[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MyWishMax

Berichten: 24994
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:10

Ik had op mijn spierwitte pony een wit dekje, maar met donkerblauwe rand waardoor je niet wit op wit had. En ik gebruikte talkpoeder :') Nu voor witte benen gebruik ik poeder van naf.

En nee, het staat niet bij paard dus hij ligt al jaren in de kast. Heb hem heel af en toe gebruikt op paard bij meerdaagse wedstrijden als ik natgeregend was, maar vind het niks. Heb hem wel eens geprobeerd te verkopen, maar voor het bod dat ik kreeg houd ik hem liever.
Bruin is ook geen makkelijke kleur, bruine jasjes die er nu zijn vind ik vaak de verkeerde tint of de pasvorm is niet wat ik zoek :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Raineri
Berichten: 6135
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:58

Laurie schreef:
Ik vind cognac met donkergroen zo wel heel chique _Snow_White <3


Ik heb deze week ook een nieuw jasje gekocht. Wilde graag een iets frisser kleurtje voor de zomer:

[ Afbeelding ]

Mijn paard is donkerbruin:

[ Afbeelding ]


Wow! Ik dacht dat ik een taupe kleur jasje wilde maar nu twijfel ik weer :')

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:03

Danique_G schreef:
Wow! Ik dacht dat ik een taupe kleur jasje wilde maar nu twijfel ik weer :')


Is ook leuk hoor. :D


Afbeelding

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Elco
Berichten: 2066
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:53

MyWishMax schreef:
Haha ik ben het met je eens, hoor :') Ook op schimmels had ik gewoon wit met gekleurde rand/bies. Bij een donkere schimmel kan champagne ook nog erg mooi zijn, maar dat is tegenwoordig slecht te vinden. Wel zonde want heb nog goede broek in die kleur en nog een dekje, maar al het andere is niet meer te vinden.

Sowieso toen er eerst andere kleuren jasjes toegestaan werden waren er heel veel mooie bruine jasjes en crème shirtjes. Of andere kleuren jasjes, niet de hele spannende kleuren, maar wel enorm mooie en chique. Nu is bruin weer moeilijk. Achteraf had ik toen een bruin jasje moeten kopen ipv de grijze die ik toen kocht. Nu is dat alsnog wel een bijzondere die ik nooit bij andere zag, maar ik vind het niet mooi bij mijn paard.


Creme/champagne shirtjes heb ik nooit kunnen vinden alleen een blouse. Waar heb jij toen de shirtjes vandaan gehaald want ben nog steeds op zoek *D

MyWishMax

Berichten: 24994
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:20

Dat is alweer meer dan 10 jaar geleden. Voordat de verschillende kleuren jasjes mochten was champagne en crème heel makkelijk te krijgen, toen er meer kleuren mochten ook nog redelijk maar laatste jaren niet meer idd.

Maar toen had je alleen nog blouses en geen shirts, ook niet in het wit ;) dus verkeerd geschreven door mij, ik had ook alleen een blouse

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Raineri
Berichten: 6135
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:48

DreamGuide schreef:
Danique_G schreef:
Wow! Ik dacht dat ik een taupe kleur jasje wilde maar nu twijfel ik weer :')


Is ook leuk hoor. :D


[ [url=m/4Npoez.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw!!! Super mooi. Mijn paard heeft dezelfde kleur. Ik wil enkel donkerbruin tuig

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:21

Danique_G schreef:
Laurie schreef:
Ik vind cognac met donkergroen zo wel heel chique _Snow_White <3


Ik heb deze week ook een nieuw jasje gekocht. Wilde graag een iets frisser kleurtje voor de zomer:

[ Afbeelding ]

Mijn paard is donkerbruin:

[ Afbeelding ]


Wow! Ik dacht dat ik een taupe kleur jasje wilde maar nu twijfel ik weer :')

Ik werd over de streep getrokken door 25% korting :') Maar ik vind taupe ook echt een prachtige kleur!

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:07

Wellicht heeft iemand hier een goede tip.
Ik zoek een leuk betaalbaar bruin jasje die zowel voor de dressuur als het springen gebruikt kan worden.
Ik heb al een jaar of 7 een Harry’s horse st tropez jasje. Past opzich nog prima maar inmiddels ben ik toe aan iets nieuws. Bruin blijkt niet meer echt een populaire kleur te zijn dus ik kan vrij weinig vinden.
Ik ben vooral opzoek naar een jasje met een soepel licht stofje met voldoende bewegingsvrijheid

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Skogan

Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:14

Equitheme heeft leuk bruin jasje.

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

tammiebels

Berichten: 970
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 14:38

Weet iemand toevallig een wit dekje met donker groene bies? Of in ieder geval voornamelijk wit met iets groens erop?

Déjà Vu (v. Jazz x Havidoff x Aktion), bevallen van Tsunoda B, hengst v. My Blue hors Santiano, 8 mei 2023

Capriootje

Berichten: 6733
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:39

Mocht je het niet kunnen vinden is zelf samenstellen via EquiChique echt een aanrader. Heb al meerdere Equiline dekjes via haar besteld en is echt fijne service. Ze heeft ook andere merken en als je opties of advies wil is dat heel fijn via whatsapp. Dan stuurt ze wat foto’s en kan je zo kiezen en bestellen via de webshop.

_Snow_White

Berichten: 3185
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:27

Ik heb zelf verschillende Ogilvy Equestrian dekjes, je kunt ze zelf samenstellen voor ongeveer €50 + verzendkosten.

