kleurencombinatie bij zwart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

kleurencombinatie bij zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 21:25

Hoi,

graag wil ik van die witte rijbroek af voor wedstrijden, en dus met een ander kleurtje gaan starten. 'Probleem' alleen is dat ik een (al zeg ik het zelf) erg mooi zwart jasje heb, en daarnaast zwart tuig, dus zijn er volgens mij niet zoveel combinaties te maken?

Wat ik dus wel wil/kan veranderen is de kleur van mijn rijbroek, cap en shabrak. Op langere termijn wil ik eventueel ook in nieuwe laarzen investeren.

Jullie ideeën?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: kleurencombinatie bij zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:28

Volgens mij mag je alleen in witte of creme kleurige broek starten.. Jasjes mogen wel in andere kleuren..

zee501
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:45

marise83 schreef:
Volgens mij mag je alleen in witte of creme kleurige broek starten.. Jasjes mogen wel in andere kleuren..


Op de KNHS site staat (in iedergeval voor dressuur):Een witte, beige of gele rijbroek.
Dus veel keuze heb je eigenlijk niet ;)

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: kleurencombinatie bij zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:20

Zo'n geelachtige (vanille) kleurige rijbroek met dito handschoenen, plastron/blouse en zelfde kleur sjabrak is wel erg mooi vind ik bij zwarte paarden/tuig. Die beige rijbroeken etc vind ik altijd zo goor lijken, net alsof ze wit waren en toen verkleurd zijn. Je cap zou ik gewoon zwart houden.

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:10

Champagne kleur heb je ook.
Wel inderdaad shabrak, handschoenen en plastron afstemmen op je kleur rijbroek.
Alleen de rijbroek een kleurtje en de rest niet lijkt net idd of je rijbroek verkleurd is.
Cap zou ik de kleur van het jasje aanhouden anders wordt het zo'n bonte boel :D

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:17

Creme kleurig is ook mooi :) Anky heeft ook dekjes in die kleur, off white en nog een andere geloof ik :j

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 17:39

appeltje105 schreef:
marise83 schreef:
Volgens mij mag je alleen in witte of creme kleurige broek starten.. Jasjes mogen wel in andere kleuren..


Op de KNHS site staat (in iedergeval voor dressuur):Een witte, beige of gele rijbroek.
Dus veel keuze heb je eigenlijk niet ;)


Dat is dan weer jammer :o

Paarden waar in toekomst meeste wedstrijden mee ga rijden, zijn beide vossen, zou dan crème/champagne mooi zijn?

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: kleurencombinatie bij zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:54

is wel mooi Haike, maar is erg bewerkelijk hoor. Het is niet simpel om dezelfde tint te vinden en het ook zo te houden. Dan weer verkleurt dat in de was, dan moet je dat weer vervangen en kun je natuurlijk net niet in die tint terugvinden. Daarnaast kun je als je witte spullen echt smerig geworden zijn nog een gok wagen op 60 graden voor je ze weggooit en met gekleurde spullen kun je dat vergeten.
Het is mooi, maar wit is zoveel simpeler!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:17

Urielle schreef:
is wel mooi Haike, maar is erg bewerkelijk hoor. Het is niet simpel om dezelfde tint te vinden en het ook zo te houden. Dan weer verkleurt dat in de was, dan moet je dat weer vervangen en kun je natuurlijk net niet in die tint terugvinden. Daarnaast kun je als je witte spullen echt smerig geworden zijn nog een gok wagen op 60 graden voor je ze weggooit en met gekleurde spullen kun je dat vergeten.
Het is mooi, maar wit is zoveel simpeler!


Daar heb je ook gelijk in, denk dat ik het idd maar het beste bij wit kan houden, lekker 'ouderwets' ;)

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: kleurencombinatie bij zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:01

Maar dan kan je wel een leuk jasje uitzoeken ;)

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 21:03

marise83 schreef:
Maar dan kan je wel een leuk jasje uitzoeken ;)


Ja, maar die heb ik al een mooie (al zeg ik het zelf)

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Re: kleurencombinatie bij zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:05

Je rijbroek mag niet in een andere kleur. Je kan ook in het bruin rijden als je niet in het zwart wilt. En je jasje mag wel een andere kleur voorderest heb je niet zo veel keuze denk ik.

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: kleurencombinatie bij zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:41

Ik start ook in het creme zwart, heul chique al zeg k het zelf. En joh, van die afstand zie je dat beetje kleurverschil echt niet.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 16:45

Yess schreef:
Ik start ook in het creme zwart, heul chique al zeg k het zelf. En joh, van die afstand zie je dat beetje kleurverschil echt niet.


Heb je foto's hiervan?

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: kleurencombinatie bij zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:57

jawel, kan m alleen niet plaatsen.. te weinig pixels voor mijnAlbum. Voor de echte geinteresseerden http:xjessx.hyves.nl In t album stalannashoeve: Winston in Schoonhoven.
Maar je ziet t niet heel duidelijk, daarom maak k me ook niet zo druk om t kleurverschil

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:52

WD-V -> RUI

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:00

Vind creme zeker bij vossen erg mooi :)

Als je niet tuig/cap/laarzen/etc wilt veranderen is een gekleurd jasje met zwarte accenten ook vaak wel een leuke optie om je hele outfit wat te veranderen. Zo kan dit bruine jasje bijvoorbeeld ook erg goed bij zwart tuig:

Afbeelding