Ranch/ruiter vakantie Argentinie/Amerika/Europa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:05

ik heb 2 vakanties gedaan in Europa, die niet helemaal aansluiten bij je wensen volgens mij.

De eerste was in Spanje, in het Sierra Nevada gebergte. Dat heb ik geboekt via In The Saddle. Was een goede site en alles was geregeld. Ik zou nu wel rechtstreeks bij de mensen zelf boeken. Hier deden we een toch van 7 dagen, met elke nacht in een ander bergdorpje. De bagage werd met de wagen elke dag nagebracht. Hele mooie omgeving, een uitdagende tocht en top voor de paarden.

De tweede tocht was in Frankrijk in de Pyreneeën, met een vriendengroepje die ik in Spanje heb leren kennen. Ook hier gingen we een week rondtrekken door de bergen, maar moest onze bagage mee met de paarden. Je kreeg 2 zadeltassen op jouw paard + een zak op het pakpaard en daar moest alles inpassen. Elke nacht sliepen we in eenvoudige hotelletjes of appartementjes en kregen we lunch mee voor overdag. Supermooie tocht die echt uitdagend was! We gingen tot op 2km hoogte over bergkammen. 's middags stopten we op de bergtop en na de lunch deed iedereen een dutje met het hoofd op een steen. De paarden werden ook hier goed verzorgd, de pakpaarden liepen los mee. We gingen door weien met koeien, waarbij we ook een keer moesten lopen van een koe die wou aanvallen. Ik heb er alleszins mooie herineringen aan.

Voor mij was dit dus meer dan enkel eenvoudige buitenritten maken vanaf 1 locatie. Wel niet zo exotisch als op een ranch in Amerika :)
Laat het maar weten indien je foto's/filmpjes wil zien of als je graag de gegevens van de organisatie krijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie