De ultieme trainingslaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-09-09

De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:49

Ik ben dus serieus al maanden aan het zoeken naar trainingslaarzen en ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik heb hele mooie De Niro polo's maar daar ben ik TE zuinig op dus ik wil er een set bij. Met mijn vorige paar leren rijlaarzen heb ik 14 jaar gedaan, liep ik de hele dag op 7 dagen per week, reed meerdere paarden en als ik ze een poetsbeurt gaf, waren ze als nieuw. Okee, op de scheef afgelopen zool na dan ;-) Helaas zijn mijn verhoudingen schijnbaar wat anders nu en zitten ze echt niet meer goed.

Dus, wat moet ik nu? Nog een paar De Niro's die behoorlijk aan de prijs zijn maar niet op maat gemaakt wat wat ruimte bij de enkels geeft? Of kan ik beter voor Lipica, Derby of Celeris of iets anders op maat gaan?

Ik ben dus niet het type dat het paard op gaat zadelen en vervolgens laarzen aantrekt, ik doe ze aan en hou ze aan :-)
Ariat, Mondoni, MH etc valt af, ben een beetje klaar met permanente pleisters op mijn hielen om het vervolgens 1x te vergeten en blaren te hebben...

De forums hier heb ik al meerdere keren doorgespit maar overal lees ik behoorlijk veel horror vehalen wat me niet echt het gevoel van DE laarzen geeft. Tel daarbij het aantal advertenties op dat je voorbij ziet komen van bijna nieuwe laarzen en dan vraag ik me toch echt af wat er dan mis mee is. Dus, wat is de ultieme laars??
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 06-10-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:53

Er is vaak rond de kerstperiode sample sale van De Niro op de website van Drunens Ruiterhuis.

Wellicht kun je daar een paar voor een leuke prijs kopen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:54

Ik heb zelf altijd cavallo's gehad, bleven heel mooi alleen heb ze 4 jaar gehad en kon er nogsteeds niet een stuk op lopen zonder blaren te hebben. Heb nu sinds kort Petrie's en moet zeggen, vanaf het eerste moment dat ik ze aantrok zaten ze heerlijk. Kan hier hele stukken op lopen zonder ergens last van te hebben, en ik heb ze niet eens in hoeven lopen. Wellicht een idee? Ik heb de Luca variant. zijn ook niet eens bizar geprijsd.

Bielsje

Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:54

wil94 schreef:
Er is vaak rond de kerstperiode sample sale van De Niro op de website van Drunens Ruiterhuis.

Wellicht kun je daar een paar voor een leuke prijs kopen.


De prijs is het niet bij De Niro, wel dat ze net niet op maat zijn en ik (nog) niet weet hoe ze zich in de toekomst houden.

Bielsje

Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:57

Faitherr schreef:
Ik heb zelf altijd cavallo's gehad, bleven heel mooi alleen heb ze 4 jaar gehad en kon er nogsteeds niet een stuk op lopen zonder blaren te hebben. Heb nu sinds kort Petrie's en moet zeggen, vanaf het eerste moment dat ik ze aantrok zaten ze heerlijk. Kan hier hele stukken op lopen zonder ergens last van te hebben, en ik heb ze niet eens in hoeven lopen. Wellicht een idee? Ik heb de Luca variant. zijn ook niet eens bizar geprijsd.


Helaas kom ik niet weg met hun maten... Een Italiaanse confectie laars is een optie, anders moet ik toch echt naar maatwerk toe :-(

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:58

Faitherr schreef:
Ik heb zelf altijd cavallo's gehad, bleven heel mooi alleen heb ze 4 jaar gehad en kon er nogsteeds niet een stuk op lopen zonder blaren te hebben. Heb nu sinds kort Petrie's en moet zeggen, vanaf het eerste moment dat ik ze aantrok zaten ze heerlijk. Kan hier hele stukken op lopen zonder ergens last van te hebben, en ik heb ze niet eens in hoeven lopen. Wellicht een idee? Ik heb de Luca variant. zijn ook niet eens bizar geprijsd.


Ik heb zelf de Petrie Trento (model Luca zonder veters), maar ben toch echt bang dat die het niet lang volhouden. Ze zijn heerlijk zacht, maar het leer is wel gevoelig.

Ik zou aan Cavallos of Konigs gaan denken als je ze echt lang wilt houden.
Andere merken zoals Deniro of Derby zijn ook top, maar die gaan geen 10 jaar meer mee.

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Re: De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:06

De Tonics Jupiter! Deze laarzen zitten echt heerlijk, doordat de rits via de voet naar achterkant loopt sluiten ze perfect aan bij mijn enkels. Ik ben ook niet het type dat kort voor en na het rijden schoenen wisselt en daarom ooit voor dit paar gegaan.

Tonics is een merk van Schockemöhle..

Bielsje

Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 14:10

_Snow_White schreef:
Ik zou aan Cavallos of Konigs gaan denken als je ze echt lang wilt houden.
Andere merken zoals Deniro of Derby zijn ook top, maar die gaan geen 10 jaar meer mee.


Cavallo's had niet mijn voorkeur gezien de lage wreef. Is er een dealer in NL die maatwerk Konigs doet? Klinkt goed maar ook met die maattabel kom ik niet weg...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:18

Ik heb Busse Laval laarzen, deze zaten vanaf het moment van aantrekken fijn, mss wat voor jou?

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:19

Zelf heb ik celeris en ik ben er blij mee, bij mij zagen ze vanaf het begin fijn

Bielsje

Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 14:30

Letizia schreef:
Ik heb Busse Laval laarzen, deze zaten vanaf het moment van aantrekken fijn, mss wat voor jou?


Heb ik naar zitten kijken! Maten zijn niet optimaal maar misschien dat ik ze even ga passen binnenkort!

Bielsje

Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 14:33

Sanne96 schreef:
Zelf heb ik celeris en ik ben er blij mee, bij mij zagen ze vanaf het begin fijn


Heb jij dan een idee waarom zoveel mensen hun celeris laarzen verkopen? Dat ze in het Lipica topic werden aangeraden vond ik erg grappig maar ook van celeris lees ik heel veel slechte aanmeet verhalen... Ligt dat misschien aan waar je ze koopt?

Blijven ze ook mooi op lange termijn?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:35

Ik zou dus wel MH aanraden, ik heb de spring river en dat zijn net pantoffeltjes zo lekker zitten die. Kon er zo op weg lopen. Blijven ook lang mooi. Zag Petrie voorbij komen. Die heb ik als wedstrijdlaars en heb ik serieus in moeten lopen. Ik vond ze vreselijk in het begin.

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:37

Ik heb ook Celeris laarzen en ook bij mij zaten ze vanaf het begin al heel fijn.

Ben er nog elke dag blij mee :)

Bielsje

Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 14:41

SusanH schreef:
Ik zou dus wel MH aanraden, ik heb de spring river en dat zijn net pantoffeltjes zo lekker zitten die. Kon er zo op weg lopen. Blijven ook lang mooi. Zag Petrie voorbij komen. Die heb ik als wedstrijdlaars en heb ik serieus in moeten lopen. Ik vond ze vreselijk in het begin.


Die zakken bij mij dus zoveel in op mijn enkel dat ik blaren krijg. Heb een redelijk dure laars van ze gehad, nog geen jaar volgehouden...

Bielsje

Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 14:42

ProudJustify schreef:
Ik heb ook Celeris laarzen en ook bij mij zaten ze vanaf het begin al heel fijn.

Ben er nog elke dag blij mee :)


Al zoveel dagen dat je weet wat ze op de langere termijn doen? ;-)

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:44

Kingsley kan ook nog, waarbij duurzaamheid ook wel van de leersoort zal afhangen. Die zie je veel als trainingslaarzen.
Heb er zelf geen ervaring mee, alleen gepast en zaten gelijk als slofjes.
Ik ben uiteindelijk voor De Niro gegaan met half maatwerk.

Caresse07

Berichten: 9403
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:51

Bielsje schreef:
ProudJustify schreef:
Ik heb ook Celeris laarzen en ook bij mij zaten ze vanaf het begin al heel fijn.

