Laarzen of Schoenen met Chaps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 18:20

Hallo Allemaal,

Gewoon even een vraag: is het makkelijker om met schoenen met chaps paard te rijden of toch met laarzen?

En kleden jullie je in de manage om VOOR en NA het rijden en dan bedoel ik schoenen/laarzen en rijkleding?

Wat is nou makkelijker..... en wellicht ook een korte uitleg waarom.


Ik dacht chaps af doen en dan met de rijschoenen in de auto naar huis rijden (met laarzen lijkt het mij zo'n bende inde auto worden) of denk ik dat alleen maar.........en zit er helemaal naast, hetzelfde geldt eigenlijk voor de rijkleding, hoor het graag.

Bedankt alvast.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:40

Euh - ik denk dat je er een beetje te veel over nadenkt. :)

Je rijd paard in wat je gemakkelijk vind en je rijd auto in wat je gemakkelijk vind. En als je je moet omkleden hierdoor, dan doe je dat gewoon even?

Ik rij paard met brede stal laazen, en daar rij ik niet graag auto mee. Dus ik wissel altijd even.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:44

Mijn auto is idd snel een bende door modderschoenen haha.
Maar ik ga elke dag naar mn paard en wandel met de honden in het bos.
Laarzen of schoenen met chaps maakt qua zand volgens mij ni et uit.
Hoe gladder het profiel hoe minder zand en vuiligheid, denk ik.
Ik ga altijd in kleding naar mn paard wat ik daar ook wil dragen.
Lijkt me heel onhandig om alsmaar om te kleden.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:49

Ik vond zelf mijn jodhpurs met chaps altijd fijn. Dan kon ik op stal zonder de chaps in de weer en alleen met rijden om doen. Ook meer bewegingsvrijheid (al dan niet psychisch) met autorijden.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:52

Het maakt toch nul verschil of je na het rijden met je laarzen of met je jodphurs de auto in stapt? Als er zooi onder hangt, dan hangt het onder beide. :)* :')

Of je spuit je zolen af of je trekt even andere schoenen aan en gooit je laarzen/jodphurs in de achterbak.

Friesianlov
Berichten: 142
Geregistreerd: 26-07-14

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:05

Ik denk dat je er te veel over nadenkt idd. Gewoon doen wat je zelf fijn vind.

Ik heb mijn rijkleding al aan en heb als stalschoenen dr.marten/oude sneakers of wandel uggs aan. En doe vlak voor het rijden mijn laarzen aan. Persoonlijk hou ik niet van rijden met chaps. En doe ik mijn laarzen weer uit als alles met mijn paard in orde is (deken om, bakkie slobber, ff snel mesten).

Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 19:31

Bedankt voor jullie reactie's +:)+

Misschien dacht ik er inderdaad wel teveel over na, maar ja als "beginner" loop je met allerlei vragen rond.

Ik ben er al uit en kom met schone laarzen aan, en als ik weer naar huis ga trek ik de laarzen uit en trek nijn sneakers aan en gooi de laarzen in de achterbak.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:37

Bunn schreef:
Het maakt toch nul verschil of je na het rijden met je laarzen of met je jodphurs de auto in stapt? Als er zooi onder hangt, dan hangt het onder beide. :)* :')

Of je spuit je zolen af of je trekt even andere schoenen aan en gooit je laarzen/jodphurs in de achterbak.

Oh, over modder maakte ik mij nooit zorgen. Mijn auto was een gebruiksvoorwerp, geen etalage. :D

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:52

Ik loop altijd in outdoorlaarzen rond, wissel die om naar leren laarzen als ik ga rijden en daarna weer terug. In m’n auto heb ik Nikes liggen waar ik mee auto rij. Ik wissel pas naar paardenschoenen als ik dus op stal ben. Kan ook niet soepel autorijden zonder “strakke” schoenen zoals gympen, in m’n outdoorlaarzen heb ik nauwelijks gevoel met m’n koppeling := :+

Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 22:06

Ik heb mijn laarzen aangetrokken bij aankomst en bij vertrek weer mijn Nikes aangetrokken.

Lottehorse27

Berichten: 237
Geregistreerd: 05-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:13

Ook handig zodat je auto niet heel vies wordt! Ik vind schoenen met chaps heel praktisch, meer bewegingsvrijheid voor je benen dan in van die hoge laarzen. Daarnaast krijg je ze veel gemakkelijker uit. :D

kelly2000
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:55

Ik rijd zelf de laatste tijd met laarzen omdat het zo nat is. Terug in de auto trek ik mn nikes weer aan omdat het met laarzen aan niet erg lekker rijdt. In de zomer rijd ik ook wel met mn nikes + chaps aan. Helaas beginnen mn oude classic bwt'jes wel keihard te slijten en zijn nergens meer te krijgen :p iemand toevallig nog tips waar ze nog te krijgen zijn??? Hoop dat ik snel andere krijg aangezien ze zolen inmiddels aardig door zijn...

Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:56

Laarzen. Dat vind ik fijner rijden en veiliger dan schoenen

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:37

Ik vind zelf het rijden met chaps iets meer vrijheid geven, maar laarzen geven naar mijn idee meer steun en ziet er mooier uit O:)
Met rijden zitten ze heerlijk maar met 2 benen op de grond vind ik laarzen verschrikkelijk, dus ik heb op stal meestal jodphurs of gympen aan, en vlak voor ik op mijn paard stap gaan de laarzen aan, en meteen zodra het paard afgezadeld is gaan de laarzen ook uit.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:02

Voor mij geven jodphurs en chaps meer gevoel van contact. Dit heb ik minder met laarzen. Wel heb ik alles op stal staan. Ik doe ze aan voordat ik ga rijden en uit na het rijden.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:15

Ik reed met een buiten ritje het liefst met jodphurs net chaps en met dresssuur mijn laarzen

Leren rijlaarzen zijn om te rijden en niet mee te lopen, of de stal uit te mesten en in de modder te lopen. Dat zeiden ze vroeger.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 04:30

Ik heb zowel chaps als rijlaarzen.

Mijn -bijna 4 jarige- reed ik in het begin alleen met mijn chaps. Daar we af en toe nog wel eens tegen de bakrand aanliepen tijdens het rijden. :') Ik had net nieuwe rijlaarzen en die wilde ik zo niet laten beschadigen. Inmiddels is die verder in training en rijdt ik hem thuis in de bak met mijn rijlaarzen. Mijn rijlaarzen doe ik overigens pas aan als mijn paard gezadeld is. Echt last minute dus.
Als ik klaar ben met rijden, voorzie ik eerst m'n paard van zijn halster en daarna doe ik gelijk mijn rijlaarzen uit.

Buitenritten doe ik eigenlijk altijd met chaps, daar acht ik de kans groter dat ik er nog eens een keer van af zou vallen.

Persoonlijke voorkeur vind ik rijlaarzen altijd toch wat prettiger. Iets meer conform en stevigheid. Heb ook wat duurdere rijlaarzen, die zorgen er ook voor dat het contact wat meer te voelen is, zijn niet zo heel dik en stug.

rebma2003
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-04-18
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:25

Ik rijd zelf liever met rijlaarzen, en verwissel dan na het rijden van schoenen.

Judithbas
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:16

Ik rij nu zelf al een tijdje met Jophurs en chaps. Echter vind ik dat laarzen wel fijner. Ik vind het bij laarzen fijner dat je been in de goede positie word gelegd. Bij jophurs en chaps heb je meer bewegingsvrijheid.

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:59

Ik heb zelf chaps en jodpuhrs. Ik vind dit zelf fijner, aangezien de chaps strak om je kuit heen zit en er bij laarzen nog wat ruimte tussen zit. Ook vind ik chaps en jodpuhrs fijner zitten dan laarzen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:06

femke19 schreef:
Ik heb zelf chaps en jodpuhrs. Ik vind dit zelf fijner, aangezien de chaps strak om je kuit heen zit en er bij laarzen nog wat ruimte tussen zit. Ook vind ik chaps en jodpuhrs fijner zitten dan laarzen.


Dan heb je geen passende laarzen :P

Ik heb beiden en vind rijden met laarzen fijner. Meer stabiliteit.
Voor daarbuiten heb ik stalschoenen. Meestal rij ik auto met mijn normale schoenen en wissel op stal naar stalschoenen, tot ik een keer vergeet om terug te wisselen en met stalschoenen naar huis rij :+

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:13

Chaps en yordpurs.
Het is een crime om voor mij passende rijlaarzen te vinden.

Verder is mijn auto geen etalage dus op de boerderij trek ik ze aan en als het zo uitkomt rijd ik er mee terug naar huis.
Op de manege heb ik ze sowieso al aan en verwissel ik dus niets

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Laarzen of Schoenen met Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:02

Is een persoonlijke voorkeur. Ik vind chaps handiger, die kan je op hete dagen direct na het rijden afdoen :D

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:16

Nirvana_ schreef:
femke19 schreef:
Ik heb zelf chaps en jodpuhrs. Ik vind dit zelf fijner, aangezien de chaps strak om je kuit heen zit en er bij laarzen nog wat ruimte tussen zit. Ook vind ik chaps en jodpuhrs fijner zitten dan laarzen.


Dan heb je geen passende laarzen :P


Ik was 10 toen ik voor het laatst laarzen droeg... dat waren van die instappers.
Heb laatst wel laarzen gepast (met een rits aan de achterkant) en die zaten wel heel lekker. Maar ook heel erg duur _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:32

femke19 schreef:
Ik heb zelf chaps en jodpuhrs. Ik vind dit zelf fijner, aangezien de chaps strak om je kuit heen zit en er bij laarzen nog wat ruimte tussen zit. Ook vind ik chaps en jodpuhrs fijner zitten dan laarzen.

Mijn chaps zitten inmiddels echt niet meer strak om mijn kuit hoor. :+ Passen gemakkelijk twee handen bij, zeker aan de bovenkant, terwijl ze aan de strakke kant waren toen ik ze kocht. Nu na zeker 10 jaar weer laarzen besteld, op maat gemaakt.