[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:36

Zelf samengestelde Celeris Polo Dressuur laarzen. Zwart met lakzwarte details en steentjes in de boog.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:08

nontie schreef:
SuperZodiaX schreef:
Zelf samengestelde Celeris Polo Dressuur laarzen. Zwart met lakzwarte details en steentjes in de boog.
[ [url=m/fTBjE9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B4cfRN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eiu3W8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! wat hebben die gekost?


Ongeveer 600 euro, maar dan zijn ze wel met 24 maten helemaal op maat gemaakt en je kan ze zo gek pimpen als dat je zelf wil, daar komen geen extra kosten voor bij

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:46

Willemina_L schreef:
leanR schreef:
Even een vraagje stellen hier. Ik ben de zoektocht naar nieuwe trainingslaarzen begonnen en ben al helemaal geïnspireerd door de prachtige plaatjes die hier voorbij komen! Ik zie bij verschillende laarzen een rits aan de binnenzijde van het been, zoals bij de Elegance. Is het niet zo dat deze het zadel beschadigd of op die manier de rits zelf? Of is dat niet zo?


Interessante vraag inderdaad! Ik zou dat ook denken namelijk aan de binnenzijde maar jet het lijkt me toch van niet door het ontwerp van de rits.


Nee nooit last van gehad of iemand daarover gehoord. Mijn dressuurlaarzen hebben ze aan de binnenzijde en die heb ok al een jaar of 5.

Waar.je ritssluiting zit aan de bovenzijde zit ook een flapje leer overheen altijd met een drukknoopje. En verder is de rits altijd mooi ingenaaid tussen het leer dus geen contact eigenlijk met.je zadel of beugelriem

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:33

Rena100 schreef:
Bedankt! Vind ze ook nog steeds erg mooi, maar vind ze te stijf waardoor ik er helaas niet lekker mee kan rijden :(


Te stiijf? Ik heb dezelfde en vind ze heerlijk zitten. Ik heb ze wel een week lang eerst elke dag tien min aangehad en mee rondgelopen tot ze wat ingezakt en gevormd waren, toen ben ik er mee gaan rijden. Totaal geen problemen gehad dat ze te stijf waren, het leer aan de binnenzijde is boterzacht bij mij
Afbeelding

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:31

Rena100 schreef:
Mijn buitenkant is zo hard als hout ofzo. ja de binnenkant is wel zacht maar de buitenkant niet en daardoor zijn ze dus stijf.


Ja dat klopt, dat is de verharde schacht die bij dit model hoort, dan blijven ze altijd mooi in model. Maar het harde stuk hoeft nooit te buigen, hij stopt bij je enkel.en het gedeelte waar het leer inzakt is gewoon net zo zacht als de binnenzijde. Gewoon eerst even elke dag mee lopen tot er plooien in zitten en dan voelen ze met rijden ook echt niet stijf

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:32

Scarpati schreef:
Laatst mooie bruine laarzen gekocht, maar ik vraag me af waar ik ze het best mee kan schoonmaken?
Ben bang dat ze donkerder worden als ik iets verkeerds gebruik.. Wat raden jullie aan?


Ik heb ook jaren de bootcream van petri gebruikt op mn cognac laarzen

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:36

Ik heb mijn laarzen eens in laten nemen bij Van Rijs. Geen idee waar jij woont maar daar was ik super blij mee. Maar goedkoop is het niet.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:12

Ik zou niet hoger gaan. Ga er vanuit dat ze na inlopen ongeveer 1 cm zakken. Ik zie de achterkant niet bij de knieholtes, maar daar moet het vooral goed passen en niet veel te hoog zijn. Als ze te hoog blijven gaan ze omvouwen en dat is geen mooi gezicht en zit ook niet prettig

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:34

bobje26 schreef:
Deze laarzen zijn zo zacht, die zakken wel meer dan 1 cm. Je kunt altijd een hakje in doen for the time being. :)


Laarzen zakken nooit meer in dan 1 tot 1,5 cm. Werd mij verteld toen ze van Celeris mn laarzen gingen aanmeten. Is een wijdverspreid gerucht vanuit vroeger maar daarom heb ik ook altijd van die lelijke omgevouwen bovenkanten gehad, omdat ze ze altijd perse te hoog aanmeten. En die hakjes, ja daar heb ik ook een keer drie jaar aan vastgezeten, want zelfs met die dingen erin bleven ze te hoog.
Als ik nu al zie hoe hoog deze laarzen aan de voorkant op de knieschijf zitten zou ik er zeker niet nog een 1 cm bij op doen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:54

Ik heb er express voor gekozen mijn pololaarzen zonder flapje op de wreef te laten maken. Sporen kunnen er met enige crwativiteit nog wel omheen, maar vaak moeten ze lager en echt mooi vind ik het er dan ook niet uitzien. Duurzaamheid van de laarzen maakt niet veel verschil tussen voor of schuinvoor. Het is wel sterker dan aan de achterzijde

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 05:21

Afbeelding
Zo dus. Ik kon me herinneren dat dinja van liere eens een foto ervan op fb had geplaatst na vele aanvragen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:31

bobje26 schreef:
Je kunt zo veel paar laten maken als je wil, hoe meer je afneemt hoe meer korting je krijgt.
Die van Celeris zijn prijs technisch voordelig vind ik, alleen hoor je daar steeds meer slechte verhalen over.
Pioneer en Lipica vind ik echt super lelijke kwaliteit leer, zonde van t geld..


Ik heb celeris en super blij ermee, ik ken ook niemand die er ontevreden over is. Veel beter dan de niro die ik hiervoor had.
En mijn rits klapte een keer, opgestuurd en gratis gemaakt. Levenslange garantie op je ritsen. Super service.
Afbeelding

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:01

Jester_ schreef:
Ga 1x het topic eens doorlezen. Je moet alleen al 3kwart jaar wachten en als het niet goed is ben je gewoon de pineut


De mijne zijn netjes thuis aangemeten, zouden na 10 weken klaar zijn en toen er vertraging was werd dat netjes gemeld, uiteindelijk had ik ze met 12 wkn binnen en gratis set sporenriempjes erbij voor het ongemak. Mijn ervaring is dat als er iets niet goed is ze het gewoon kosteloos herstellen.
Ik had met mijn de niros echt problemen. Die hebben ze 3 x moeten vermaken voordat ze ietwat normaal pasten. En dan werd daarna ook tegen het personeel gezegd terwijl ik erbij was dat ze nooit meer laarzen aan moesten meten bij mensen met dit soort kuiten haha..

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:02


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:46

CalipsoLover schreef:
Rena100 schreef:
Oh ja, heb alles door elkaar gehaald. Nadeel van op de telefoon kijken. Dan heb je het overzicht niet meer zo. Ik zit ontzettend te twijfelen wat voor laarzen ik wil.
Ik heb momenteel een paar hele oude lipica's, maar die nog heerlijk zitten en er van een afstandje nog best ok uit zien. Ik wil graag wedstrijden gaan rijden, dus dan vind ik het wel mooi om een paar mooie nette laarzen te hebben. Maar ik wil geen veters, heb korte dikke benen, dus dat vind ik te druk.

Ik heb bruin tuig, dus mooie bruine laarzen wil ik. Ik heb mijn zwarte petries de deur uit gedaan. Ik zit wel te twijfelen of ik niet gewoon een paar petries wil weer, ik had de verona's, die zaten wel heel lekker.


Ik heb dezelfde petries gehad, ik vond ze ook heel fijn! Ben nu onvergestapt naar DeNiro maar zijn prijzig, Celeris is prijs-kwaliteit volgens mij wel beter dan Lipica en kun je ook nog heel mooie dingen samen stellen voor relatief weinig geld. Lipica zijn positieve maar ook veel negatieve verhalen over...


