Welke rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 19:41

Hallo :D

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende laarzen te vinden, dat ik graag de hulp van bokt inschakel :+

Wat ik ongeveer zoek
- Bijpassend bij mijn cap (zie foto)
- Budget rond de 600 euro
- Voorkeur polomodel
- Stug leer, laarzen die niet snel inzakken


Mijn cap is olijfgroen. Liefst zou ik details hebben in dezelfde kleur maar dit zal erg lastig worden. Een gewone zwarte laars met mooie details mag ook.
Afbeelding

Wie heeft ideeën/tips voor mij? :D


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:59

Celeris! Basismodellen die je zonder extra kosten precies zo kan maken als dat je zelf wil en helemaal op maat gemaakt. Ik heb ze nu een jaar en gebruik ze voor 2 paarden per dag. Zijn nog super mooi en zitten heerlijk. Het is zacht kalfsleer, maar met verharde buitenschacht, dan blijven ze qua model supermooi.

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 23:46

Ik zou inderdaad eerst voor celeris gaan, maar vind de afwerking daar ietsjes minder luxe. Neig bijvoorbeeld wat naar Derby maar weet niet of deze leersoort wel stug genoeg is.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:51

Ik vind Derby heel stug. Verder kan ik je niet echt adviseren, maar in jouw geval zou ik sowieso voor rundleer gaan ipv voor kalfsleer.
Scheelt imo veel met inzakken.


Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 23:57

Had inderdaad al gelezen dat rundleer veel stugger is. Vind het inzakken zo zonde.. Gebruikt Derby veel rundleder?

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:14

Stalgenoot heeft derby, doordat het heel stug is, zijn ze echt flink ingezakt. Vind ik zelf niet mooi.

De Niro dan?..
Maar denk dat je iets boven jouw budget gaat uitkomen

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:01

Ketly schreef:
Ik zou inderdaad eerst voor celeris gaan, maar vind de afwerking daar ietsjes minder luxe. Neig bijvoorbeeld wat naar Derby maar weet niet of deze leersoort wel stug genoeg is.


Nou de afwerking van mijn celeris laarzen is echt helemaal niks op aan te merken, zijn echt super mooi. Derby vind ik er dan weer echt niet mooi uitzien qua model. Ik heb hiervoor de niros gehad maar die waren na een jaar al echt versleten en die werden ook echt lelijk omdat ze veel te veel inzakken.
Jij wilt geen laarzen die inzakken, maar dan moet je gewoon een verharde schacht, dan kan je wel rundleer ergens gaan opzoeken, maar dat zegt niks over hoeveel ze uiteindelijk in gaan zakken, alleen over dat het langer duurt. Want goede laarzen die gecustomized kunnen worden zijn eigenlijk altijd kalfsleer, dat is gewoon veel betere kwaliteit.
En als je echt stugge rundleren laarzen wil, dan moet je bij de goedkopere modellen van petrie zijn.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:04

Mijn laarzen trouwens. Lak op het neusje, hakje en op de dressuurboog. Steentjes in de dressuurboog. Polomodel met verharde buitenschacht
Afbeelding
En na 1.5 jaar intensief gebruik hoeveel ze ingezakt zijn(niet schoongemaakt sorry, even snel een foto gemaakt)
Afbeelding

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 10:04

Niks ten nadele van Celeris maar het is niet helemaal mijn smaak. Ook qua opties niet. Van wat ik heb gehoord is kalfsleer mooier qua uitstraling, maar wel kwetsbaarder. Maar omdat er zoveel keuze is, blijft het toch lastig. Vandaar ook mijn vraag om advies :D

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:12

Ik heb Derby, (rundleer en suede) blijven mooi, ook na 4 jaar gebruik. Heb toevallig van de zomer naar een set zitten kijken in de kleur die jij hebt. Daar hadden ze Lipica's bij in dezelfde kleur als jouw KEP, wellicht daar eens informeren. Je kan ook even contact opnemen met Derby voor de kleur.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:26

Je kunt zowel DeNiro als Cavallo met een harde buitenschacht laten maken. Die zijn dan stugger. Ik heb nu zelf de Cavallo Insignis en die zijn echt stug (van rundleer), maar zitten wel comfortabel!

JanneJ2001

Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:34

ik ben helemaal gek van de Derby's

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:36

De niro's, geen andere laarzen meer voor mij. Zijn echt slofjes, direct nadat je ze aantrekt.

