Helpt Back on track tegen stijfheid ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Helpt Back on track tegen stijfheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 15:12

Ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft ? Zou back on track ( b.v. een t shirt) kunnen helpen tegen stijfheid in de rug ?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Helpt Back on track tegen stijfheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:28

Ja dat helpt zeker, ik heb er een t-shirt van en de infrarood werking reageert op de warmte van je lichaam en creert een dieptewerking wat heel fijn is voor je spieren.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 15:30

Hoi ;) , ha dat is fijn om te horen !

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Helpt Back on track tegen stijfheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:33

Mijn favo slaap shirt als het koud genoeg is. Scheelt bij mij inderdaad een heel stuk. Overdag aan als je beweegt zou beter werken, maar met behoorlijk vies werk (beesten verzorgen, etc.) heb ik liever kleding aan die meer wasbeurten aan kan en waarvan ik het niet zo erg vindt als het stuk gaat.

Liannetje86
Berichten: 784
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:37

Ja! Super fijn spul...

(enige jammere van de paardenspullen is dat ie van mij nog wel eens met een gesloopte deken staat... anders zou ik het voor hem ook halen!) Nu voor hem wel de rugwarmer :p) Maar ook voor mezelf (ik sloop het niet dus mag het wel van mezelf hebben ;)) ideaal... Toen het voor hem zo fijn werkte, ook eens voor mezelf gaan kijken :)

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 15:40

En dan alleen voor stijve spieren of ook voor botten/wervels ?

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Helpt Back on track tegen stijfheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:02

Mijn werkhonden hebben beiden een Back on Track jas.
Merk daar echt wel verschil mee.
Stijfheid is er nog maar amper, recupereren beter, ...

Voor mezelf heb ik (nog) niets.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 16:31

Weet iemand van jullie of het dan wel een andere werking heeft als een thermoshirt ( van merino wol ) ? Die heb ik namelijk al liggen ....

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Helpt Back on track tegen stijfheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:43

Ik heb een aantal thermoshirts in gebruik als pyama, maar voor de stijfheid doet dat niks, back on track wel.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 16:45

tamary schreef:
Ik heb een aantal thermoshirts in gebruik als pyama, maar voor de stijfheid doet dat niks, back on track wel.


Als pyama ? Jeetje is dat niet mega warm ??? En ik maar denken dat ik DE koukleum ben.....
Maar fijn te horen dat het verschil uitmaakt. Alhoewel ik niet helemaal snap waarom, want thermoshirts maken je spieren ook lekker warm ! Maar kennelijk doet back on track wat anders nog ?!

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Helpt Back on track tegen stijfheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:50

Thermoshirts reguleren je temperatuur, dus dat warme valt wel mee, maar inderdaad het is geen zomerkleding.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:37

Maris schreef:
tamary schreef:
Ik heb een aantal thermoshirts in gebruik als pyama, maar voor de stijfheid doet dat niks, back on track wel.


Als pyama ? Jeetje is dat niet mega warm ??? En ik maar denken dat ik DE koukleum ben.....
Maar fijn te horen dat het verschil uitmaakt. Alhoewel ik niet helemaal snap waarom, want thermoshirts maken je spieren ook lekker warm ! Maar kennelijk doet back on track wat anders nog ?!


Back on track zorgt voor een diepere infraroodwerking, dus een andere werking dan thermoshirts. Ik zelf kan niet met het shirt slapen zonder mn bed uit te drijven van het zweet. {en ik ben ook echt een koukleum}

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Helpt Back on track tegen stijfheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:41

Ik heb voor mezelf een shirt en voor mijn hond een jasje die ik gebruik om de spieren op te warmen voor het sporten en na het sporten om te herstellen. Mijn hond houdt helemaal niet van jasjes en dekens etc, veel te warm voor hem. Maar met de back on track gaat hij heerlijk in zn mand liggen slapen.
Voor mezelf vind ik het ook lekker. Het lijkt een beetje op het effect wat tijgerbalsem geeft. Het wordt warm en daardoor ook losser

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 12:41

Ik vraag me alleen af of een t-shirt echt gaat helpen als je dat maar een paar keer in de week draagt ( je moet het toch ook wassen ..... ) ?
Weet iemand dat ?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:52

Je kunt het gewoon wassen op 30 graden. Niet in de droger doen en geen wasverzachter of bleekmiddel gebruiken.

In het begin moet je het gebruik ook opbouwen. Liever niet gelijk een hele dag aan maar begin met 1/2 uurtjes

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 12:58

Ineke2 schreef:
Je kunt het gewoon wassen op 30 graden. Niet in de droger doen en geen wasverzachter of bleekmiddel gebruiken.

In het begin moet je het gebruik ook opbouwen. Liever niet gelijk een hele dag aan maar begin met 1/2 uurtjes


Ja, gelukkig kan je het wassen ook idd. Maar goed, dan kan je het t shirt nog niet iedere dag aan natuurlijk. Dus helpt het dan wel ?

Ik ben ook aan het denken over een elleboogbeschermer van BoT. Alleen wie weet hoe die vallen qua maat ? De kniebeschermers vallen namelijk mega groot, de maattabel ervan klopt helemaal niet.