Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hutcherson schreef:Wie eist die bewijst. Dus kom maar op met de bewijzen dat jouw paard de schuldige was. Gewoon aangeven dat je met het bewijs van de stalhouder alles kan neerleggen bij de aansprakelijkheidsverzekering en dat die dan contact opneemt. Kan jij rustig je verhuizing plannen en alles afronden.
extasy schreef:Om een lang verhaal kort te maken...
Mijn paard staat in pension, en er is geen contract.
Nu wij de stal willen verlaten krijg ik een rekening gepresenteerd waarom de schade staat die mijn paard volgens de stalhouder heeft gemaakt aan de paddock. Een kapot hek.
Er wordt geëist dat ik die schade betaal, terwijl er ook al schade was aan dat hek voor ik kwam door toedoen van een van hun eigen paarden.
Ik weiger dit te betalen aangezien ik ook een hoop stalgeld per maand betaal en er al schade was.
Ben ik verplicht dit te betalen?
troi schreef:Ik zou aangeven dat je contact hebt gehad met je verzekeraar en dat je zijn graag verhaal schriftelijk ontvangt zodat je het kan forwarden. Dan dat uiteraard ook doen. Daar zijn die verzekeraars natuurlijk ook voor. Dan leg je de verantwoordelijkheid elders neer en kan je je schouders ophalen als hij ernaar vraagt. Immers jij doet er alles aan.
Ik heb ook op zo'n stal gestaan waar de eigenaar ontzettend rot ging doen als mensen opzegden. Ik denk in hun trots gekrengd ofzo?Dees schreef:Is eigenlijk vrij simpel: jij betaalt voor de stalling en gebruik van de accomodatie. Waarbij het redelijk te verwachten is dat een omheining van een paddock gebruiksschade zal oplopen door de in de paddock verblijvende paarden. Dit valt in de risicosfeer van de stalhouderij.
Wie heeft het paard dagelijks in die paddock gezet? Was dit de stalhouderij, dan heeft hij helemaal geen "poot on op te staan", immers dan heeft hij zelf kunnen bepalen waar het paard kwam te staan.
Je kunt dit rustig doorsturen naar je AVP, ze zullen de claim afwijzen. Vanwege de betaalde huur en mogelijk dienstverlening.
.