

Ook ik heb voor muckboots gekozen voor aankomend najaar. Type Arctic Weekend. Ik heb hele smalle voeten/enkels en kuiten, maar ze sluiten supergoed aan. Ik kan er een prima stuk op lopen en heb er laatst ook per ongeluk mee gereden. Had pas door dat ik geen laarzen gewisseld had toen ik al op het paard zat, dus ermee doorgereden en ook dat viel me niks tegen.

Anoniem

Re: Superlichte waterdichte stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:37

Muck Boots kom ik in mijn zoektocht inderdaad ook steeds tegen, maar het gewicht hield me nog een beetje tegen. Fijn om te horen dat ze goed zitten bij smalle voeten/enkels, want dat is bij mij ook altijd de vraag, vandaar dat ik ook dacht in de richting van veterlaarzen want laarzen sluiten altijd zo moeilijk aan en dan voelen ze nog zwaarder. Misschien dat ik ze toch eens moet proberen. :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Superlichte waterdichte stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:42

Ik heb mijn muckboots net binnen, vallen me alles mee in gewicht. Moet ze nog gaan dragen maar lijken me heerlijk :P

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Superlichte waterdichte stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:01

mijn paarse Le Chameau zitten aansluitend en zijn licht. Daar kan ik de hele dag op lopen, ze zijn van natuurrubber.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Superlichte waterdichte stallaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:37

Ik zou zeker eens naar Muckboots kijken.