Ben er nog elke dag blij mee :)


Al zoveel dagen dat je weet wat ze op de langere termijn doen? ;-)


Sinds 2017 :)

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:59

Petrie laarzen gaan bij mij het langst mee bij intensief gebruik, maar de Pioneer laarzen zijn fijner om op te lopen. De Petries zijn alleen fijn om mee te rijden. Daarom heb ik er graag een paar Pioneer laarzen bij. Boterzacht en fijn om eeuwig mee in en rond de stal te lopen of een kwartier met paard aan de hand lopen naar de rijvereniging en weer terug. Dan blijf ik heel. De laarzen overigens iets minder, want de rits ging de eerste dag al stuk. :+ Het leer blijft verder wel goed, dus als je er geen problemen mee hebt om een naadje te laten stikken of een rits te laten repareren, dan is het overkomelijk.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 06-10-20 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:59

Ik denk dat het helemaal per persoon afhangt en dan ook nog per type laars. De ene zn voet is zn andere niet. Zo zweren veel mensen bij ariat maar ik vond het vreselijk.
Een kwestie van passen passen passen en uitproberen. Als je zo blij bent met je huidige laarzen zou ik niet verder kijken maar het bij die houden, om teleurstelling te voorkomen. Maar ook dan kan na zoveel jaar het leer en manier van produceren veranderen.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:08

Bielsje schreef:
_Snow_White schreef:
Ik zou aan Cavallos of Konigs gaan denken als je ze echt lang wilt houden.
Andere merken zoals Deniro of Derby zijn ook top, maar die gaan geen 10 jaar meer mee.


Cavallo's had niet mijn voorkeur gezien de lage wreef. Is er een dealer in NL die maatwerk Konigs doet? Klinkt goed maar ook met die maattabel kom ik niet weg...


Viehoff in Landgraaf biedt Königs aan, super winkel als het om laarzen gaat. Ze hebben eigen reparatieplek waar ze van alles maatwerk voor je kunnen maken.

Sasja_2000

Berichten: 63
Geregistreerd: 25-01-18

Re: De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:40

Ik heb mijn deniro polo laarzen ruim 4 jaar dag in dag uit aangehad, met de juiste verzorging. Dit waren showroom modellen. Ik heb inmiddels nieuwe gekocht, maar de oude waren nog erg netjes. Rits deed het nog prima, leer had wat lak en dat was wel minder mooi geworden. En nu heb ik op maat gemaakte.
Maar als je er zuinig op bent kunnen ze dus prima 4 tot 5 jaar mee, en dan nog heb ik ze in gebruik

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:02

De busse heb ik gehad maar bleef ik blaren van krijgen, ook na 15 keer rijden.

Ik heb zelf besloten niks anders te kopen dan DeNiro, heb je weleens met italiaanse enkel gepast? Deze vallen iets smaller. Scheelde bij mij net genoeg zodat ik buiten maatwerk bleef. Qua kwaliteit blijven ze wel heel goed bij mij, de oudste zijn ruim 5 en ook nog netjes. Andere paar is 3 jaar oud en na een poetsbeurt ook nog super.

Parlanti vind ik ook heeerlijk zitten maar weet niet wat deze doen op langere termijn. Parlanti is ook vergelijkbaar volgensmij. Over Ego7 hoor ik ook wel goede verhalen maar ken ik zelf niet. Succes!

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:21

Petrie Padova. Super cheap en zitten vanaf de eerste seconde als gegoten! Ik loop er de hele dag mee zelfs paarden in en uit de wei halen in de modder en daarna hup weer het paard op. Ben ondertussen al wel aan mijn 4e paar bezig maar ik ga er dan ook echt niet netjes mee om. Ze zijn in de aanbieding echt goedkoop dus vind het niet erg om een keer per jaar of per 2 jaar nieuwe te moeten kopen vooral omdat ze niet ingelopen hoeven te worden.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:29

https://www.premierequine.co.uk/dellucc ... 2x31231255

Deze vind ik heerlijk. Maar ze moeten je net passen natuurlijk.

Ze zijn heel mooi lang (veel hoger dan gemiddelde confectie laars) en aansluitend. En lekker dun. Veter geeft (bij mij) veel meer comfort bij dragen en lopen. En de prijs is geweldig.

Ik heb ze in zwart en bruin. Dat geeft dus wel aan hoe fijn ik ze vind.

En ik heb dus bij veel laarzen het zelfde probleem wat jij aangeeft: iets te wijd bij mijn enkels waardoor ze inzakken en pijnlijk/irritant worden.