Tariefverhoging pensionstallen 2025

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 09:28

Hier nog veel langer terug. Wij gaan naar de +/-500 tot +/-550 ongeveer waarschijnlijk. Met zelf paarden binnen halen en buiten zetten, behalve doordeweeks de ochtend dan wordt het gedaan. En de paddocks uitmesten als je dienst hebt. De 500 voor zelf mesten ook, met laten mesten 50 euro erbij.

Maar hier in de buurt betaalde we 20 jaar geleden al 385 ongeveer, wel andere stal maar daar werd gemest maar buiten zetten allemaal zelf doen. En bijbetalen voor molen of als ze ander voer of bodembedekking moesten.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 09:34

Pantykous schreef:
Bullebeest schreef:
Jaloers op jouw stallingskosten. Dat is voor mij echt een hele tijd terug :=

10 jaar voor mij :')

Ik heb nooit zo weinig betaald in die +20 jaar dat ik een eigen paard heb :')
In 2004 betaalde ik al 9 euro per dag

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 09:49

Ook wij hebben een aangekondigde verhoging gekregen voor per 1 januari. Alleen het hele jaar door worden er al diensten geschrapt. En nu in de laatste brief zowel diensten eraf, als beperktere openingstijden, als een flinke verhoging.

Dit is wat ik moet doen en wat personeel nog doet. Onderaan vermeld ik wat ik per 1 januari (sommige dingen doen we nu al)
* Doordeweeks zelf binnenhalen (stal zet buiten)
* Weekend zelf binnen en buitenzetten (inclusief hooi/voordroog en water moeten geven)
* Zelf paddock mesten (inclusief hooi en waterbakken schoonmaken, water geven doen ze wel)
* Eigen hooi inkoop en voeren (pony verdraagt het voordroog niet, nieuwe mensen moeten medisch verklaring hebben voordat ze mogen overstappen)
* 2x p/d krachtvoer (je kan kiezen, brok van stal of je eigen krachtvoer in bakjes klaarzetten)
* Stro bodem (je mag redelijk onbeperkt pakken)
* Hele dag buiten (winter van 08.00 tm 15.00, maar misschien dat dit gaat veranderen nu we zelf moeten gaan binnen halen)
* Wel kleine paddocks (de paddocks van de eigenaar heb ik het maar even niet over)
* 2 overdekte rijbanen
* 2 grote buiten rijbanen
* Longeerton (welke ook met water goed te gebruiken valt)
* Direct aan het bos
* Rijvereniging om de hoek
* Warm en koud water wasplaats (gratis)
* Solarium (niet gratis)
* Kantine met drink automaten (niet dat ik veel binnen zit)
* Droge plaats voor de menwagen
* Ruime zadelkast, of mogelijkheid tot 2 kasten bij kleintjes
* Ruimte voor je zadel/mentuig
* Zelf mijn stal mesten (dit levert mij nu nog 65 euro korting op, dadelijk 85/90)
* Doordeweeks stal 21.15 verplicht paard in stal, 21.30 stal dicht. Zaterdag 20.00. Zondag vanaf 18.00 dicht (bij nood mag je bij je paard) Elke dag 08.00 open.

Ik ga hiervoor 430 euro betalen (korting door zelf te mesten stal, paddock, inkoop hooi)
Sta je in de grotere boxen (lees > 3,5 bij 3,5 of heb je een uitloopstal) dan betaal je 100 euro meer.

Grof gezegd. +400 euro voor buitenzetten doordeweeks, paard eten geven, bodembedekking, water, stroom, afvoer mest (natuurlijk zijn er meer kosten maar dit zijn wel de grootste)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:31

Waarom zijn de openingstijden verandert? Die vat ik niet helemaal.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:52

hedwig1 schreef:
Bij ons 9% erbij, van 220 euro naar 240 euro. Ik vind het best fors.

Voor dat geld heb ik een kale box, en daar bedoel ik mee als er geen paard in staat. Maar wel mijn box aan wil houden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 20:03

Elco schreef:
hedwig1 schreef:

Voor dat geld heb ik een kale box, en daar bedoel ik mee als er geen paard in staat. Maar wel mijn box aan wil houden.

Daarom vraag ik me ook steeds af over welke regio het gaat.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 20:07

Ik betaal nu nog 320 (hoef alleen op zondag te mesten en 1x per maand paddocks mesten) maar dat gaat ook omhoog, hoeveel weten we nog niet

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:13

Wiwabalia schreef:
Waarom zijn de openingstijden verandert? Die vat ik niet helemaal.

Goeie vraag. Wij ook niet. Wel weet ik dat tegenwoordig de meeste personeelsleden rond 16.00 klaar zijn. Maar het is 100% pension stal dus daarna lopen er gewoon klanten rond, dus voor toezicht hoeft er dan niet perse iemand te blijven.

Voor de winter prima, ik ga eigenlijk altijd wel het bos in, dus ben voor het donker wel klaar. Maar sommige zitten gewoon met hun werk, ook op zondag. Hopelijk veranderd het straks als het weer langer licht is.

Misschien dat de pensionhouder rust wilt op het terrein, maar omdat alle stalgebouwen verdeeld zijn is het vaak rustiger dan je denkt. En daarin zou hij ook in zijn recht staan. Maar 20.00 vind ik voor zondag dan fijner dan 18.00, maar goed. Let it Go zingen we dan maar :+

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:45

Loretta schreef:
Elco schreef:

Daarom vraag ik me ook steeds af over welke regio het gaat.

Ah sorry, het gaat om een pensioenstal, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking. Geen faciliteiten, maar wel heel grote weides en op de winterlocatie een schuilstal ter beschikking.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:09

Met die openingstijden; bij ons zijn ze tijdje geleden ook veranderd. Naar half 10 door de weeks, eerder was het later maar weet niet meer precies wat. S ochtends 8 uur. En op zondag ook 18 uur dicht.
Maar als je wedstrijd hebt of iets is het geen probleem. Ook met heet weer als je het vraagt kan je gewoon vroeger komen. Gewoon even overleggen. Ik gaf toch altijd al aan als wij er vroeg of erg laat waren vanwege wedstrijd.

Alleen door de weeks half 10 was lastig. Wij hadden 1 avond met 3 mensen achter elkaar privéles en door de vaste lessen op stal konden we pas half 7 beginnen. De laatste les was dus pas half 10 klaar. Gelukkig vond de staleigenaar dat geen probleem. Dus wij mochten die dag gewoon tot half 10 lessen en dan naverzorgen. Ook omdat we die tijden al langer hadden en het de enige dag was dat we mochten/konden lessen. En omdat we altijd al alles netjes achterlieten en alle lichten uitdeden die moesten. Na die verandering deden we ook de lichten in de stallen uit, want de laatste ronde was dan al geweest. Daarvoor was de laatste controle later en kon het licht dus nog aanblijven in de stallen, alleen in de bakken en terrein deden we uit.

Ik heb niet zoveel moeite met die tijden, zolang je in overleg inderdaad wel welkom bent. Voor wedstrijd is het fijn,maar ziek paard wel echt nodig soms. Met warm weer is het niet nodig, maar wel onwijs aardig maar probeer ik alsnog te vermijden want niet perse nodig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 16:22

Ik kan vaak pas rond 21 uur op mijn paard kruipen. :))

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 07:17

Hier is het doordeweeks tot +/- 20:30 rijden en rond 21u weg en in het weekend is de stal 16u dicht. Wedstrijden etc zijn nooit een probleem.

Ik vind het op zich wel prima, of na ja het went wel ;) Randstad is wat het is dus je moet altijd je eisen bijstellen als je wil dat je paard veel naar buiten kan

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 11:03

Wij hebben officieel geen openingstijden maar ik ben altijd om 21:30 uiterlijk weg, en als ik mega vroeg op stal ben ivm wedstrijd of een andere reden dan meld ik dat en is het nooit een probleem (maar niet dat ze opgeschrikt worden omdat ze inbrekers verdenken).