Kwaliteit is top en ze hebben verschillende modellen met veel kleuren opties :j

Afbeelding

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:40

Ik kwam dit weekend dit wedstrijdjasje tegen in een kringloop, vond hem helemaal geweldig! Wel te kort bij de mouwen, maar met mijn 1,85m is bijna elk jasje dat wel :') heb gelukkig nog genoeg tijd om daar wat op te vinden want van wedstrijden is nog lang geen sprake, als dat ooit nog komt :+

Afbeelding

Health Equest - Darmflora-analyses en voedingsadviezen voor je paard


tammiebels

Berichten: 970
Geregistreerd: 06-07-11

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:15

Dank jullie wel voor de tips, ik ga eens kijken

Déjà Vu (v. Jazz x Havidoff x Aktion), bevallen van Tsunoda B, hengst v. My Blue hors Santiano, 8 mei 2023

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:03


Clairtje_Sun

Berichten: 23
Geregistreerd: 31-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:17

Stille meelezer normaal, maar ik start in een Pikeur Klea Vario in de kleur Smoked Blue dat is wel een redelijk vergelijkbare kleur denk ik. Jasje in de link lijkt ietsje feller. Ik rijd met blauwe laarzen en cap.
Afbeelding

Cap is op de foto niet zo goed te zien, maar ik heb deze cap erbij.
Afbeelding

Rhytm (Royal Diamond x Don Gregory 2010)
Prix St. George + 6
ZZ-zwaar + 21 :#

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:36

Hier met blauwe laarzen en zwarte cap.
Afbeelding

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

maessie

Berichten: 5693
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:55

Hele mooie kleur die smoked blue :j Ik heb de Klea in het bordeaux, is een superfijn jasje, en de rits is ideaal.

Ik hoop nog een x een mooie armygroene tegen te komen :j en ben nog steeds op zoek naar een mooie crème rijbroek. De nieuwe van Anky komt denk ik aardig in de buurt, die wil ik nog even zien te vergelijken. Heb een Mayadelorez gehad, maar die was veel te beige, en zag laatst ook 1 van ik geloof horzehoods, maar is weer een gokje als het alleen verzonden kan..
Dit is de MD naast mijn oude broek:
Afbeelding
Afbeelding
En dit de horzehoods die ik had gezien:
Afbeelding

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Capriootje

Berichten: 6733
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:24

De maya is meer het beige voor hunter/spring klasses en jij zoekt meer créme kleur zo te zien van je oude broek. Zal mijn ogen openhouden als ik nog wat tegen kom!

maessie

Berichten: 5693
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:28

Ja klopt Capriootje! Heb het mezelf niet makkelijk gemaakt met deze kleur |o

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

_Snow_White

Berichten: 3185
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 15:50

maessie schreef:
Hele mooie kleur die smoked blue :j Ik heb de Klea in het bordeaux, is een superfijn jasje, en de rits is ideaal.

Ik hoop nog een x een mooie armygroene tegen te komen :j en ben nog steeds op zoek naar een mooie crème rijbroek. De nieuwe van Anky komt denk ik aardig in de buurt, die wil ik nog even zien te vergelijken. Heb een Mayadelorez gehad, maar die was veel te beige, en zag laatst ook 1 van ik geloof horzehoods, maar is weer een gokje als het alleen verzonden kan..
Dit is de MD naast mijn oude broek:
[ [url=m/eBQ25M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OAJe1H.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit de horzehoods die ik had gezien:
[ [url=m/ftdHpA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thanks! De MD broek is precies waar ik naar op zoek ben :D
Heb een hunter broek nodig, maar hier in Canada zijn die er eigenlijk alleen maar met een knieplak en heb met de jonge paarden toch eigenlijk wel graag een volledig plakkend zitvlak :+

maessie

Berichten: 5693
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:48

Ooh dan is dat wel een fijne idd! Het is geen hele dikke stof, beetje legging gevoel. ;) vind ze zelf wel erg fijn, heb hem ook in kaki kleur.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:38

Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen! Mocht ik weer willen en kunnen starten dan wil ik graag een blazer laten aanpassen naar een wedstrijdjasje omdat ik graag in een aparte kleur zou willen starten. Ik zou bijvoorbeeld zo’n blazer aan willen laten passen:

Afbeelding

Maar.. wat maakt een blazer (behalve extra knopen) nou zo anders dan een wedstrijdjasje? :+ Stomme vraag misschien, maar zijn er meer details waar ik op moet letten bij het aanpassen naar een wedstrijdjasje? Er zit een hele goede kledingmaker hier in de buurt dus ik verwacht dat alles wel mogelijk is.

Capriootje

Berichten: 6733
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:08

Ik zou vooral letten op de lengte, dat die wel mooi valt in het zadel en een split (of 2) aan de achterzijde heeft. Als het een kort model zonder split is, vind ik het persoonlijk niet mooi zitten te paard. Verder lijkt me dat het een prima oplossing is! :)

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:42

Ketly schreef:
Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen! Mocht ik weer willen en kunnen starten dan wil ik graag een blazer laten aanpassen naar een wedstrijdjasje omdat ik graag in een aparte kleur zou willen starten. Ik zou bijvoorbeeld zo’n blazer aan willen laten passen:

[ [url=m/z5mlQq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar.. wat maakt een blazer (behalve extra knopen) nou zo anders dan een wedstrijdjasje? :+ Stomme vraag misschien, maar zijn er meer details waar ik op moet letten bij het aanpassen naar een wedstrijdjasje? Er zit een hele goede kledingmaker hier in de buurt dus ik verwacht dat alles wel mogelijk is.


Ik heb ook een gewone blazer gehaald en een extra knoop eraan gezet. Ik heb vooral gekeken dat die qua lengte goed is en qua stof fijn mee beweegt en niet zo strak zit

Afbeelding

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro en 5 bezoekers