Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 06:10

SweetVanille schreef:
Houdt wel rekening met het feit dat je per klasse 5 winstpunten online kunt halen, de andere 5 moet je voor op wedstrijd.

Ja, dat weet ik inderdaad. Het gaat me ook puur om de stok achter de deur en de feedback van buitenstaanders. Heb niet zozeer ambities om Z te gaan rijden, wil vooral correct rijden en gymnastiseren.

Dat gezegd zijnde, wil ik absoluut dat hij vlot leert laden, want we moeten ook naar de kliniek kunnen in noodgevallen. En wie weet of we er dan nog eens op uit trekken.

Hulde trouwens voor de juryleden die dit (zo goed als) vrijwillig doen, heel fijn voor de huis-tuin-en-keukenruiters onder ons :D .

zoedeloe

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 14:47

Ik heb de beoordeling binnen, net geen winst. Commentaar is kloppend met mijn eigen gevoel dus er fijn.

Hier ook een herintreder die nog geen eigen vervoer heeft.
Vind het echt een fijne en leuke manier!

Vanochtend opnieuw een proef gefilmd en ingediend, ben erg benieuwd. Voor mijn gevoel en beeld een stuk beter dan 2 weken geleden :o

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:42

Lekker bezig, zoedeloe. Hoop dat de punten je goede gevoel reflecteren!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:16

Jammer zoedeloe. Lekker doorgaan!
Ben benieuwd naar je volgende punten :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 19:55

Succes Zoedeloe. Als je het leuk vindt wil ik best een keer meekijken met algemene tips als je een linkje via pb stuurt.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:20

Super lief van jullie, dankjewel!

Ik kan nog 2 proeven indienen (ik heb een maandstartkaart).Wacht die beoordelingen nog even af en anders maak ik denk ik graag gebruik van je aanbod Suzanne F.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:18

Helaas dacht deze jury er anders over.
Ik had maar een halve punt meer dan de vorige keer (178,5). Onderaan ook alles lager gepunt maar het meest gekke vind ik een onderdeel waarvoor ik een 7 kreeg. Dit vond ik zelf niet goed en ook niet volgens boekjes, te rond/ weinig verbinding/te weinig getoond). Voor de andere onderdelen kreeg ik 5/5,5/6 .

Het is natuurlijk een jurysport, en streng jureren hoort er ook bij. Alleen erg jammer dat ik mij niet kan vinden in het commentaar.

Mag je een proef een tweede keer indienen? Ben erg benieuwd of een andere jury er ook zo overdenkt. De mensen die ik het heb laten zien begrijpen het namelijk ook niet.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:32

Altijd jammer als je gevoel anders is dan wat er op het protocol staat. Dat is online zo maar “live” ook. Toch zijn dit helemaal geen slechte punten om te starten hoor. Je zit er echt net tegenaan.

2x hetzelfde filmpje insturen kan helaas niet. Ik zou als ik jou was dan even die 7 laten voor wat het is. Wees blij dat je dat cijfer hebt gekregen en probeer juist te focussen op alle onderdelen waar je een 5 of 5,5 voor kreeg. Als je die dan verbeterd heb jij je eerste winstpunt zo binnen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:13

Je krijgt eens een punt teveel, je krijgt eens een punt te weinig. Tegen dat je Z rijdt middelt dat wel uit.

Tegen het eind van het jaar waarschijnlijk ook wel ;)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 20:20

tegen de tijd dat je Z rijd maak je je er ook niet meer zo druk om is mijn ervaring..

er is maar 1 remedie voor om het op te lossen.. trainen trainen trainen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:34

Kun je zelf de twee filmpjes vergelijken? Misschien is dat ook leerzaam voor jezelf. Wat zie je en wat dacht je te voelen.
Heb je wel regelmatig les?
De proeven zijn een aanvullende meetlat voor je vooruitgang. Met de feedback van de jury kun je verder trainen.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:06

Ja ik heb alle 3 de filmpjes naast elkaar gelegd en ook de protocollen.

Ook heb ik regelmatig les, mijn instructrice heeft het filmpje opgenomen. Verbeterpunten zijn duidelijk en werken we ook aan.

Wat jullie zeggen het is een jury sport ene keer zul je je beter in het commentaar vinden dan de andere keer.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 20:29

Dat hou je toch zoedeloe maar ik heb wel gemerkt dat ik steeds beter snap hoe het moet voelen of zo tijdens een proef. Ik kan nu ook best aardig inschatten wat ik ongeveer verwacht aan punten maar dan zit daar best wel eens iets van 2 tot 4 punten verschil in hoger of lager maar dat is dan soms echt per jury anders en dat is op een heel jaar dus geen probleem en ik ben druk aan het trainen om zulke punten te rijden in deze klasse dat 4 punten minder dan wat ik denk na een proef alsnog een winstpunt op gaat leveren.

Maar los even van de punten heb ik er veel plezier in en zijn wij enorm gegroeid sinds we wedstrijden doen. Ik ga nu trouwens wel het merendeel “live” op wedstrijd maar online is fijn om te beginnen of om tussendoor nog eens extra te kijken hoe het gaat.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 21:51

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kom er niet uit :7
Ik wil graag online 1 of 2 proefjes rijden voordat ik ga investeren in wedstrijden op locatie(s). Echter moet ik eerst lid zijn van een vereniging voordat ik een dagpas kan aanvragen? En dan neem ik aan dat ik de dagpas moet aanvragen voor de dag waarop ik het proefje ga insturen?
Een lidmaatschap van verenigingen in de buurt kost al gauw 180-200 euro per jaar. Op maandelijkse basis heb ik nog niet kunnen vinden.
Gaat het mij dan echt 200+23,75+15 euro kosten om 1 online proefje te rijden? En waar kan ik vinden welke proef ik dan moet insturen?

Ik zie even door alle info het bos niet meer :=

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 22:20

Meestal heb je verschillende lidmaatschappen bij een vereniging. Een met gebruik van de accommodatie en een zonder. Die laatste is dan een stuk goedkoper en die kan je gebruiken bij de startpas aanvraag.
Maar het zal inderdaad wel duur zijn om 1x zo'n proef in te sturen.
Heb je op paardrijden.nl gekeken?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 22:23

Tilmar schreef:
Meestal heb je verschillende lidmaatschappen bij een vereniging. Een met gebruik van de accommodatie en een zonder. Die laatste is dan een stuk goedkoper en die kan je gebruiken bij de startpas aanvraag.
Maar het zal inderdaad wel duur zijn om 1x zo'n proef in te sturen.
Heb je op paardrijden.nl gekeken?

Ah, dan moet ik nog wat beter gaan zoeken dus… Paardrijden.nl kom ik niet in omdat ik geen lidmaatschap heb…

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 22:25

Eline_S_S schreef:
Ah, dan moet ik nog wat beter gaan zoeken dus… Paardrijden.nl kom ik niet in omdat ik geen lidmaatschap heb…

Je kan informatie vinden als je op de 3 streepjes linksboven klikt. Alleen voor het meedoen moet je lidmaatschap hebben.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 06:10

Eline_S_S schreef:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kom er niet uit :7
Ik wil graag online 1 of 2 proefjes rijden voordat ik ga investeren in wedstrijden op locatie(s). Echter moet ik eerst lid zijn van een vereniging voordat ik een dagpas kan aanvragen? En dan neem ik aan dat ik de dagpas moet aanvragen voor de dag waarop ik het proefje ga insturen? Gaat het mij dan echt 200+23,75+15 euro kosten om 1 online proefje te rijden? En waar kan ik vinden welke proef ik dan moet insturen?

