Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shifra2017
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-06-17

Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 12:05

Hallo, ik ben net nieuw. Als het hier niet goed staat, kan iemand hem dan verplaatsen?

Ik heb een vraag iets meer dan een week geleden viel ik plat achterover van mijn paard (1.78m). Direct vreselijk veel pijn aan mijn rug en nek. Per ambulance afgevoerd maar gelukkig lieten de scans en foto's geen gekke dingen zien. Ik mocht naar huis met pijnstillers en hoef ook niet meer terug te komen.

De eerste twee dagen alleen maar overgeven (ben niet op mijn hoofd gevallen). Nu nog altijd veel pijn in nek met draaien en bewegen, soms vlekken voor mijn ogen, oorsuizen enz. Niet echt oke dus.

Maar ook mijn rug, bekken en of heup doen nog erg veel pijn heb er steeds vreselijke steken in en zelfs ongewenst urineverlies. Al met al niet helemaal oke.

Mijn vraag is, herkent iemand deze klachten na een val en hoe lang duurde het voordat jullie er vanaf waren? Alle tips en advies zijn welkom. Heb sowieso volgende week vrijdag zelf maar vast even afspraak bij de huisarts gemaakt.

wiifke

Berichten: 1474
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:09

Ik zou niet tot volgende week vrijdag wachten met deze klachten, maar zeker maandag direct naar de huisarts gaan. Indien de klachten verergerd zijn of verergeren meteen de huisartsenpost bellen

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:14

Voor de spierpijn zou ik me niet zo een zorgen maken maar met ongewild urineverlies erbij niet wachten tot volgende week vrijdag.
Zorgen dat je morgen al terecht kan bij een huisarts.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:17

Ik ben een paar maanden geleden ook door een paard achterover plat op mijn rug op een fietspad gedeponeerd. Toen in het ziekenhuis werd geconstateerd dat er niets gebroken was ben ik onmiddellijk naar mijn chiropractor gegaan en er zat behoorlijk wat klem in mijn rug. Ik heb dus uiteindelijk alleen last gehad van een flink gekneusde rug, maar ik ben er van overtuigd dat ik veel meer last had gehad als ik die beknellingen niet direct had laten behandelen. Niet mee wachten!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:19

Hebben ze alleen foto's gemaakt en geen scans?

Want je hoeft je hoofd niet te stoten om letsel op te lopen, je hersenen kunnen in je schedel ook botsen en beschadigen.

Dat geldt ook voor zacht weefsel in de rest van je lijf.
Scheurtje in je nieren ofzo zou helemaal niet raar zijn als je zo hard plat op je rug klapt.

Edit: lees dat er wel scans zijn gemaakt, is heel je lijf gecheckt?

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:26

klinkt als (lichte?) hersenschudding?
ff naar de huisarts..niet wachten met dit soort dingen

Shifra2017
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-06-17

Re: Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 12:57

Van mijn nek is een scan gemaakt, niet van mijn hoofd. Verder van mijn onder rug en bekken foto's. En toen alles oke was naar huis. Maar ik maak me toch wat zorgen over de klachten die ik nu nog heb na een week. Ogen en oren doen wat vreemd nog steeds misselijk. Dus tja.. wellicht morgen toch even bellen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:04

Urine verlies en rugklachten is wel degelijk iets om niet te lang mee door te lopen.
Voordat ik zelf aan mijn rug geopereerd werd is mij altijd gezegd, bij ongewenst urineverlies altijd! gelijk aan de bel te trekken. Persoonlijk vind ik je afspraak bij de ha nog te lang om af te wachten

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:05

Je kunt nu ook de HAP bellen voor overleg.

Quickstar1
Berichten: 24
Geregistreerd: 23-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:09

Mocht er niets uitkomen op foto's kan het slim zijn om naar een (goede) osteopaat te gaan. Als je vast zit kan hij/zij de wervels, even simpel gezegt, los maken. Dat zou de pijn in je nek/rug/bekken kunnen verhelpen.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:10

de steken kunnen een spierscheur zijn.
is enorm pijnlijk en niet te zien op foto's.

hier 2j terug ook gevallen,ik kon amper stappen,elke stap was een enorm scheut in mijn been.
ook naar de spoed,niets te zien op de foto's en werd naar huis gestuurd,maar de pijn bij stappen bleef.

echo wees spierscheur uit.
met zei dat dit na 4 weken over was,maar ik heb er toch een 3-tal maanden mee gelopen.
je kan er niets aan doen,moet terug dicht groeien en is enorm pijnlijk.

dat urineverlies zou ik toch verder voor kijken.
je hoofdpijn en oorproblemen lijken me idd ook een (lichte) hersenschudding.

hier idd ook naar de osteopaat geweest,want ook mijn nek zat behoorlijk verkeerd(komt niet meer goed dat,moet om de zoveel tijd terug)

Anoniem

Re: Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:41

Ik zou nu de huisartsenpost even bellen. Het urineverlies kan duiden op wervelletsel.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:02

Zelf ben ik echt geen huisartsen post beller en veel klachten kunnen wachten tot de eerst volgende werkdag.
Maar in dit geval zou ik toch even gaan bellen voor overleg. De klachten zouden moeten verbeteren niet erger worden.
Heb je steken aan zijkant van je rug? Als dit zo is en urine verlies kan ook dat er iets met je nieren niet helemaal oké is. Mijn advies dus bellen voor overleg en duidelijk je val vertellen.

Dash
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-06-17

Re: Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:19

Ik schrik van het urineverlies. Zoals safina al aangeeft kan dit duiden op wervelletsel. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met een huisarts.

Shifra2017
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-06-17

Re: Gevallen, herkenbare problemen, herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 14:49

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch maar even met de hap overleggen. Bedankt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:50

Dit topic hoort op Mensenwelzijn en sport maar omdat de topicstarter daar te weinig posts voor heeft kan ik het niet verplaatsen en moet ik hier een slotje op zetten.