Prachtige cap trouwens!

heb vertrouwen, houd moed

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:46

Bij Lipica hebben ze veel keuze, je kan ook een verharde schacht nemen, dan blijven ze een stuk beter. Inzakken doen ze altijd wel iets, maar met verharde schacht lijkt mij minder. Voor mij nooit geen verharde schacht want dat doet me veel te veel pijn :P

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:10

Ik heb niet helemaal de laarzen die jij zoekt(die zijn gewoon van de EJ), maar misschien spreekt het model je wel aan:
Afbeelding
Afbeelding

Rock this day like there is no tomorrow

M_arjolein

Berichten: 1418
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:15

Afbeelding
Pioneer rijlaarzen. Veel mogelijkheden om het naar je eigen smaak te maken. Ik heb ook op maat gemaakte was geloof ik 585 kwijt. Ze hebben ook veel standaardmaten dan zit je tussen de 3 en 400 euro.


(Dit is niet mijn setje, maar ik heb wel deze rijlaars)

Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:19

Ketly schreef:
Hallo :D
- Stug leer, laarzen die niet snel inzakken

Laarzen zakken in omdat ze te hoog worden aangemeten (wat weer wordt gedaan omdat ze nog gaan inzakken, en zo houdt het zichzelf in stand). Als de laarzen met voldoende ruimte in de knieholte worden aangemeten zullen ze niet of nauwelijks inzakken. Heb je geen kachelpijpen voor nodig.
Je zult altijd wel “vormvouwen” krijgen bij de enkels, maar dat noem ik geen inzakken.

En “voldoende ruimte” in de knieholte is: zittend op een stoel, voeten plat op de vloer, hoek tussen boven en onderbeen ca. 90° en dan ca. 2 vingerbreedtes onder de knieholte.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 12:09

Bedankt voor alle reacties :D Lipica heb ik nu, slijten wel erg snel dus zou ik niet erg snel weer voor kiezen. Pioneer was ik nog niet heel bekend mee, daar ga ik zeker naar kijken! En ook fijn om te weten dat Derby goed bevalt en ook dat een laars vaak verkeerd gemeten wordt. Ben nog steeds benieuwd of er ook merken zijn die iets bijpassends bij mijn cap hebben. Zag bijvoorbeeld dat Kingsley ook verschillende kleuren groen heeft?

Fietsbel123
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-09-18

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:43

Ik kom net bij derby in schaijk vandaan. Ze hebben echt heel veel verschillende kleuren. Ik heb niet naar groen gekeken, maar het zou mij verbazen als ze daar ook geen verschillende tinten in hebben.
Ik ben iets minder dan 600 kwijt voor mijn paar.

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 18:16

Lou85 schreef:
Ik kom net bij derby in schaijk vandaan. Ze hebben echt heel veel verschillende kleuren. Ik heb niet naar groen gekeken, maar het zou mij verbazen als ze daar ook geen verschillende tinten in hebben.
Ik ben iets minder dan 600 kwijt voor mijn paar.


Dankjewel voor je bericht! :D Voor wat voor laars heb je gekozen?

Fietsbel123
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-09-18

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:33

Voor het model prestige. Kan helaas geen plaatjes plakken. Maar als je bij ze op de site kijkt. Prestige 12 lijken ze op, maar dan in het zwart. Met contrasterende stiksels.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:14

Derby is helemaal niet stug, Petrie is veel stugger. Ik heb van Derby nog rijlaarzen model 'Bento' staan (niet de rijlaarzen van Bento).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 18:31

Heb in ieder geval voorkeur voor runderleer. Hoeven niet extreem stug te zijn, maar omdat ik van plan ben er alleen mee te rijden mogen ze best wel wat moeilijker zijn om mee te lopen. Is er daarin een groot verschil met Derby/Petrie?

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-19 13:44

Ik heb van Derby een hele gave groene kleur toegestuurd gekregen, hoop zo dat deze bij mijn cap past!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:08

Derby kan het zo hard maken als je zelf wil. De prijs met Lipica scheelt tegenwoordig ook niet meer zo veel, maar Derby is echt veel beter vakmanschap.

Petrie zijn over het algemeen ook goede laarzen, maar maatwerk is nog niet echt maatwerk zoals bij Derby en mij zitten ze (helaas) echt vreselijk.

Pioneer en DeNiro vind ik niet lang mooi blijven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2 en 58 bezoekers