Outdoorlaarzen welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicolet90

Berichten: 3157
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Overijssel

Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 15:58

ik ben op zoek naar outdoorlaarzen

geschikt voor:
-smalle kuiten
-dagelijks gebruik op stal (wasplaats, in stallen/paddocks, modder, concoursen ed)

ik heb al verschillende merken voorbij zien komen:
horka kensington
ir outdoorlaars
mondoni outdoorlaars
di scarpa outdoorlaars (v ooteman)
HKM outdoorlaars
greenfield outdoorlaars
usg nubuck outdoorlaars
bloomsburry outdoorlaars
en zo zijn er nog wel een aantal te noemen...

omdat ik ze intensief gebruik is het wel van belang dat de zool niet snel loslaat/ gestikt is (en het houden van droge voeten)

welke raden jullie aan of hebben jullie goede ervaringen mee?

Tessaaa

Berichten: 800
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Langeraar

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:41

Ik zou geen Mondoni's doen. Ik heb de mijne een jaar en gebruik ze maar twee keer per week. Eén laars is lek, leer is gewoon gescheurd. De anders is de binnenvoering helemaal losgegaan waardoor ik ze niet meer normaal kan aantrekken. Ze zijn wel warm! Echter niet geschikt voor ook maar het kleintste beetje blub. En ik hou ze schoon en vet ze af en toe in.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:56

hier is al een topic van, wel van vorig jaar, misschien moet je dat eens doorlezen, komen wellicht handige tips voor je voorbij

DesertOrchid

Berichten: 85
Geregistreerd: 14-04-11

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:02

Ik heb pas de Highlander outdoorlaarzen van Horka gekocht. Ze zijn heerlijk warm, waterdicht (niet alleen waterproof maar echt -dicht, al uitgeprobeerd op het strand en drassige polder/weiland) en door het riempje bij de kuit ook nog verstelbaar. Ze zitten niet zo strak als een rijlaars maar om mij ietwat smalle kuit-met-spijkerbroek zitten ze prima! Ben er zeer tevreden mee!

FladieShop
Berichten: 24
Geregistreerd: 08-06-12

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:46


ROCHELLEx

Berichten: 997
Geregistreerd: 18-08-07
Woonplaats: IJmuiden

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:51

Ik heb de outdoor laarzen van de ANWB. Heerlijk warm, en ze zijn echt echt maar dan ook echt waterproof! Wel 130 euro ..

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:17

Ik heb sinds kort een outdoor laars van HKM met teddy voering. Heerlijk warm en tot nu toe helemaal waterdicht. Maar goed, ik heb ze nog niet zo heel lang, dus weet niet hoe dat gaat als we een aantal maanden verder zijn...

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:52

Ik heb nu 4 jaar laarzen van Beaufort, ik gebruik ze intensief en ze blijven heel goed/netjes. Ik moet er wel bij zeggen dat als ze echt heel smerig zijn, ik ze af en toe schoonmaak en weer in de (naturel) leerpoets zet. Zo scheurt het leer ook niet bij intensief gebruik en blijven ze soepel. Ik weet alleen niet of je er ook mee gaat rijden, want daar zijn ze - gezien de zool - niet zo geschikt voor :p

xbronte
Berichten: 249
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:19

Ik heb nu al 3 jaar lang de HKM outdoorlaars en ze doen het nog steeds super goed, ze zijn heerlijk warm en zijn al zolang dat ik ze heb waterdicht! Ik heb vrij smalle kuiten dus ze zitten wel een beetje los rond mijn kuit. Maar daar zal je denk ik verder niet zoveel last van hebben.

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:21


Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:32

Dit is het 2e jaar van mijn Horka Kensingtons, en ze zijn heerlijk! Ze zakken wel iets in, en van de week is de binnenvoering op de hak in 1 laars los gegaan. Ik gebruik ze dagelijks op stal, op stage en mijn werk, (dus in de mest, blubber, kou, dan weer de kantine in waar het warm en droog is) dus loop er per week zo'n 40 uur op. Ik denk dat ik ze voor volgend jaar wéér koop, vind het heerlijke en ook stijlvolle laarzen. Heb ze vorige winter ook voor in de sneeuw etc aan gehad, dus ze hebben de nodige pekel-douches ook overleefd. Regelmatig in de lederolie of vet en dan kunnen ze een hoop aan :j

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:38

GEEN Horka Lois!!
ik heb ze afgelopen winter gehad, ik had ze dagelijks aan ze zien er echt nog super netjes uit (geen slijtage oid) maar ik merkte al heel snel dat ik natte voeten kreeg :( en zo ook een vriendin van mij met diezelfde laarzen hetzelfde probleem
en daar betaal je dan 130 euro voor!! echt super slecht!!

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:54

Ik wilde zelf de Horka Kensingtons, maar in de winkel zei de verkoopster al dat waterproof iets anders is dan waterdicht. Toch heb ik ze even gepast, maar wat een vreselijke dingen zeg! Ik ben blij dat ik ze niet online heb besteld!
Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met Ariat's, hier ben ik echt heel blij mee!
http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... ere/300714

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:58

xHoefijzer schreef:
Ik zit momenteel te denken om de volgende laarzen te kopen

http://www.roekeruitersport.nl/contents/nl/d134.html

De Horze Rovigo vind ze erg stoer heeft iemand daar ervaring mee?

Er zijn zoveel merken je ziet door de bomen het bos niet meer


Die heb ik nog nieuw in de doos! (Te groot gekocht) maat 38
Het is een rijlaars en ik heb er geen ervaring mee omdat ze mij te groot zijn. Ik heb maat 37.
Zelf heb ik al jaren de mountain horse laarzen en die zitten fantastisch en blijven ook goed. Je moet wel voorzichtig met de rits zijn. Daarom wilde ik de Rovigo proberen omdat daar geen rits in zit, maar helaas!
Laatst bijgewerkt door zwanepol op 25-11-13 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:00

Ik heb zelf 2 winters achter elkaar outdoor laarzen van de welkoop gehad maar die overleven 1 winter dus ook niet. Zitten overigens wel heel lekker.

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:05

zwanepol schreef:
xHoefijzer schreef:
Ik zit momenteel te denken om de volgende laarzen te kopen

http://www.roekeruitersport.nl/contents/nl/d134.html

De Horze Rovigo vind ze erg stoer heeft iemand daar ervaring mee?

Er zijn zoveel merken je ziet door de bomen het bos niet meer


Die heb ik nog nieuw in de doos! (Te groot gekocht) maat 38
Het is een rijlaars en ik heb er geen ervaring mee omdat ze mij te groot zijn. Ik heb maat 37.
Zelf heb ik al jaren de mountain horse laarzen en die zitten fantastisch en blijven ook goed. Je moet wel voorzichtig met de rits zijn. Daarom wilde ik de Rovigo proberen omdat daar geen rits in zit, maar helaas!



Ja ik wil ze graag voor rijden gebruiken maar heb maat 39/40 dus weet niet of ze heel groot uitvallen??

Anoniem

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:06

ik zou eens naar dubarry laarzen kijken, heel duur maar wel heel goed! :)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:09

Als je echte laarzen wilt dan kun je Hunter laarzen aanschaffen :-) Dat zijn wel rubberlaarzen, dus koud, maar je kunt er ook extra warme sokken bij aanschaffen.

http://www.hunter-boot.com/

Ik heb de mijne nu een jaar of 3 en ze doen het nog steeds :-)

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:59

xHoefijzer schreef:
Ja ik wil ze graag voor rijden gebruiken maar heb maat 39/40 dus weet niet of ze heel groot uitvallen??


Ik denk dan net niet dat hem dat wordt :n want ik heb maat 37 en ik schat dat het voor een goede maat 38 is (kleine 39).
Als je bij mij in de buurt woont mag je ze natuurlijk komen passen hoor, geen probleem.

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:08

zwanepol schreef:
xHoefijzer schreef:
Ja ik wil ze graag voor rijden gebruiken maar heb maat 39/40 dus weet niet of ze heel groot uitvallen??


Ik denk dan net niet dat hem dat wordt :n want ik heb maat 37 en ik schat dat het voor een goede maat 38 is (kleine 39).
Als je bij mij in de buurt woont mag je ze natuurlijk komen passen hoor, geen probleem.


Helaas dat zit er niet in kom uit zuid holland maar bedankt voor het aan bod.

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:14

ik heb alles gehad maar bij allemaal na ongeveer een maand lek of niet warm genoeg of gingen kapot door de urine. heb goedkope gehad (34,95) tot dure van (130/140). Tot ik getipt werd voor Muckboots, ik dacht nog weer een smak geld en je zal zien binnen 1 a 2 maanden hoop geld weg, nee ik was er klaar mee!

Uiteindelijk heb ik ze gekregen van een lesklant en ik wil niet anders meer! ze zijn warm, 100%waterdicht en passen prima ondanks dat ik niet echt brede kuiten heb! Ik loop er hele dagen op en doe er alles mee.

Voor mij echt geen andere meer!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:49

Ik heb net de USG Ranger outdoorlaars gekocht (winterrijlaarzen more or less). Kuitmaat kan je dus zelf aanpassen door de touwtjes ;)

Tot nu toe bevallen ze me erg goed!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 25-11-13 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:51

zwanepol schreef:
Ik heb zelf 2 winters achter elkaar outdoor laarzen van de welkoop gehad maar die overleven 1 winter dus ook niet. Zitten overigens wel heel lekker.



Mag ik vragen welke jij hebt? Ik zou anders vanmiddag ook bij de Welkoop Outdoor laarzen ophalen, maar als die 1 winter nog niet mee gaan, vind ik 110 euro wel een beetje veel.. Het is ongeveer zoals deze..

http://voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=920544

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:55

Ik heb van alles gehad/geprobeerd/gepast en bij uiteindelijk thuisgekomen met laarzen van de ANWB winkel en die zijn echt zoooo mooi en ze zitten heerlijk en kwaliteit is geweldig! Iedereen vraagt ook naar mijn laarzen. Ben er helemaal happy mee! En nog betaalbaar ook, 140€

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Outdoorlaarzen welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:56

Bralindy, die vind ik ook gaaf! Heb die nergens gezien nog! Wat kosten ze? :)