Ervaring Komperdell rugprotector

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jill1209
Berichten: 83
Geregistreerd: 02-02-19

Ervaring Komperdell rugprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-21 10:03

Hallo!
Ik rijd altijd met een bodyprotector maar voor de zomer wou ik iets minder warm hebben. Er staat dat deze Komperdell rugprotector niet alleen de rug maar ook al de rest beschermt. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat vind je ervan? De prijs is redelijk hoog dus ik wil wel iets goed kopen.

Thanks!


Hannel

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-09
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:07

Jammer dat er nog geen reactie kwam op je post. Ik ben ook benieuwd.

Heb je hem intussen zelf aangeschaft of het risico nog niet durven nemen?

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:25

Ik heb deze pas gekocht, ga er dit weekend voor het eerst mee springen. In de winkel verbaasde me het hoe lekker hij zat en hoe dun hij voelde. Past makkelijk onder een jas bijvoorbeeld. Maar ik hoop nooit te vallen dus voor ik daar iets over kan zeggen :o

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:25

Wat een mooi ding! Had er eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord. Via Google bij Agradi even gekeken en dan staat er dit onderaan de protector:
"Het feit dat het bedoeld is voor motorrijden betekent niet dat het niet kan worden gebruikt voor paardensport, maar het kan geen bodyprotector vervangen die is getest en goedgekeurd volgens de EN13158: 2009-norm, die bedoeld is voor paardensport."

Kan je dus helaas niet helpen aan een persoonlijke ervaring, maar vond het wel een goede disclaimer.

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 05:37

Heb ik!
Ik heb hem al een aantal jaartjes zelfs. Toen waren ze nog niet bij Agradi te koop. Als kleine volwassene van 1m65 en maatje 34/36, draag ik de kleinste maat voor volwassenen (XS of zelfs XXS, dat zou ik even moeten kijken. Agradi verkoopt als kleinste XS).
Je voelt m amper zitten en hij is niet te warm. Sluit ook mooi aan.
Ben helaas weleens met pony en al gevallen terwijl ik hem droeg. De beschermer doet wat er staat: hij beschermt de rug goed. Aan de zijkanten en voorkant heeft hij wel wat padding, maar verwacht daar niet teveel bescherming van.

Ik heb m ook echt puur gekocht voor mn rug, die ik in het verleden weleens bezeerd heb.
Ik heb ook een sulletje van een pony die geen hele rare fratsen uithaalt en we doen samen ook geen hele heftige dingen, die vragen om een echte body protector (zoals cross country ofzo).
Maar voor extra zekerheid tijdens een buitenrit of op vreemd terrein voor een clinic, voldoet de rugbeschermer voor mij prima!

Ik heb al een wat ouder model. De mijne is roze aan de binnenkant en zwart aan de buitenkant en je kan hem aan beide kanten dragen (is een leuk detail)! Dat is bij die op Agradi zo te zien niet. Dat zal een nieuwer model zijn, dus wss ook met weer wat verbeteringen tov mijn rugbeschermer.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Hannel

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-09
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:13

Bij mij zou het ook vooral voor op wandeling zijn en eventueel eens een klein sprongetje, want ik ben voornamelijk een dressuurruiter. Maar op wandeling voel ik mij toch veiliger met een BP (na een pijnlijke val), maar op een langere rit zou het wel fijn zijn om iets comfortabeler te dragen.


Eldmodur

Berichten: 53
Geregistreerd: 09-03-21
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:37

Ik heb 'm ook! Destijds gepast en gekocht bij Ruiterstad in Oirschot. Ik zou er geen eventing mee rijden, maar voor een buitenrit geeft 'ie me net wat meer "alles gedaan om problemen te voorkomen"-gevoel. Ik ben er nog niet afgerold sindsdien, dus geen ervaringen op dat gebied. Hij is licht, zit lekker en blijft mooi. Voordeel vind ik dat ik 'm (omdat ie zo dun is) onder een trui kan dragen: hoe strakker op de huid, hoe beter de bescherming. Ik heb er afgelopen jaar m'n dagritten in Frankrijk mee gereden, ook voor de langere ritten prima. En ...snel droog na de flinke bui regen die we hebben gehad!

Roller coasters would be so dull, without their strange, mysterious tracks. I guess our destiny tends to like this idea a lot...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers