Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:00

Ik ben opzoek naar nieuwe rijlaarzen.
Ik wil graag donkerbruine (bijpassend bij mijn zadel) en leer.
Echter, heb ik nogal lastige voeten/benen schijnbaar, want passende laarzen vinden is nog erg lastig.
Ik heb maat 39/40, kuitlengte max. 45 cm (ik dacht 43/44, maar heb vandaag laarzen gepast in 45 cm, dat ging nog). En de kuitwijdte zit ergens tussen de 37 en 39 cm (afhankelijk van welke broek/sokken).

Vandaag de Derby Style gepast, maat 39, 45 cm hoog en ik geloof 38 cm kuitwijdte.
Deze zaten in principe goed, alleen het bovenste stukje kregen we niet dicht, dit zou opgerekt kunnen worden zei de verkoopster.
Echter waren deze laarzen roodbruin en ik ben bang dat ik dat toch liever niet wil.

Ik weet het even niet meer, winkels als EJ, Divoza en nog wat andere winkels kunnen mij niet helpen omdat het geen standaardmaat is.

Heeft iemand toevallig nog een geniaal idee? En eventueel met ervaring erbij :)
Op maat laten maken is mijn laatste optie, aangezien ik geen geldboompje heb :D

Dank jullie alvast!

Edit:
Hier even foto van mijn zadel en van de laarzen die ik vanmiddag heb gepast.

Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Iselda op 02-05-17 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:03

Heb je al wel eens op 123 ruitersport gekeken? (123ruitersport.nl)
Daar hebben ze heel veel verschillende maten, hoogtes, wijdtes enzv. De prijzen van daar liggen niet heel hoog :)

Hoe de kwaliteit verder is heb ik geen idee :+

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:08

Pepperrr schreef:
Heb je al wel eens op 123 ruitersport gekeken? (123ruitersport.nl)
Daar hebben ze heel veel verschillende maten, hoogtes, wijdtes enzv. De prijzen van daar liggen niet heel hoog :)

Hoe de kwaliteit verder is heb ik geen idee :+


Nee, dat kende ik nog niet. Ga ik eens kijken, dank je voor de tip!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:30

De laarzen op de foto lijken te laag, ze moeten echt in de knieholte komen. Deze zijn gewoon te kort voor jou.
Ze zien er wel gaaf uit en je zadel ook. :D

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 15:34

germie schreef:
De laarzen op de foto lijken te laag, ze moeten echt in de knieholte komen. Deze zijn gewoon te kort voor jou.
Ze zien er wel gaaf uit en je zadel ook. :D


Dat gaat gewoonweg niet, ik kan dan absoluut niks. Ik heb nu laarzen staan, die zijn 46 cm en zijn echt te hoog. Ik moet er wel bij vermelden dat ik k'vall beugels gebruik, hierdoor druk ik mijn hak niet omlaag maar is die horizontaal/eigenlijk een stukje omhoog zelfs.

Maar in jouw ogen moet ik dus wel hogere laarzen hebben? Dat is gek, want als ik ga meten vanaf de grond tot mijn knieholte kom ik ook echt maar op 44 cm uit..

Edit: Thanks anyway! Ben ook onwijs blij met zadel :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:40

Voor tegen je knieschijf is de standaard zeker niet tot knieholte.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:42

Dat je de laars op de foto bovenin niet dichtkrijgt zou kunnen kloppen, hij lijkt namelijk te kort. Bovenin is een laars smaller, omdat dat stuk net boven de kuit (richting je knieholte) komt :)

Ik weet niet wat je budget is, maar eventueel De Niro's? Die zijn in veel verschillende maten te krijgen!

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:44

Maatwerk?

Als je het wat goedkoper wil Lipica, anders DeNiro, Petrie ed, ze bieden tegen meerprijs allemaal wel maatwerk!

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:45

Sowieso heb je veel hogere laarzen nodig. Ze moeten aan de voorkant aansluiten tegen onderkant knieschijf. Dit is echt niet de juiste maat voor jou.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 15:45

Friesam, bedankt voor de tip. Dan weet ik waar ik naar kan kijken.
De Niro's ken ik niet Ghostattack, daar ga ik eens naar kijken. In welke prijsklasse liggen die?

Ik heb evengoed wat informatie ingewonnen over laarzen op maat maken, dus daar kan ik altijd nog naar kijken. Maar deze laarzen waren dus 45 cm hoog, maar moet ik dan denken aan 1-2-3 cm hoger?

Upendo, maatwerk is m'n laatste optie. Ik heb dit zadel vd week gekocht (ivm gestolen oude zadel), dus mijn geldboompje is een klein beetje op :Y)
Lipica heb ik ook voor gekeken, ik ga me nog eens verder verdiepen in maatwerk.

Suzanne F., dat heb ik nu begrepen inderdaad. Bedankt, ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van het rijden met mijn beugels, dan begrijpen jullie misschien beter wat ik bedoel met 'opgetrokken benen'.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:46

De niro gaat vanaf €265 ongeveer.

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:47

Zo van de foto af te zien mag je wel 10 cm hoger hebben maar dat kan je meten he? Meet je benen eens op.

Afbeelding

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 15:48

Suzanne F. schreef:
Zo van de foto af te zien mag je wel 10 cm hoger hebben maar dat kan je meten he? Meet je benen eens op.


10 cm!? Dan zou ik op 55 cm komen, dat lijkt me niet :Y)
Ik heb mijn benen van de week opgemeten, toen kwam ik op 44 cm uit, mijn vriend had er zelfs mee geholpen, daarom snap ik er niks van :')
Moet toch gewoon aan de achterkant, van grond tot bovenbeen meten als ik zit met been 90 graden?

Edit: Ik zie nu je foto, ik ga het nog eens opmeten.

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:49

Ik heb net een foto geplaatst van hoe je moet meten. Staan op internet nog meer duidelijke beschrijvingen van.

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:51


Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 15:53


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:55

ik zou naar een goede zaak gaan met personeel dat verstand van zaken heeft (vaak zijn dat de kleinere zaken, Geen EJ of divoza oid). En gewoon het e.a. gaan passen.
De laarzen in je OP zijn iig veelste laag (zeker als je bedenkt dat ze nog 3 cm in zakken).

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 15:56

Anoniem schreef:
ik zou naar een goede zaak gaan met personeel dat verstand van zaken heeft (vaak zijn dat de kleinere zaken, Geen EJ of divoza oid). En gewoon het e.a. gaan passen.
De laarzen in je OP zijn iig veelste laag (zeker als je bedenkt dat ze nog 3 cm in zakken).


Ik ben naar een kleinere zaak gegaan, ik ging daar op goed vertrouwen heen, verteld wat ik zocht. En dat ik dacht dat ik een lage laars nodig had. Zij vond dat de laars prima zat, maar ik heb hem dan ook nog niet gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:00

Iselda schreef:
Anoniem schreef:
ik zou naar een goede zaak gaan met personeel dat verstand van zaken heeft (vaak zijn dat de kleinere zaken, Geen EJ of divoza oid). En gewoon het e.a. gaan passen.
De laarzen in je OP zijn iig veelste laag (zeker als je bedenkt dat ze nog 3 cm in zakken).


Ik ben naar een kleinere zaak gegaan, ik ging daar op goed vertrouwen heen, verteld wat ik zocht. En dat ik dacht dat ik een lage laars nodig had. Zij vond dat de laars prima zat, maar ik heb hem dan ook nog niet gekocht.


Hmm even doorzoeken dus.. Vaak zijn dealers van deNiro erg handig in het aanmeten van laarzen (en bij deniro val je wss wel in de standaard maten).
De laars op de foto is denk ik wel 5 a 6 cm te laag.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 16:04

Heeft iemand dan nog misschien een goede ruitersportzaak aan te raden omgeving Alkmaar/Heerhugowaard? :) Dan kan ik daar binnenkort even heen.


Afbeelding

Deze zouden in jullie ogen beter zijn? Probleem is dat ik hier absoluut niet mee kan rijden...
Laatst bijgewerkt door Iselda op 02-05-17 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:09

ooteman? misschien is dat een optie.
succes +:)+

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:13

Ik rij al jaren in het redwood maar heb nooit gedubd over dezelfde kleur laarzen (rij zwart)... dit gaat je ook nooit lukken.

Zelf als ik kijk op wedstrijd terreinen vind ik al die storende kleuren niet mooi en dit zal een jury ook zien.
Vooral als je een ander kleur zadel hebt moet je goed opletten wat je erbij doet en wat de verkleuring gaat doen met wind en weer....

Maar ja is een kwestie van mening...

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:14

Ja die passen beter. Daar wen je aan, echt. En dan wil je niet meer anders. Je moet er veel mee fietsen en traplopen en als ze dan goed ingereden zijn dan wil je ze nooit meer uitdoen. Is echt een kwestie van wennen.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:16

Je kunt bij ARS ruitersport in Heerhugowaard kijken ..

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 16:17

UrbanL schreef:
Ik rij al jaren in het redwood maar heb nooit gedubd over dezelfde kleur laarzen (rij zwart)... dit gaat je ook nooit lukken.

Zelf als ik kijk op wedstrijd terreinen vind ik al die storende kleuren niet mooi en dit zal een jury ook zien.
Vooral als je een ander kleur zadel hebt moet je goed opletten wat je erbij doet en wat de verkleuring gaat doen met wind en weer....

Maar ja is een kwestie van mening...


Ik rij gelukkig geen wedstrijden! En ik ben er ook nog niet over uit, maar dit was 1 van de opties die ik tegenkwam.
Jij raadt dus gewoon zwart aan?

Suzanne F., Ik heb anderhalf jaar met deze laarzen gereden, en het gaat gewoon echt niet ;( Of misschien ligt het dan aan de laarzen.. Misschien zelfs nog wel langer dan anderhalf jaar. Ik ga wel eens kijken voor wat soepelere laarzen, misschien is dat een goede optie!

Moniek21, deze laarzen had ik bij ARS gezien, maar ik ga nog wel eens kijken daar.