Ranch/ruiter vakantie Argentinie/Amerika/Europa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ElSea

Ranch/ruiter vakantie Argentinie/Amerika/Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-25 12:25

Hoi bokkers,

Geïnspireerd door de instagrampagina @hoovesaroundtheworld wil ik toch graag een keer een reis maken waarbij mooie ritten door een mooie omgeving centraal staat. Ik ben benieuwd naar ervaringen rondom dit soort reizen, het laatste topic wat ik kon vinden was erg gedateerd.

Een lijstje met wat ik zoek:
- Ik wil max 3 weken weg, mijn vriend wil namelijk ook nog met mij op vakantie dus ik - moet spaarzaam met mijn dagen omgaan :o
- Er moeten paarden aanwezig zijn. Het lijkt mijzelf leuk om iets gerichts te ondernemen met de paarden in plaats van vanaf 1 locatie af 'simpele' buitenritten te maken. Wat mij bijvoorbeeld vet lijkt is mee mogen draaien met het verplaatsen van vee, of een huttentocht doen bijvoorbeeld. Ik zoek iets waar een beetje een bepaald 'doel' bij komt kijken.
- Een plek waar paardenwelzijn voorop staat. Mijn vakantie zou aardig verziekt zijn als ik me druk moet maken om slecht welzijn.
- Als ik de oceaan over zou steken zou ik het prima vinden om 1 week op een ranch door te brengen en aan te vullen met 2 weken sightseeing in de directe omgeving. Blijf ik toch in Europa zou ik liever 1,5 week gaan en die volledig paardgerelateerd vullen.
- Ik ben opzoek naar een unieke ervaring, budget naar gelang van de reis. Als ik richting Amerika ga begrijp ik dat dat meer gaat kosten dan een vliegticket richting Portugal.

Ik ben opzoek naar concrete ervaringen met landen en specifieke locaties die zoiets aanbieden. Door mijn hoofd gaat nu Amerika (verder totaal onbekend met de staten en waar ik dan zou moeten zijn), Argentinië, Mongolië of een 'simpeler' Europees land zoals Portugal en dan bijvoorbeeld een huttentocht.

Ik zou het leuk vinden om mee te kijken op een ranch, maar heb gewoon een drukke baan dus een echte werkvakantie zie ik niet zitten. Ik heb de serie Yellowstone gekeken, dat vond ik ook zo'n ontzettend gave sfeer hebben. Ik ben nog nooit richting Amerika geweest, maar denk dat je daar wellicht de echte cowboy ervaring meer treft dan op andere plekken?

Wie helpt mij verder? :)

ElSea

Re: Ranch/ruiter vakantie Argentinie/Amerika/Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-25 21:41

Leuk om te lezen Laure! Dankje. Zou je mij de website per pb willen doen?

Iris, dat ziet er wel erg leuk uit zeg. Ik zou wel bang zijn dat er voornamelijk groepen aanwezig zijn en minder solo travellers? Vind het voor een week overigens wel prijzig, zeker als single, maar hij komt op mijn lijstje.

Kirgizië ken ik toevallig, heb je ervaring met een specifieke partij troi?

Leuk Chanel! Ben jij bij die uit de link geweest in Kirgizië?

Tinka, op de een of andere manier heb ik niks met Frankrijk. Kan het nooit plaatsen maar het trekt mij niet. Toch bedankt voor je bericht!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-25 09:58

Ik ben helemaal blij met jullie tips! Ga er vanmiddag even goed voor zitten.

Wel was ik nog benieuwd naar het volgende. Ik zie oa in IJsland en Kirgizië dat er gebruik gemaakt wordt van pony's. Nu ben ik zelf bijna 1.80, wel fit maar weeg toch al snel 75 kilo ('kaal'). In hoeverre is dit nog een gewicht/lengte waar je daar mee uit de voeten kan? Ik weet dat men vaak vindt dat IJslanders meer draagkracht hebben en dat het sterke rassen zijn, maar ik wil niet een hele vakantie en ponyplet idee hebben...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-25 21:04

Bedankt voor alle antwoorden!
Mijn bedenkingen: hoelang is het leuk om een trektocht te maken? Zou 7 dagen in het zadel niet dusdanig veel zijn dat je het zat bent op het einde?

Op mijn lijstje tot dusver:
IJsland: https://nupshestar.is/riding-tours/sprengisandur/ Ik ga deze organisatie aanschrijven hoe ze met lange Nederlanders omgaan.
Macedonië: https://horseriding.com.mk/activities/t ... be-trails/
Amerika: ergens ben ik toch verliefd op dit plaatje <3 degene die genoemd is twijfel ik of dat geen kinder/familie vakantie is waar ik als enige soloreiziger tussen ga zitten. Ik ben verder aan het zoeken via deze link: https://duderanch.org/plan-your-visit/c ... vacations/ maar er is veel aanbod dus ben nog niet veel verder gekomen. Ik twijfel ook in hoeverre dit echt ritten van een halve dag/dag zijn of dat dit meer toeristenritjes zijn met luxepoezen die verder gewoon in het zwembad willen hangen :Y)

Ik ben heel benieuwd hoe de Miyak trail en de vakantie via Trailfinders gaat zijn! Hoor graag jullie bevindingen. Mocht er iemand nog goede aanbevelingen hebben voor een 'dude ranch' in Amerika hou ik mij aanbevolen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-25 21:08

Nyaleti schreef:
Spreekt Afrika je aan? Zuid Afrika of Tanzania?

Niet direct eigenlijk :o Toch bedankt!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-25 15:28

Ja ik vind 100 en 120 kilo voor IJslanders belachelijk (voor de meeste andere paarden ook overigens, maar dat is een andere discussie).

Super bedankt voor de tips m.b.t. IJsland!

Zuid- Spanje lees ik ook steeds meer over. Het trekt mij ergens wel (eten, goede wijnen) maar wat mij afschrikt is hoe ze daar vaak met paarden omgaan. Ook de bitten die je op de foto's ziet.... dat vind ik een lastige. Ben er ook nog niet over uit hoe 'uniek' ik wil dat het wordt, haha.

Sassy4Barrel, ik ben benieuwd! Hoe heb je Turkije zelf ervaren, zeker met een groep vrouwen? Mijn ervaring is wel dat je daar wat van merkt, maar allicht scheelt dat per regio...

Ik ben 26, maar heb best een drukke baan dus weet niet helemaal of ik zin heb om écht mee te werken. Ik vind stallen mesten gek genoeg heerlijk en een hek repareren lijkt mij ook leuk, maar ik zit er niet op te wachten om dagen van 8 uur te maken. En vrees dat dat voor kost en inwoning vaak wel verwacht wordt? Of zit ik verkeerd?

Super bedankt voor de link chanel! Valt qua kosten ook heel erg mee zeg. Ik zet hem op mijn lijstje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie