Het leed dat een passende cap heet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:41

Hoi,

Na jarenlang op stallen te hebben gestaan waar caps niet verplicht waren of waar ik in de zomer gewoon naar buiten vluchtte, en jong en eigenwijs was, ben ik nu op het punt gekomen dat ik in ga zien dat een (passende) cap toch wel eens levensreddend zou kunnen zijn. :j
Vroeger had je van die caps met een elastiekje aan de onderkant maar die mogen dus niet meer. Het probleem is dus dat dat tot nu toe de enige cap was die écht paste.
Ik heb een ovaal hoofd en alle caps van tegenwoordig zijn voor ronde hoofdjes, dus dan krijg je dat je een cap aan de zijkant van de hoofd kan schudden. Een cap die dan wel wat ovaler zijn zijn niet ovaal genoeg dus drukken in mijn voorhoofd waardoor ik dus gigantische hoofdpijn krijg.
Ik heb nu een Samshield, die leek te passen maar als ik het warm krijg zet mijn hoofd blijkbaar iets uit waardoor ook die in mijn voorhoofd drukt.

Ik heb echt enorm veel caps op mijn hoofd gehad, maar niet 1 die past.

Is er ergens een mogelijkheid om een cap op maat te laten maken? Of caps die in NL te koop zijn voor een ovaal hoofd? En dan ook écht ovaal.

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:43

Ik heb ook een redelijk ovaal hoofd, de BR viper is een van de weinig caps die goed past en niet te duur is.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:43

Probeer eens een uvex of een bussee. Het is toch een kwestie van passen.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:45

Esther_ schreef:
Ik heb ook een redelijk ovaal hoofd, de BR viper is een van de weinig caps die goed past en niet te duur is.


Precies hetzelfde en heb dezelfde cap. Hij ziet er wel wat groot uit op mijn hoofd maar hij past en zit wel goed!

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:46

BR past niet, Uvex heb ik mijn neus gebroken doordat ie ging wiebelen en het paard met zijn hals tegen de klep van de cap kwam en de cap zo mijn neus doorboorde, die was nog te rond. Maar bedankt voor het meedenken.

Klopt Anne_GTI, kwestie van passen maar heb in de ruime omgeving hier alle grotere ruitersportzaken gehad en daar alles op mijn hoofd gehad. Samshield was de oplossing dacht ik, maar helaas.

Prijs maakt niet eens meer uit. Het moet gewoon veilig én comfortabel..

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:49

Zo moest ik ook een nieuwe cap dus ik naar de ruitersportwinkel verderop.. sommige caps kreeg ik gewoon niet op mijn hoofd, gewoon omdat hoofd en cap niet matchte.
Of caps die ik echt mooi vond en dan wel paste maar dan leek het net alsof ik een enorme champignon op mijn hoofd had 8)7

Uiteindelijk na veel passen is het de casco mistral 2 geworden..

Echt.. ga naar (meerdere) zaken en net zo lang passen tot je de juiste hebt.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:51

Horka bellen... moet op te lossen zijn desnoods met maatwerk

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:52

En Kep Italia is ook niks?
Of Charles Owen?
Ik heb ook een redelijk ovaal hoofd en beide zaten mij goed.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:54

Hier ook een ovaal hoofd en heb een Charles Owen :)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 23:09

Charles Owen is met die beige/bruine bandjes toch? Dat zat ook niet.
Kep had ik idd goeie hoop in, die schaal leek mij vrij ovaal, maar die van stalgenoten kon ik ook schudden van links naar rechts.

Frustrerend hoor!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:19

Heb je ook een verstelbare cap geprobeerd al? Dan komt de pasvorm iets minder nauw.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:20

Ik heb ook een ovaal hoofd haha en ik heb goede ervaring met verstelbare caps. Doordat die 'binnenband'' dan flexibel is en wel om je hoofd vormt. Inderdaad zoals die van Busse

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:20

Ik heb ook een ovaal hoofd. Daarbij ook nog erg groot, capmaat 59. Caps zonder verstel-mogelijkheden vallen bij mij sowieso al af, die zitten allemaal te wijd aan de zijkanten. Ik heb voor de dagelijkse trainingen een eenvoudige HH die verstelbaar is, en voor de wedstrijden een duurdere Casco, ook met draaischijf. Het grootste voordeel van de draaischijf is dat die een band strakker of losser draait, die band komt dan vanzelf aangesloten om je hoofd te liggen, ook bij ovalen hoofden. Voor mij ideaal!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:21

haha JorineV was me net voor

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:25

Hier ook een casco Mistral :j Niet het fraaiste, maar wel het comfortabelste :j

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:27

MamaMiesje schreef:
Hier ook een casco Mistral :j Niet het fraaiste, maar wel het comfortabelste :j


Ik vind de casco die ik nu heb helemaal niet verkeerd.. ook daarin zijn behoorlijk wat varianten..

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:28

Nee op zich zijn ze qua uiterlijk best mooi, maar - mede door de grote maat die ik heb, heb je wel een bol op je kop staan :D

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:36

MamaMiesje schreef:
Nee op zich zijn ze qua uiterlijk best mooi, maar - mede door de grote maat die ik heb, heb je wel een bol op je kop staan :D


Ik heb maat s/m en alleen bij deze cap had ik dus juist geen enorm bol op mijn hoofd... ik wilde een uvex. Zag er echt niet uit.

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:49

Je kunt de vulling van jou samshield ook vervangen. Zelf rijd ik in de zomer mer de zomervulling en swinters met de wintervulling.

Je zou ee eventueel ook een grotere of kleinere maat vulling in kunnen doen, maar dat ligt deels ook aan de maat van de schaal van jou cap. Welke capmaat heb je?

bij GPA kunnen de vullingen ook veranderd worden, tussen dikke en dunne vulling. Zo heb ik de vulling van mij gpa aan de voorkant vervangen voor een dunnere, omdat t daar drukte

jesuisRooos

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:55

Ladygiroc schreef:
Charles Owen is met die beige/bruine bandjes toch? Dat zat ook niet.
Kep had ik idd goeie hoop in, die schaal leek mij vrij ovaal, maar die van stalgenoten kon ik ook schudden van links naar rechts.

Frustrerend hoor!


Ik heb hetzelfde probleem, ook een heel erg ovaal hoofd!
De kep was voor mij wel de oplossing maar dan wel met de voering voor ovale hoofden. Had je stalgenoot deze ook? Anders blijf je inderdaad houden dat hij beweegt..

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:01

Jellybeans schreef:
En Kep Italia is ook niks? .


Nee.. Ik wilde zo graag een Kep Italia, maar ik heb ook een ovaalvormig hoofd. Kep Italia is dan helaas niet passend te krijgen.
Ik ben uiteindelijk met een Samshield naar huis gegaan..

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:11

Herkenbaar probleem! Ik heb laatst maar een Samshield gekocht na verschillende merken gepast te hebben. Toen ik de prijs zag moest ik even slikken, maar de pasvorm gaf de doorslag.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:27

Hi er zelfde probleem: rare vorm hoofd en grote maat (59)
Heb er wel 20 gepast denk ik. Toch bij Uvex uitgekomen. Kan beter, maar zit dan t beste. Kan er wel een paar uur mee rijden zonder koppijn. Al is ie niet bestand tegen een strandrit bij windkracht 8 :)) :))
Heb ook een kavalkade voor wedstrijden en die sluit wel beter aan dan de Uvex maar knijpt een heel klein beetje dus uren rijden ermee lukt niet. (En is geen verstelbare zoals de uvex)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:36

ook ik heb geen mooi, rond, cap-model hoofd. Ik denk heeeeel veel mensen niet.

Mijn Uvex is verstelbaar- de binnenband, de kin band en hoe hij zit bij de oren. Past prima!

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Het leed dat een passende cap heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 01:05

De Charles Owen YR8 al geprobeerd? Die heeft een vrij ovale pasvorm? En voldoet aan PAS/Kitemark, dus kwa veiligheid helemaal niets om je druk over te maken. Ook kwa prijs nog redelijk leuk.
Anders eventueel de CO Hampton? Meeste winkels hebben de Wellington liggen, maar die is eigenlijk veel te rond voor onze westerse ovale hoofden. De Hampton is een stuk ovaler + een stuk prettiger geprijsd

En welke liner van Kep Italia heb je geprobeerd? Die met geel label (rond) of met oranje label (ovaal)?