De ultieme trainingslaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 12:49

Ik ben dus serieus al maanden aan het zoeken naar trainingslaarzen en ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik heb hele mooie De Niro polo's maar daar ben ik TE zuinig op dus ik wil er een set bij. Met mijn vorige paar leren rijlaarzen heb ik 14 jaar gedaan, liep ik de hele dag op 7 dagen per week, reed meerdere paarden en als ik ze een poetsbeurt gaf, waren ze als nieuw. Okee, op de scheef afgelopen zool na dan ;-) Helaas zijn mijn verhoudingen schijnbaar wat anders nu en zitten ze echt niet meer goed.

Dus, wat moet ik nu? Nog een paar De Niro's die behoorlijk aan de prijs zijn maar niet op maat gemaakt wat wat ruimte bij de enkels geeft? Of kan ik beter voor Lipica, Derby of Celeris of iets anders op maat gaan?

Ik ben dus niet het type dat het paard op gaat zadelen en vervolgens laarzen aantrekt, ik doe ze aan en hou ze aan :-)
Ariat, Mondoni, MH etc valt af, ben een beetje klaar met permanente pleisters op mijn hielen om het vervolgens 1x te vergeten en blaren te hebben...

De forums hier heb ik al meerdere keren doorgespit maar overal lees ik behoorlijk veel horror vehalen wat me niet echt het gevoel van DE laarzen geeft. Tel daarbij het aantal advertenties op dat je voorbij ziet komen van bijna nieuwe laarzen en dan vraag ik me toch echt af wat er dan mis mee is. Dus, wat is de ultieme laars??
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 06-10-20 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')


Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 12:54

wil94 schreef:
Er is vaak rond de kerstperiode sample sale van De Niro op de website van Drunens Ruiterhuis.

Wellicht kun je daar een paar voor een leuke prijs kopen.


De prijs is het niet bij De Niro, wel dat ze net niet op maat zijn en ik (nog) niet weet hoe ze zich in de toekomst houden.

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')


Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 12:57

Faitherr schreef:
Ik heb zelf altijd cavallo's gehad, bleven heel mooi alleen heb ze 4 jaar gehad en kon er nogsteeds niet een stuk op lopen zonder blaren te hebben. Heb nu sinds kort Petrie's en moet zeggen, vanaf het eerste moment dat ik ze aantrok zaten ze heerlijk. Kan hier hele stukken op lopen zonder ergens last van te hebben, en ik heb ze niet eens in hoeven lopen. Wellicht een idee? Ik heb de Luca variant. zijn ook niet eens bizar geprijsd.


Helaas kom ik niet weg met hun maten... Een Italiaanse confectie laars is een optie, anders moet ik toch echt naar maatwerk toe :-(

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 13:10

_Snow_White schreef:
Ik zou aan Cavallos of Konigs gaan denken als je ze echt lang wilt houden.
Andere merken zoals Deniro of Derby zijn ook top, maar die gaan geen 10 jaar meer mee.


Cavallo's had niet mijn voorkeur gezien de lage wreef. Is er een dealer in NL die maatwerk Konigs doet? Klinkt goed maar ook met die maattabel kom ik niet weg...

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 13:30

Letizia schreef:
Ik heb Busse Laval laarzen, deze zaten vanaf het moment van aantrekken fijn, mss wat voor jou?


Heb ik naar zitten kijken! Maten zijn niet optimaal maar misschien dat ik ze even ga passen binnenkort!

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 13:33

Sanne96 schreef:
Zelf heb ik celeris en ik ben er blij mee, bij mij zagen ze vanaf het begin fijn


Heb jij dan een idee waarom zoveel mensen hun celeris laarzen verkopen? Dat ze in het Lipica topic werden aangeraden vond ik erg grappig maar ook van celeris lees ik heel veel slechte aanmeet verhalen... Ligt dat misschien aan waar je ze koopt?

Blijven ze ook mooi op lange termijn?

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 13:41

SusanH schreef:
Ik zou dus wel MH aanraden, ik heb de spring river en dat zijn net pantoffeltjes zo lekker zitten die. Kon er zo op weg lopen. Blijven ook lang mooi. Zag Petrie voorbij komen. Die heb ik als wedstrijdlaars en heb ik serieus in moeten lopen. Ik vond ze vreselijk in het begin.


Die zakken bij mij dus zoveel in op mijn enkel dat ik blaren krijg. Heb een redelijk dure laars van ze gehad, nog geen jaar volgehouden...

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 13:42

ProudJustify schreef:
Ik heb ook Celeris laarzen en ook bij mij zaten ze vanaf het begin al heel fijn.

Ben er nog elke dag blij mee :)


Al zoveel dagen dat je weet wat ze op de langere termijn doen? ;-)

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 13:08

Het zijn de Deniro Bellini's geworden!

Harde schacht en smalle enkel *\o/*

Bedankt allemaal voor alle informatie!

Afbeelding

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 18:45

MariekeS_ schreef:
Mijn nieuwe trainingslaarzen, zwarte Bellini's, maar dan met een onderlegd logotje ipv de Swarovski ruit.
Zo klassiek als maar kon :D

Zitten als gegoten, wereld van verschil met mijn Petrie Olympics.

[ [url=m/xtMUwI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi! Had dat logo ook liever zo gehad maar voor mijn trainingslaarzen even geen maatwerk ;)

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 18:47

Nicjuh_ schreef:
Ik heb deniro ottaviano gehad, zijn 12 jaar meegegaan, alleen af en toe rits moeten vervangen. Reed ook vaak 2 paarden per dag en poetste er ook mee ed. Alleen mesten en in de blubber lopen niet hoor! Veel plezier ervan!


Ik zal er vast mee in de blubber en stal lopen maar als ze maar 10 jaar meegaan is het ook goed :D :D

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje

Berichten: 1344
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 23:55

xIrlijn schreef:
Ik ben ook op zoek naar fijne, onverwoestbare trainingslaarzen en zodoende bij dit topic gekomen :D

Mag ik weten waar jullie je De Niro Bellini's hebben gekocht en hoe duur ze waren? En Bielsje, wat is het voordeel van een harde schacht ten opzichte van een soepele?


Ik heb ze gekocht bij Drunens Ruitershuis aangezien ik wist dat ze daar enorm veel maten en kleuren op voorraad hebben! Prijs is aan de hoge kant maar weet ik zo niet uit mijn hoofd, staat wel online op hun site. Prijzen zijn overal gelijk tenzij ergens een kortingsactie is.

Ik had altijd (16 jaar lang) een harde schacht en erna 2 jaar soepele laarzen en blaren op de raarste plekken waardoor ik permanent met pleisters op liep -O- De Bellini's zijn lekker soepel bij mijn enkels en genoeg gevoel aan de binnenkant van mijn been en door de harde schacht zakt dat stuk niet in en blijft oa de rits perfect glad liggen wat bij de soepele niet het geval was. Dag 1 kon ik er ook zonder problemen 4 uur op lopen *\o/*

Eigenlijk komt het er op neer dat je van het 'laars gevoel' moet houden. Ben je meer van het gevoel in chaps dan kun je beter de ottaviano's of iets kiezen. Harde schacht kan ook nog helpen voor een iets stabieler been trouwens maar ik vind het gewoon enorm fijn zitten en mooier blijven....

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers