Ruiterkleding hulp!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Ruiterkleding hulp!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 23:57

Ik heb een paar vraagjes/probleempjes met ruiterkleding:

1. Zijn er speciale maten bodyprotctors? En waar kan ik een goedkope vinden?

2. Bestaan er regendichte rijbroeken? Waar kan ik die kopen? En hoeveel kost dat dan?

3. Ik heb het altijd heel erg koud maar wat kan ik hier aan doen? Dik aankleden helpt niet..-__-

Plz reageer want de winter komt eraan en dan heb ik deze tips hard nodig

Dank je xx

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:00

lienieminie schreef:
Ik heb een paar vraagjes/probleempjes met ruiterkleding:

1. Zijn er speciale maten bodyprotctors? En waar kan ik een goedkope vinden?

2. Bestaan er regendichte rijbroeken? Waar kan ik die kopen? En hoeveel kost dat dan?

3. Ik heb het altijd heel erg koud maar wat kan ik hier aan doen? Dik aankleden helpt niet..-__-

Plz reageer want de winter komt eraan en dan heb ik deze tips hard nodig

Dank je xx


Ja er zijn veel maten en je zou ze eigenlijk moeten passen in een winkel, dan heb je een beeld wat jij nodig hebt.
Er zijn geen regendichte rijbroeken maar wel bijvoorbeeld rainleggs; dat zijn chaps die waterdicht zijn. Of neoprene chaos, die zijn ook nog eens warm!
En tegen kou: veel verschillende laagjes aantrekken met oa thermogoed.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:02

1. Zijn er speciale maten bodyprotctors? En waar kan ik een goedkope vinden?
Wat bedoel je met speciale maten? Ze zijn er wel in verschillende maten ja. Goedkope hebben ze waarschijnlijk wel bij Decathlon oid. Al zou ik, als je dan een bp koopt, er niet te veel op bezuinigen aangezien hij wel moet beschermen.

2. Bestaan er regendichte rijbroeken? Waar kan ik die kopen? En hoeveel kost dat dan?
Er bestaan regenrijbroeken en rainlegs. Rainlegs doe je over je rijbroek heen en die bedekken je bovenbenen, regenrijbroeken bedekken je hele benen. Rainlegs zijn €30, en verkopen ze bij fiets- outdoorsport- en ruitersportzaken en waar je regenrijbroeken verkopen weet ik zo niet, dat zou je even moeten zoeken.

3. Ik heb het altijd heel erg koud maar wat kan ik hier aan doen? Dik aankleden helpt niet..-__-
Toch dik aankleden. Thermoshirts en thermopanty's/legging's, dikke sokken, dikke rijbroek, dikke truien, dikke jas, sjaal, warme handschoenen.. Heel veel meer kun je niet doen

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:08

lienieminie schreef:
Ik heb een paar vraagjes/probleempjes met ruiterkleding:

1. Zijn er speciale maten bodyprotctors? En waar kan ik een goedkope vinden?

2. Bestaan er regendichte rijbroeken? Waar kan ik die kopen? En hoeveel kost dat dan?

3. Ik heb het altijd heel erg koud maar wat kan ik hier aan doen? Dik aankleden helpt niet..-__-

Plz reageer want de winter komt eraan en dan heb ik deze tips hard nodig

Dank je xx

1) Ja in Bodyprotectors zijn diverse maten, zowel voor kinderen als voor volwassenen.
Vaak staat er wel een maten tabel bij, maar vind persoonlijk dat je ze moet passen en er mee op een zadel gaan zitten.
Goedkoop, ik vind dat je hiermee niet moet bezuinigen. Maar koop in ieder geval wel een goed gekeurde!

2)Je hebt softshell rijbroeken geven een beperkte bescherming tegen regen en wind.
http://www.daisypaardenshop.nl/a-274778 ... ndermaten/
Maar je hebt bv ook rainlegs http://www.daisypaardenshop.nl/a-299763 ... gs-180903/

3) tegen kou kan je je prima kleden. Ipv dik aankleden kan je beter dunnere laagjes over elkaar doen.
Je kan bv onder je kleding ook thermo onderkleding dragen.
Maar er bestaan ook thermo rijbroeken http://www.daisypaardenshop.nl/a-229216 ... rn-011079/
En verder gewoon lekker in beweging blijven dan krijg je het ook niet zo snel koud.

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Ruiterkleding hulp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:48

3. Thermokleding eronder dragen, veel laagjes eroverheen. Zelf heb ik ook thermo handschoenen en thermolaarzen. Dit werkt erg goed!

Tessa_Horse
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-05-13
Woonplaats: Naast de buren :)

Re: Ruiterkleding hulp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:20

Er bestaan waterdichte rijbroeken ik heb die niet ik doe gewoon een thermolegging eronder en een waterdichte jas heb ik gekocht bij horka voor 40 euro dacht ik in de aanbieding