Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:24

Mijn veters moeten inmiddels steeds strakker, want anders gaan ze los zitten. Bij mij moesten ze indd eerst ook echt los

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:20

Ik heb laarzen in januari besteld. In juni kreeg ik mijn laarzen met een beschadiging erop dus werden ze terug gestuurd naar Portugal daarna werden de laarzen weer terug gestuurd naar Nederland maar vond de dealer ze niet goed dus werden ze weer terug gestuurd naar Portugal. Ik had ze nu een kleine 2 weken thuis maar ze passen niet dus weer terug naar Portugal. Ik word er een beetje ongeduldig van. Het is nu augustus en heb nog geen 1 keer met de laarzen kunnen rijden.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:24

Ik moest mijn laarzen/veters juist steeds wat losser doen... Gingen steeds ietsje strakker zitten. :D

Maar dat zal wel te maken hebben met de aangekomen kilo's haha


Afbeelding
Afbeelding

Laarzen in actie, bij mijn bijna laatste ritje.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:31

Maar laarzen horen ook niet steeds losser te gaan zitten :') tuurlijk worden ze minder stijf en soepeler, maar leer hoort niet zo enorm uit te rekken :=

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:33

Jester_ schreef:
Maar laarzen horen ook niet steeds losser te gaan zitten :') tuurlijk worden ze minder stijf en soepeler, maar leer hoort niet zo enorm uit te rekken :=

Maar ze passen zich wel aan aan je benen, waardoor de vorm iets verandert en ze dus losser gaan zitten. Na het helemaal inlopen/rijden zullen ze vast hetzelfde blijven

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:34

Maar ze zijn op maat gemaakt, dus zijn al aan je been aangepast als goed is. Dus ze horen niet uit te lopen, enkel iets soepeler te worden maar zeker niet losser

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:36

Wesco schreef:
Ik heb laarzen in januari besteld. In juni kreeg ik mijn laarzen met een beschadiging erop dus werden ze terug gestuurd naar Portugal daarna werden de laarzen weer terug gestuurd naar Nederland maar vond de dealer ze niet goed dus werden ze weer terug gestuurd naar Portugal. Ik had ze nu een kleine 2 weken thuis maar ze passen niet dus weer terug naar Portugal. Ik word er een beetje ongeduldig van. Het is nu augustus en heb nog geen 1 keer met de laarzen kunnen rijden.


Awh, wat bizar zeg! Vind het echt niet kunnen

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:03

Ze zijn ook niet te los, maar met de veter nog hetzelfde als tijdens de eerste keer aantrekken, waar ze te strak waren, zitten ze een stuk losser. Ze zijn ook op maat verder hoor, met de veter strakker zitten ze wel weer goed strak ahha

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:13

Dus ze zijn losser geworden.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:22

Jester_ schreef:
Dus ze zijn losser geworden.

Ja, in zekere zin wel, maar dat was ook de bedoeling, gezien de veters echt te ver los moesten. Lijkt me logisch toch, dat je ze eerst moet uitlopen voor ze echt lekker zitten

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:36

Nee leer hoort niet uit te lopen. Je loopt schoenen in. Dan horen ze niet uit te rekken, maar te vormen naar je voet/been. Als de veters te ver los moesten waren ze dus te strak/verkeerd aangemeten. Als het een rits was geweest kreeg je hem dus niet dicht en waren ze later te los geweest

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:23

Jester_ schreef:
Nee leer hoort niet uit te lopen. Je loopt schoenen in. Dan horen ze niet uit te rekken, maar te vormen naar je voet/been. Als de veters te ver los moesten waren ze dus te strak/verkeerd aangemeten. Als het een rits was geweest kreeg je hem dus niet dicht en waren ze later te los geweest

Ik heb ook wisselde kuiten, had ik bij mn oude laarzen ook, de ene keer zaten ze echt te strak, en kreeg ik ze niet vast, en soms zaten ze echt te los. Die waren niet aangemeten en niet op maat overigens. Het is ook niet zo dat ze zo los zitten dat ze afzakken hoor, maar merk wel verschil met het begin

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:51

Ik gok dat de veters langer worden door de druk erop ;)
Net zoals je wel hebt met een riem. Het leer zelf rekt naar mijn idee niet echt.

Uitlopen op de voet kan ik wel begrijpen, dat doen schoenen ook vrijwel altijd. Maar wederom is daar de werking van het leer door het bewegen veel groter dan op de kuit zelf.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:04

Dat denk ik inderdaad ook wel hoor, wn dat icm dat het leer soepeler wordt, maakt dat de veter strakker moeten.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:33

Heeft er iemand ervaring met een gesp op de enkel icm sporenriempje? Hoe zit dit en hoe houdt de laars zich hier mee?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:40

Heb ik, afgezien van het zwartsel op het leer zie je niks. Maarja zwart leren(gevette) bandjes op bruine laatzen zijn niet echt slim. Kan er wel afgepoetst. Leer buigt er niet door.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:43

Ik weet dat Zooist@bokt dat heeft en de spoorriempjes omgedraaid heeft. Zodat de gesp daarvan aan de binnenkant zit ipv bij de gesp vd laars.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:22

Ik heb voor het trainen een andere veter in mijn blauwe Rita's gedaan. Zien ze er opeens weer heel anders uit
Afbeelding
Afbeelding

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:32

Wesco schreef:
Ik heb laarzen in januari besteld. In juni kreeg ik mijn laarzen met een beschadiging erop dus werden ze terug gestuurd naar Portugal daarna werden de laarzen weer terug gestuurd naar Nederland maar vond de dealer ze niet goed dus werden ze weer terug gestuurd naar Portugal. Ik had ze nu een kleine 2 weken thuis maar ze passen niet dus weer terug naar Portugal. Ik word er een beetje ongeduldig van. Het is nu augustus en heb nog geen 1 keer met de laarzen kunnen rijden.


:roll: Dat belooft. Hier zullen ze toch voor oktober nieuwe en passende laarzen moeten bezorgen.
Ik heb in april besteld om zeker ingereden laarzen te hebben tegen het indoor seizoen.
Anders mogen ze terugstorten en ga ik maar terug naar Deniro of Petrie!

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:11

Iemand ook ervaring met de chaps van Celeris?
Ben natuurlijk ook erg benieuwd naar foto's :-)

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:26

Heb ik ook, zijn fijn! Vrij stevig in vergelijking met de Ariats die ik had. Voelen bijna als laarzen vind ik.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:31

LETS, heb je hier ook een foto van, als mogelijk om je been?
Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar. Van het plaatje op de website heb ik wat het idee dat het heel veel elastiek is.


Ik ga zo gauw ze terug is van vakantie heen om even te horen wat voor ideeen er nog zijn met mijn eisen lijstje :). Ben erg benieuwd en heb nu wel spijt dat ik niet wat eerder ben gegaan, dan had ik in tussentijd kunnen nadenken over de opties. :+

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:35

Ik heb zonder elastiek.

Afbeelding

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:58

LETS schreef:
Ik heb zonder elastiek.

[ [url=m/PKOrMO.png]Afbeelding[/url] ]

Heb je er bijpassende schoenen bij gekocht? Of is dit een ander merk?

Michelle70
Berichten: 4
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 06:38

Janine1990 schreef:
Heb even foto's gemaakt voor jullie. Schoon is anders... :P

[ [url=m/KOfQdv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G3oACp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtige laarzen, zeg ! Ik denk alleen dat koperen sporen er mooier bij zouden staan !