Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Melzazu schreef:prugelpiet schreef:Laten we voorop stellen dat ik persoonlijk nergens ervaring mee heb. Ja, ik heb dezelfde pad maar daar is vooral mijn paard erg gelukkig mee.
Ik ken iemand die ivm haar eigen rugklachten, altijd rijd met een Winderen pad. Bij gebruik van die pad kon ze met veel minder klachten rijden, ongeacht op welk paard ze zat.
Welke pad bedoel je die jij hebt prugelpiet?
Melzazu schreef:Hallo allemaal.
Ik weet dat er meerdere bokkers zijn met veel meer lichamelijke beperkingen dan ik heb en hoop op fijne tips.
Ik krijg lichamelijk steeds meer pijn aan spieren en gewrichten. Ook heb ik in het verleden een korset gedragen ivm een scoliose. Die scoliose is verminderd maar natuurlijk niet weg.
Ik denk dat ik goed voor mezelf zorg in die zin dat ik gemiddeld iedere 3 tot 4 weken een goede massage krijg en naar een acupuncturist ga.
Ook weet ik dat een groot deel van mijn klachten komt door oestrogeendaling en daarvoor gebruik ik medicatie.
Dit zijn ook niet de tips die ik zoek.
Wat ik graag wil weten van jullie is wat voor hulpmiddelen ik eventueel zou kunnen gebruiken tijdens het paardrijden om mijn lichaam te ondersteunen.
Er zijn inmiddels zoveel seatsavers, verende stijgbeugels en weet ik wat te koop dat ik daar eens serieus naar kijken wil. Maar waar dan te beginnen. Er is zoveel en nu dacht ik dat jullie vast al ervaringen hebben met het 1 of ander waar ik wat aan heb.
Dus brand maar los: welke beugels bijvoorbeeld zweer je bij of welke seatsaver heeft jou geholpen? Ook hoor ik graag over dingen waar ik misschien nog nooit van heb gehoord.
Heb gezocht maar vond vooral oudere topics en ik denk dat er inmiddels veel meer op de markt is vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.
Alvast veel dank voor jullie hulp!
Melzazu schreef:Update 1: ik heb nu 2x gereden met de sprenger bow balance beugels en wauw!! Die zijn geweldig. Of het gaat helpen met de klachten kan ik nu nog niet zeggen maar ze blijven sowieso want jeee wat voelt dat fijn met rijden.
Verder heb ik net een acavallo seatsaver binnen dus die ga ik ook testen nog.