Celeris valt in dezelfde prijscategorie als de niro. Wel betere kwaliteit dan deniro vind ik persoonlijk. En voordeel bij Celeris is dat je ze zelf helemaal samen mag stellen zonder meerkosten. Hoe simpel of wild ook, je betaald het model.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:40

Ja het is wel echt gevoelig dat brushed. Ik heb nieuwe celeris laarzen besteld en ik zat daar ook over te twijfelen, maar omdat ik ze echt als trainingslaarzen zo 15 x in de wk gebruik heb ik toch voor gewoon leer gekozen met details van lakleer.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:33

Tessawodan schreef:
Bedankt voor jullie ervaringen! Ik wil graag voor kingsley laarzen gaan.

Hebben jullie toevallig foto’s van brushed laarzen die vaak gebruikt zijn of worden gebruikt voor het beeld :D


Ze zeiden bij Celeris bij mijn vraag over brushed het volgende:
Dat is wel krasgevoeliger dan gewoon leer en krasjes poets je ook niet zo makkelijk weg als die er eenmaal inzitten.

Maar als je dat geen probleem vindt dan is het wel mooi.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 05:14

Ik gebruik hier als ze erg vies zijn een leerdoekje (nettex tack wipes, van de agradi. Meestal zo 2 x per wk) en voordat ik wedstrijd heb gebruik ik de poetsset van petrie. En als ik krasjes heb of kleurverschil gebruik ik de schoenpoets een keertje. Die heb ik ook bij mijn laarzen erbij gekregen (celeris).

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:29

Blauw is wel echt mooi. Al heb ik toch zwart lak. Handiger als ik eens een andere kleur wedstrijdoutfit wil nemen.

Afbeelding
Ik heb echt net mn nieuwe Celeris trainingslaarzen binnen gekregen. Kleur oxblood met lak croco accenten. En een elastische inzet voor als ik dikke poten krijg in de zomer haha.. en bijpassende spoorriempjes in lak croco en de gewone leerkleur.
Echt zo blij mee. Ze zitten als gegoten en zijn heerlijk soepel

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:48

Ik heb 2 sets celeris.
De zwarte gebruik ik nu als wedstrijdlaars maar ook een tijd als trainingslaars gebruikt. De rode zijn mn nieuwe trainingslaarzen. Beiden zo tussen de 550-650 euro, maar volledig op maat. De zwarte hebben een harde schacht, maar omdat ze perfect op maat zijn en ook niet te hoog rijden ze super comfortabel. De rode zijn dezelfde maten en hebben vanaf dag 2 al gelijk heerlijk gezeten.Afbeelding
Afbeelding

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:36

BrittOllie schreef:
Ik heb mijn nieuwe laarzen van Celeris inmiddels ook al even binnen en nu 3 keer gedragen te paard, maar ze kraken enorm tijdens het rijden....echt op een harde, storende manier voor mijzelf en andere bakgebruikers. Iemand tips?
De binnenkant is overigens van normaal kalfsleer en zonder brush coating.

[ [url=m/XKIcio.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YSN25r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh echt nog nooit gehad bij mijn paren celeris laarzen, zal toch wel te maken hebben met de coating dan. Paar x goed invetten met laarzenconditioner voor je erop gaat?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:33

k_m schreef:
Heeft iemand nog tips voor korte laarzen? Ik heb maar 40/42 van lengte.. kuit 39/40. Heb nu leuke Italiaanse laarzen, maar zou nog graag een bruine laars hebben met dressuurboog..


Ik denk dat je dat wel echt aan maatwerk zit. Je kan dan eens kijken naar lipica of celeris.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:47

c_alsemgeest schreef:
Aah ok, dan is dat dus ook vrij goedkoop.
Zou zo fijn zijn als de prijzen gewoon goed op de sites stonden :') Dat vind ik bij celeris wel een pluspunt.


Voordeel van Celeris is dat je ze kan samenstellen zoals je wil en er geen extra kosten bij komen. Behalve voor echt grote wijzigingen zoals extra harde buitenkant of een hele rij swarovski.
Ik heb 2 paar en ze zitten beide als gegoten. Tuurlijk gaat er wel eens iets kapot of raakt het versleten om dat ik ze intensief gebruik, maar dan repareren ze tot nu toe dat elke keer gratis, echt top.

Afbeelding

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 5 bezoekers