Welke rijbroek voor iemand met lange én dunne benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Welke rijbroek voor iemand met lange én dunne benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 21:47

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een fijne rijbroek met zitvlak ((kunst)leer of siliconen) die geschikt is voor iemand met lange en dunne benen van max. 90,-.
Dat is namelijk een erg groot probleem voor mij: als de rijbroek goed zit bij de heupen is hij te kort; als hij een goede lengte heeft is hij bij de heupen te breed...

Heeft iemand misschien een idee welke rijbroek (of welk merk) geschikt zou zijn?

Alvast bedankt!

Edit: ik heb al in andere topics gekeken, maar omdat deze allemaal al ouder zijn is de informatie niet meer relevant.


Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 21:57

Ik heb ongeveer maat 34. Die maat zit bij de heup en de benen vaak wel goed, maar hij is simpelweg vaak te kort.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 22:05

_Roxanne schreef:
Lengtemaat niet iets voor jou? Merken als Pikeur en Equiline zitten hier prachtig, maar dat zal kwa budget waarschijnlijk wat lastig worden.
Ben je bekend met het merk Easy Rider? Lang, smal en kwa prijs veel meer in jouw straatje.

Ik weet niet welke maat je hebt, maar misschien ook een tip voor je om eens te kijken of je ook in een grote kindermaat past. Dat wil vaak ook nog flink schelen ;)
En vind je het een heel groot probleem als je broek eigenlijk drie centimeter langer had moeten zijn? Ik persoonlijk heb daar weinig moeite mee, sokken zitten er toch over heen


Bedankt voor de tips! Ik zal eens gaan kijken naar de broeken die je noemt!
Momenteel heb ik ook alleen maar kindermaatjes. Deze zitten prima, maar zijn zó kort dat ze gaan knellen in mijn onderbenen (dat komt natuurlijk doordat het onderste gedeelte van de rijbroek dat bij de enkels hoort te zitten bij mij om het middelste gedeelte van m'n been zit wat natuurlijk veel breder is dan enkels). Een maat groter zit dan weer niet goed bij de heupen en ga zo maar door...

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 22:05

Sheran, oke bedankt voor he tips! :)

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 22:23

Oke thanks! Pikeur is dus wel echt een goede.

Alleen snap ik het niet helemaal met die lengtematen. Op bijvoorbeeld EJ zie ik namelijk alleen de gewone maten (38, 40 etc.) staan. Zou iemand mij dat willen uitleggen? :)

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 13:45

Bedankt voor alle tips!

Maar als ik het goed begrijp zijn de lengtematen wat breedte e.d. betreft hetzelfde als de gewone maten (38, 40 etc), maar wat lengte betreft zijn ze gewoon langer?


Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 20:10

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de Horze Grand Prix Extend Dames Rijbroek en een rijbroek van Easy Rider.
Die van Horze lijken me erg fijn omdat deze ook verkrijgbaar zijn in de maat 34L (een soort lengtemaat). Alleen heeft deze rijbroek geen zitvlak, maar enkel lederen kniestukken.
De rijbroeken van Easy Rider hebben dan weer al voordeel dat ze wel zo'n zitvlak hebben, alleen gaat deze rijbroek pas vanaf maat 36 en ik vraag mij af of dit gaat passen...
Een duurdere rijbroek wil ik voorlopig nog even niet gaan aanschaffen aangezien ik ook nog een beetje groei (ik ben pas 15 jaar).

Wat denken jullie?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 9 bezoekers