Ik zie even door alle info het bos niet meer :=

Hier loop ik nu ook tegenaan. Zal eens even rondshoppen of ik dit betaalbaar kan houden. En anders gaat het plan niet door. Ik wil uiteraard de startpas betalen. Maar een vereniging waar ik nooit kom, dat is toch een beetje raar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 08:00

Je kunt ook lid worden van een ‘papieren’ vereniging.
Kost je zo rond de 25/50 euro. Geen verplichtingen etc. Enkel lid omdat je ergens lid moet zijn om te kunnen starten. Kijk ook even of het lidmaatschap per kalenderjaar is bij de vereniging of per inschrijfdatum.

Ik zou het voor zomaar een proefje te starten goed overdenken. Is een duur grapje voor eenmalig.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 08:53

Bij ons kan je gewoon lid zijn voor 22,50 (volgend jaar 25)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 08:57

Kijk naar een “papieren” lidmaatschap zoals hierboven ook genoemd wordt. Wat is het doel van je nu eigenlijk met die 1 of 2x online? Hou ook in de gaten dat mocht je toch vaker dan iets willen dat bij ongeveer 6x een dag pas je net zo goed een startkaart voor een jaar kunt nemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 09:05

Mijn vereniging is echt veel goedkoper als wat jij benoemt. Verenigingen hebben geen maand lidmaatschappen, daar word je idd lid voor een jaar. En afhankelijk van wat ze aanbieden loopt de prijs op. Zon hoog lidmaatschap is vaak als je ook gebruik kan maken van de bak of lessen bijvoorbeeld.

Wij hebben verder niks, alleen wedstrijden en clinics die georganiseerd worden waar we korting krijgen voor startgeld. Maar dat is een paar tientjes per jaar.

Wat hierboven ook benoemd wordt, je bent best duur uit als je alles af moet sluiten voor 1 of 2 proefjes en geen interesse hebt om daarna door te gaan met starten. Dan zou je beter onderlinge wedstrijden op kunnen zoeken waar je dit allemaal dus niet voor nodig hebt. Alleen als je echt van plan bent door te gaan met wedstrijden zou ik lidmaatschappen in orde maken van knhs en vereniging. Dan kan je na die 1 of 2 online proefjes door oefenen tot je ook op locatie op wedstrijd wil en dan een jaarkaart aanvragen waarmee je beide kan doen

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 09:42

Bedankt allemaal! Ik moet dus nog even wat beter zoeken naar verenigingen en typen lidmaatschap.
Wij zijn in de training ongeveer op M niveau met beginnetjes van het Z. Wij hebben geen vervoer en zijn daarom nooit officieel gestart. Nu zit ik in een positie waarin ik dat zou kunnen realiseren, maar ik ga niet meteen een volledige startpas aanvragen. Wil eerst eens kijken hoe we worden beoordeeld :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 09:48

Eline_S_S schreef:
Bedankt allemaal! Ik moet dus nog even wat beter zoeken naar verenigingen en typen lidmaatschap.
Wij zijn in de training ongeveer op M niveau met beginnetjes van het Z. Wij hebben geen vervoer en zijn daarom nooit officieel gestart. Nu zit ik in een positie waarin ik dat zou kunnen realiseren, maar ik ga niet meteen een volledige startpas aanvragen. Wil eerst eens kijken hoe we worden beoordeeld :j

Maar daarom is een volledige vrij snel wel beter. Je kan niet alleen maar online starten. Je moet een gedeelte van de winstpunten in het echt halen en je kan niet promoveren zonder op locatie te starten dus. Qua kosten zit je met zo'n dagpas al heel vlug aan dezelfde kosten, het is in verhouding heel duur.

Moet je trouwens ook geen lid van de knhs zijn? Dus knhs lid, verenigingslid(de vereniging zorgt voor de knhs en dat komt wel bovenop het lidmaatschap van vereniging), startpas en dan startgeld. Knhs lidmaatschap is ergens rond de 30/35 euro voor een jaar.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 23-11-25 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 09:59

Ik zou aan een jury uit je (online) omgeving vragen of hij/zij onofficieel een proef wil bekijken en beoordelen. Al dan niet tegen kleine vergoeding.

Dan weet je waar je staat en of een startpas al zinvol is.